Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2023 13:53

Het zijn voornamelijk de gokbedrijven, inclusief crypto, de Arabische landen en een paar steenrijke hobbyisten die instappen. Ik zie zo geen mogelijke grote sponsor die nog vrij is. Ze zullen vast doorgaan maar in deze omvang, dat denk ik niet. En het is ook helemaal niet te hopen dat ze deze lijn nog jaren door kunnen trekken.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 30 mar 2023 15:48

Enzzo schreef: 30 mar 2023 12:49 Voordeel is wel dat we van die lelijke wespen shirtjes af zijn 😉
Pas maar op, straks wordt het IKEA geel.
Edit: Blauw broekje eronder .........
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 mar 2023 23:50

Ik verwacht dat alles opgeknipt gaat worden. De F1 is denk ik interessant voor andere partijen, schaatsen vond ik eigenlijk het meest passend maar wellicht kunnen die ondergebracht worden bij een ander team en wielrennen zal vermoedelijk toch wel een ander vinden met zo’n succesvolle equipe.
Misschien kan dat semi Nederlandse e-auto merk instappen? Die welke hun logo van DS hebben gejat 😅
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 31 mar 2023 00:25

Ernie C. schreef: 30 mar 2023 13:53 de Arabische landen en een paar steenrijke hobbyisten die instappen.
Weet niet wat slechter is voor het imago van de sport, doping of het foute geld.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 mar 2023 00:50

Beide! Kijk naar de winter OS in Sochi, het WK voetbal in Quatar, de overnames van voetbalclubs door rijke oliestaten, etc.
Waarbij de OS winterspelen wel een heel mooi voorbeeld is van hoe beide zaken bijelkaar komen

De corruptie in de sport is net zo erg als het hele doping verhaal. Alleen heeft de eerste veel meer macht en middelen om gewoon door te doen.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2023 07:00

Het zijn voornamelijk de gokbedrijven, inclusief crypto
Crypto = gokken.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 31 mar 2023 07:47

Enzzo schreef: 31 mar 2023 00:50 Beide! Kijk naar de winter OS in Sochi, het WK voetbal in Quatar, de overnames van voetbalclubs door rijke oliestaten, etc.
Waarbij de OS winterspelen wel een heel mooi voorbeeld is van hoe beide zaken bijelkaar komen

De corruptie in de sport is net zo erg als het hele doping verhaal. Alleen heeft de eerste veel meer macht en middelen om gewoon door te doen.
Het beinlvoeden van de keuze voor een locatie van evenement is wel heel anders dan het sponsoren van een wielerploeg, of het kopen van een voetbalclub.

Voordeel van oliedollars is dat ze het in de eerste plaats doen voor sportieve prestige (winnen ter eer en meerdere glorie van de Sheikh) en niet zoals bij Amerikaanse investeerders waar het alleen om geld verdienen gaat (winnen zodat we er meer aan overhouden)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mar 2023 08:27

El Pistolero schreef: 31 mar 2023 00:25
Ernie C. schreef: 30 mar 2023 13:53 de Arabische landen en een paar steenrijke hobbyisten die instappen.
Weet niet wat slechter is voor het imago van de sport, doping of het foute geld.
Daar kunnen wij helaas weinig aan doen, je kan dingen weigeren of niet doen/kijken.
Maar hoe wil je dat staven.

Voetbal in het midden oosten, F1 een voetbalclub met Russisch geld. Het is niet te doen.
Zolang Europa toestaat dat er grote invloeden zijn uit die landen houd het voor je als burger op.
De Jumbo die voor miljoenen sponsor geld uitgeeft terwijl er nog nooit zoveel mensen niet rond zijn gekomen.....

Aan het rijtje Cryto = Gokken daar wil ik Cryto / Banken = gokken van maken want die zijn net zo erg.

Pick your games doe iets goeds ergens waar je dat kan, daar heb je het meeste aan en wellicht invloed op.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 31 mar 2023 08:31

Denk je nou echt dat ze die paar miljoenen willen besparen uit pure goedheid voor de consument? Dat is echt belachelijk. Ze maken zelf nog veel meer winst dan dat.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mar 2023 10:24

Het gaat ook niet om besparen maar om dna in de top van een bedrijf

Kunnen we trouwens ergens wedden wie de nieuwe hoofdsponsor wordt van de Jumbo ploeg?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2023 10:26

uninvitedguest schreef: 30 mar 2023 15:48
Enzzo schreef: 30 mar 2023 12:49 Voordeel is wel dat we van die lelijke wespen shirtjes af zijn 😉
Pas maar op, straks wordt het IKEA geel.
Edit: Blauw broekje eronder .........
Gisteren bij Lubach werd het idee geopperd dat Hubo mooi in kon stappen. (Voor de Vlamingen: Dat is in Nederland ook geel-zwart)
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 31 mar 2023 10:39

Wie de opvolger van Jumbo wordt is gissen. Ik ben wel benieuwd of het een echt Nederlands bedrijf wordt/blijft. Voor de schaatsploeg waarschijnlijk wel, maar het wielrennen heeft toch een meer internationaal publiek. En met de resultaten van Jumbo staan er wellicht ook buitenlandse bedrijven als optie in het notitieblokje.

Misschien wel een van de Chinese EV-producten, zoals BYD. Die hebben echt wel een belang om hun naamsbekendheid te vergroten in de EU. Ik denk dat de nieuwe sponsor uit zo'n hoek gaat komen. Als is het maar omdat ik hoop dat het niet zoiets als Bitvavo wordt.....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie