Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

i-mac

i-mac 17 mar 2023 20:02

jakkel schreef: 17 mar 2023 17:44
i-mac schreef: 17 mar 2023 17:16 Ik wou eens de fietssnelweg tussen Gent en Antwerpen proberen. De route die jij neemt heb ik al gedeeltelijk gedaan, zij het in omgekeerde richting. Tussen Gent en Antwerpen is de route langs de Schelde het mooist, maar dan rij je wel wat meer kilometers.

Wat ook leuk is, is vanaf Antwerpen naar Terneuzen fietsen, om zo langs de Westerschelde naar Cadzand te rijden. Maar wel niet in het hoog seizoen, want dan is het te druk.
Ik moet naar Nieuwpoort-Bad, langs de Expressweg en kanalen via Brugge is dan het kortste (165 km)
Ik ga ervan uit dat het ook de snelste manier is. Tussen Vrasene (Trieststraat) en Wachtebeke ( Walderdonk) kan je fietsen langs een beek, wat later op een oude spoorwegbedding. Lijkt me leuker dan naast de autosnelweg te fietsen.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 17 mar 2023 20:51

i-mac schreef: 17 mar 2023 20:02
jakkel schreef: 17 mar 2023 17:44
i-mac schreef: 17 mar 2023 17:16 Ik wou eens de fietssnelweg tussen Gent en Antwerpen proberen. De route die jij neemt heb ik al gedeeltelijk gedaan, zij het in omgekeerde richting. Tussen Gent en Antwerpen is de route langs de Schelde het mooist, maar dan rij je wel wat meer kilometers.

Wat ook leuk is, is vanaf Antwerpen naar Terneuzen fietsen, om zo langs de Westerschelde naar Cadzand te rijden. Maar wel niet in het hoog seizoen, want dan is het te druk.
Ik moet naar Nieuwpoort-Bad, langs de Expressweg en kanalen via Brugge is dan het kortste (165 km)
Ik ga ervan uit dat het ook de snelste manier is. Tussen Vrasene (Trieststraat) en Wachtebeke ( Walderdonk) kan je fietsen langs een beek, wat later op een oude spoorwegbedding. Lijkt me leuker dan naast de autosnelweg te fietsen.
Ah, dat wist ik niet! Even gecheckt op Google Maps, wel een interessant alternatief en slechts een km verder dan langs de Expressweg. Maar die vele oversteken en bij mooi weer nog een hoop andere fietsers maken het dan weer minder aantrekkelijk. Ik vind het wel iets hebben zo op een eenzame weg 40 km rechtdoor zonder andere weggebruikers. :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mar 2023 07:37

Gisteren Leersum, Amerongen, Rhenen weer eens gereden op de MTB. Was mijn eerste MTB rit in Nederland dit jaar. De reden is natuurlijk de verschrikkelijk natte winter. Als het op MTB trails aan komt mag je mij gerust een prinses op de erwt noemen. Ik rijd alleen als de omstandigheden minimaal een ruim voldoende zijn. Gisteren waren ze beter dan dat, namelijk uitstekend. Nergens een plas maar wel licht vochtig dus bergen grip. De trails lagen er dus perfect bij!

Opvallend: het was zeer rustig op de routes. Eigenlijk snap ik daar niks van. Ik kom er vaker op vrijdag en eigenlijk altijd was het vele malen drukker.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2023 12:25

Boswielrenners zijn weer wegwielrenner geworden gok ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 18 mar 2023 16:05

Vanochtend op de racer eruit geweest. Shirt met lange mouwen en kniestukken aan. Bij vertrek een paar uur later had kort kort ook gekund. Wat een weertje.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 18 mar 2023 19:19

Wisselvallig vandaag, dus de oude schoenen en de oude fiets van stal gehaald. 140 km... 135 droog, de laatste 5 km een dikke regenvlaag op m'n dak. :cry:

Deze week 483 km bij op de teller. Morgen werken = verplichte rustdag. :D

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 mar 2023 21:59

Vanwege de snoeiharde wind (voor ons binnenlanders tenminste) een route gekozen met tegenwind heen en rugwind terug. Maastricht - Huy, vaker gereden. 125km totaal.
Heen was nogal afzien, soms kreeg ik de snelheid niet boven 10kmh op open stukken. Af en aan regenbuien, te weinig voor jasje. Op de helft van de tocht zat ik er redelijk doorheen. Rustpauze in bushokje, lekker uit de wind, zonnetje, reepje, denk zelfs 5 minuten ingedut. Na de pauze brak er een zonnetje door dat tot thuis aanhield. Met wind in de rug naar huis, heerlijk. Soms 40+ zonder veel trappen.
Het was een bijzondere rit.
Dogma F

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 mar 2023 22:14

Als het zo'n weer is zoals vandaag, kom ik niet buiten tenzij om te 'trainen', kort en krachtig. Dus na Gent-Wevelgem toch nog motivatie genoeg gehad om 3x15min FTP intervallen te trekken, met telkens 1 minuutje tussen om de rug even te strekken. Heerlijk gevoel want de energie bleef richting de benen stromen. En de cijfers bevestigden ook dat mijn FTP rond de 300w zit op dit moment, misschien zelfs iets meer. Niet slecht voor een lichte, oude man.
Afbeelding

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 26 mar 2023 22:44

jakkel schreef: 18 mar 2023 19:19 Wisselvallig vandaag, dus de oude schoenen en de oude fiets van stal gehaald. 140 km... 135 droog, de laatste 5 km een dikke regenvlaag op m'n dak. :cry:

Deze week 483 km bij op de teller. Morgen werken = verplichte rustdag. :D
Hoe lukt 483 km in een week? Met werk en een jong gezin. Lukt het mij echt niet.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 mar 2023 12:42

Doorgaans is het juist het werk waardoor mensen dit soort wekelijkse afstanden halen. Als je 30 a 40 km van je werk woont maak je in 5 werkdagen als zo'n 300 a 400 km. En dan valt het vaak qua tijds investering nog relatief mee ook, omdat ook het ritje met de auto/ov best tijd kan kosten.

Maar dan moet je wel de mazzel hebben dat je net op een lekkere afstand van je werk woont, dat het qua werk kan om op de fiets te gaan, en dat je daar een beetje relaxed kan omkleden/douchen.

En je moet ook niet zo'n slappe mooiweerfietser als ik zijn :D

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 27 mar 2023 13:38

Maar Jakkel geeft aan dat werkdag= rustdag. Daaruit maak ik op dat hij niet woon/werk fietst.

Zelf jarenlang 40 km woon-werk-woon gefietst en dat zorgde toch wel voor enige druk op de beschikbare tijd.
Daarmee haalde ik 200 km per week, alleen woon/werk.
Om dan op de 483 km te komen moet je deze afstand meer dan verdubbelen.
Ik haalde naast de woon-werk km's de 283 km per week extra niet, als ik op 350 uitkwam, was ik al blij.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 27 mar 2023 17:10

Sulla schreef: 27 mar 2023 12:42 Doorgaans is het juist het werk waardoor mensen dit soort wekelijkse afstanden halen. Als je 30 a 40 km van je werk woont maak je in 5 werkdagen als zo'n 300 a 400 km. En dan valt het vaak qua tijds investering nog relatief mee ook, omdat ook het ritje met de auto/ov best tijd kan kosten.

Maar dan moet je wel de mazzel hebben dat je net op een lekkere afstand van je werk woont, dat het qua werk kan om op de fiets te gaan, en dat je daar een beetje relaxed kan omkleden/douchen.

En je moet ook niet zo'n slappe mooiweerfietser als ik zijn :D
Woon-werk doe ik ook. 25 km per dag. Maar ik tel dat niet bij mijn cijfers op. Niet bezweet aankomen en elektrisch. Vandaar. De hogere km zijn er eventueel door te verklaren.

Plaats reactie