Voor al je afspraakjes

Ma 26-8 in Le Bourg d'Oisans

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 mar 2023 15:27

Se7en schreef: 27 mar 2023 19:29 Afgelopen september zat ik in een chalet op Le Colportier. Zit tussen de het dorp en de laatste rotonde voor de klim in. Je kan er eventueel ook een tent of caravan kwijt. Veel is er niet te beleven op die camping. Wel lekker rustige camping en prima uitvalsbasis. Net wat extra meters naar de voet van de klim zodat je lekker warm begint.
Wij gaan bij voorkeur naar de Colporteur.
Relatief grote plaatsen (wij kamperen) en rustig.
Je loopt vanaf de camping naar het dorp waar meerdere restaurants, bars en ijssalons zitten. Maar ook gewone winkels en de VVV.
Er is geen zwembad maar je krijgt wel vrijkaartjes voor het gemeentelijk zwembad, zo'n 200 meter (?) lopen.

In 2019 was de Colporteur gesloten en hebben we ter gelegenheid van de Alpe d'huZes op A la rencontre du soleil gestaan.
Beviel door de kleine plaatsen minder, daardoor leek het ook veel drukker.
Ook twee keer eerder op Le Chateau gestaan (Rochetaillee; is richting de Croix de Fer / Glandon).
Die beviel ook goed maar doordat er verder niets op loopafstand is, op de tegenover gelegen camping Belledone na, geven wij de voorkeur aan de Colporteur.

La Piscine leek in 2019 wel een feestcamping, overvol, tenten op de parkeerplaats en veel herrie. Niet iets om goed uitgerust aan Ad6 te beginnen
Courir c'est mourir un peu

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 mar 2023 20:35

Ik denk dat Bourg d'oisans met Alp du zes echt wat anders is dan Bourg in andere tijden. Dan komen grote groepen die elkaar kennen en dat is feest. Buiten deze periode zijn het sporters, gezinnetjes en zeker geen feestgedruis.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 29 mar 2023 10:55

rikkert schreef: 28 mar 2023 20:35 Ik denk dat Bourg d'oisans met Alp du zes echt wat anders is dan Bourg in andere tijden. Dan komen grote groepen die elkaar kennen en dat is feest. Buiten deze periode zijn het sporters, gezinnetjes en zeker geen feestgedruis.
Klopt, ik ben er ook vaker geweest dan de twee keer met Ad6.
Het viel mij alleen op dat dit de énige van de vier Bourg d'Oisans camoings was waar geen rust heerste.
Courir c'est mourir un peu

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 mar 2023 15:27

synapse schreef: 29 mar 2023 10:55
rikkert schreef: 28 mar 2023 20:35 Ik denk dat Bourg d'oisans met Alp du zes echt wat anders is dan Bourg in andere tijden. Dan komen grote groepen die elkaar kennen en dat is feest. Buiten deze periode zijn het sporters, gezinnetjes en zeker geen feestgedruis.
Klopt, ik ben er ook vaker geweest dan de twee keer met Ad6.
Het viel mij alleen op dat dit de énige van de vier Bourg d'Oisans camoings was waar geen rust heerste.
Serieus? Ik heb meerdere keren op La Piscine gestaan. Maar zeker het was er altijd rustig, overdag is iedereen weg om allerlei dingen te ondernemen, in de avond slapen ze vroeg want iedereen is moe.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 29 mar 2023 15:46

Misschien ben ik niet duidelijk, dat was alleen maar gedurende de koersweek van Ad6
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie