Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Abonnementen prijs.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 mar 2022 16:53

Vandaag weer voor een jaar mijn abonnement verlengd á 88,50.Ik dacht laat ik eens kijken wat wordt er voor bestaande leden gedaan wordt eigenlijk niets qua abonnement.Als nieuw lid betaal je voor 1 jaar €64,99 en voor 2 jaar €114,99 het is toch niet gek dat je een abonnement gaat opzeggen met deze kortingen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 04 mar 2022 17:03

Dat is een bekend probleem bij veel abonnementen. Als je een trouw blijft wordt je niet gewaardeerd, zo lijkt het. Ik heb ze wel eens gebeld over dit “ probleem”, hadden geen oplossing, dus gestopt met abonnement. Zelfde gedaan met het NRC, deze keken in het bestand en zeiden “ u hebt al zo lang een abonnement, dat we voor drie jaar het abonnementsgeld halveren”. Dus je begrijpt het al, ik lees nog steeds het NRC.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mar 2022 18:31

Ook bij je internet-, gsm abonnement, de fitnessclub en noem maar op.
Het loont om elk jaar je verzekeringsagent te vragen wat hij voor jou kan doen, hetzelfde bij de bank waar je mogelijk al jarenlang (oa lening) klant bent.
Klanten die jarenlang trouw blijven aan een bedrijf/dienstverlener worden door diezelfde bedrijven net iets te gemakkelijk als vanzelfsprekend beschouwd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 mar 2023 17:45

Ben vergeten op te zeggen en weer lid te worden. direct maar even doen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 mar 2023 17:50

En je wil niet weten hoeveel marketingbudget er is om nieuwe klanten te krijgen.
En dan nemen ze bestaande klanten maar voor lief.

Voor energie en internet ben ik dus switcher als mijn telefoontje onvoldoende uithaalt.
Meestal “verdien” je met 2 minuten bellen veel geld.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 mar 2023 18:17

Ik heb mijn abonnement maar opgezegd, zonder opnieuw lid te worden. Met het internet van tegenwoordig lees ik het magazine te weinig, aangezien al het nieuws al veelvuldig langs is gekomen. Dus het abonnement geld is het mij niet meer waard helaas.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 mar 2023 07:18

Ik heb altijd geleerd dat het heel duur is om nieuwe klanten te vinden. En juist heel goedkoop om bestaande te houden. Dat waren de globale hoogover marketing regels. Maar kennelijk is de praktijk anders.

Ik heb maar weer eens aan abo genomen van een half jaar voor 25 euro. En daarna zeg ik de boel weer op. Totdat de volgende aanbieding komt en ik zin heb om dat blaadje te lezen. In het verleden ben ik niet afgehaakt op de prijs maar op de inhoud van het blad
Live fast; die young. mijn blog

Plakzuil
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:57

Plakzuil 12 mar 2023 09:47

Ik denk dat dit probleem 2-ledig is.

1. We leven in een wereld waarbij veel kleine bedrijven uiteindelijk 'ten prooi' vallen aan grotere bedrijven. Zo is Fiets onderdeel van New Skool Media, een mediabedrijf met 170 FTE en 45 miljoen omzet. Maar New Skool is weer gekocht door Roularta, een Belgisch bedrijf dat actief is in meerdere landen en in totaal ruim 300 miljoen omzet doet. Dat soort bedrijven kijken vooral naar hoe ze 'aandeelhouderswaarde' kunnen genereren door de waarde van een bedrijf te verhogen en daarna het bedrijf weer van de hand te doen. Een belangrijke factor in de bepaling van bedrijfswaarde is de hoeveelheid 'recurring revenue' en 'Customer growth'. Dus de hoeveelheid vaste, terugkerende omzet en de hoeveelheid nieuwe klanten die je binnenhaalt. Abonnementen zijn daarvoor dus heel belangrijk en dan vooral het aantal nieuwe abonnementen dat je verkoopt, desnoods met een beetje korting. Wat vooral niet helpt is korting gaan geven op bestaande abonnementen want daarmee ga je dus de waarde van die abonnementen naar beneden halen en dat haalt de waardering van je bedrijf enorm naar benden.

2. Dat brengt me bij punt 2. Wat dit soort bedrijven dan vaak doen voor bestaande leden is zorgen voor kortingen en voordelen op andere punten. Zo krijg je via Fiets allerlei kortingen bij partners via je abonnementsnummer, zoals bijvoorbeeld nu in samenwerking met Join. Dat is een voordeel voor de lezer en helpt Join weer in hetzelfde groeimodel. Ook zijn er regelmatig evenementen voor lezers, zijn er weggeefacties in het magazine en is Fiets nu bijvoorbeeld bezig met de opzet van een vereniging waar je ook geholpen met NTFU en/of KNWU licentie. Ik denk dus dat er ook best veel gedaan voor leden maar dat veel leden dat niet waarderen of als zodanig ervaren. Je lidmaatschap levert je dus wel degelijk iets op ten opzichte van niet-leden.

mlamote
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2017 09:54

mlamote 24 mar 2023 21:16

Aantrekkelijk, zo'n halfjaarlijks abonnement voor 25 € ! Dan hoef ik mijn abonnement van 88,50 € niet meer te verlengen, meer dan 10 jaar betaalde ik trouw, zonder onderbreking mijn duur abonnement. Nu hoeft het niet meer voor mij. Misprijzen van trouwe klanten is nefast. Trouwens enig extra voordeel als trouwe of langdurige klant krijg je bij "Fiets" ook niet, zelfs een prijsje winnen zat er tijdens die meer dan 10 jaar ook nooit in. (Of is dit uitsluitend voor Nederlandse klanten?).

Plaats reactie