Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2023 11:54

Niet van levensbelang maar het is juist gespeld dus Laporte Christophe
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2023 12:09

Ernie C. schreef: 27 mar 2023 11:48
ophetkantje schreef: 27 mar 2023 10:53 Eigenlijk moet je van der Poel en Pogacar de schuld geven van die saaiheid gisteren. Die hadden moeten starten dan was het spannend gebleven. (of Evenepoel en Roglic, dat ze in de verkeerde koers bezig waren. Ik snap echt oprecht helemaal niets van die reacties hier. Gewoon heel knap dat een ploeg dit voor elkaar krijgt, Het is aan de anderen om daar iets tegen te doen, Jumbo valt niets te verwijten die doen waar de sponsor ze voor betaalt. Ik erger me zelf veel meer aan Soudal, hoe ongelooflijk dom kun je koersen. En dan Jakobsen opofferen in plaats van anderen en Tim de verschrikkelijke veel te vroeg inzetten, zonder enige noodzaak.
Natuurlijk is het knap maar als je naar een film kijkt waarbij de cowboy binnen en half uur alle bandieten en indianen omlegt en vervolgens een uur lang op zijn paard richting zonsondergang rijdt, vraag je je op den duur toch ook af waar je nu eigenlijk naar zit te kijken?
Naar the Lone Ranger?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 mar 2023 12:10

Ernie C. schreef: 27 mar 2023 11:48 Natuurlijk is het knap maar als je naar een film kijkt waarbij de cowboy binnen en half uur alle bandieten en indianen omlegt en vervolgens een uur lang op zijn paard richting zonsondergang rijdt, vraag je je op den duur toch ook af waar je nu eigenlijk naar zit te kijken?
Deze vind ik wel mooi. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 27 mar 2023 12:20

Ik vind hem juist helemaal niet sterk als vergelijk een film wordt gemaakt als vermaak en moet dus ook vermakelijk of boeiend zijn tot het eind. Wielrennen is topsport en gaat om de prestatie die geleverd wordt niet om de amusementswaarde het is geen jury sport.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2023 12:25

fiedoo schreef: 27 mar 2023 11:46 Lefevere en zijn wonderdokter(s), wordt de mythe nu doorprikt? Waar plaats je Jumbo en zijn omkadering dan op dit ogenblik bij die vroegere indianenverhalen?
Als je er toch over wil beginnen: meerdere bewijzen, al dan niet rechtbank-bewezen, richting QS en zijn voorgangers. Nul in de recente historie van zowel QS en van Jumbo.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 27 mar 2023 13:31

Nieuwe gevolgen door jarenlange afbraakpolitiek in NL;
https://nos.nl/artikel/2469072-nederlan ... toragenten
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1329
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 27 mar 2023 13:53

ophetkantje schreef: 27 mar 2023 12:20 Ik vind hem juist helemaal niet sterk als vergelijk een film wordt gemaakt als vermaak en moet dus ook vermakelijk of boeiend zijn tot het eind. Wielrennen is topsport en gaat om de prestatie die geleverd wordt niet om de amusementswaarde het is geen jury sport.
Exact! Het is niet omdat een koers in een (schijnbaar) definitieve plooi ligt, dat je niet kan genieten van de prestatie op zich. Veel grote klassieke renners hebben ergens op hun palmares wel een indrukwekkende solo staan waarbij al lang duidelijk was dat ze moesten stilvallen opdat de rest nog zou kunnen strijden om het podium. Wel jammer om dat dan af te doen als iets waar weinig "amusement waarde" aan zit.

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 mar 2023 14:06

Ernie C. schreef: 27 mar 2023 11:48 Natuurlijk is het knap maar als je naar een film kijkt waarbij de cowboy binnen en half uur alle bandieten en indianen omlegt en vervolgens een uur lang op zijn paard richting zonsondergang rijdt, vraag je je op den duur toch ook af waar je nu eigenlijk naar zit te kijken?
Alles hangt af van de juiste soundtrack! (en wat dat betreft kan Ennio Morricone het vast boeiender houden dan Karl & José) :winkthumb:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 27 mar 2023 14:06

Heb gisteren ook echt nog genoten van de houding van Reuser bij de vrouwen. Kilometers lang in dezelfde houding ontspanning in het boven lichaam en (de omstandigheden in acht genomen) zo mooi stil met het bovenlichaam. Prachtig om te zien. En dan daarachter een heel mooi spel zien, van willen we nu wel of niet rijden en met wie zou ik wel of niet verder willen en een ploeggenote die meedraait zichtbaar zonder inspanning en meteen weer van kop af om niet op de kant te komen. Al die spelletjes en die waren er zeker ook nog achter van Aert en Laporte, maken het voor mijn nog steeds prachtig om te zien.

Gisterenavond op Eurosport nog een hele leuke reportage gezien over Olympia's tour alle etappes in samenvatting met interviews tussendoor, was in mijn ogen zeer de moeite waard om te kijken.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2023 14:16

fiedoo schreef: 27 mar 2023 12:09

Naar the Lone Ranger?
Onder andere.

De enige spanning is nu nog wie van de twee het paard was en wie de held van het verhaal. Dat gaan we aankomende zondag zien.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2337
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 mar 2023 15:01

uninvitedguest schreef: 27 mar 2023 13:31 Nieuwe gevolgen door jarenlange afbraakpolitiek in NL;
https://nos.nl/artikel/2469072-nederlan ... toragenten
Ik las dit ook. Het staat me bij dat dit al een jaar of 2 serieus onderwerp is van discussie, maar dit speelt al veel langer. Beetje raar dat het -zoals het lijkt- ineens abrupt stopt. Kan ook framing zijn door de KNWU. Ik denk dat vooral lokale wielerrondes de dupe zullen zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 mar 2023 15:24

Een filmpje van de valpartij van de moto op de oude Kwaremont tijdens de E3 prijs van vorige vrijdag.
Het had veel erger kunnen zijn.
https://fb.watch/jxkzU8EQ_o/
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie