Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2023 14:01

bartdr schreef: 23 mar 2023 10:34 Wel typisch Evenepoel om dan aan te kaarten dat hij in die jongerentrui op de foto staat ipv in zijn wereldkampioenentrui. Te begrijpen, maar het past wel goed in zijn karakter.
Ik schudde ook wat meewarrig mijn hoofd...
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 mar 2023 14:07

Ernie C. schreef: 23 mar 2023 12:47 Ik heb eerlijk gezegd het idee dat beiden rijden alsof het een training is. Ondanks dat de demarrage van Evenepoel indrukwekkend is, zie ik bij ze alletwee niet echt 'afzien' op het gezicht te lezen.
Roglic heeft zijn test wel gehad in de Tirreno. Ik denk dat hij met een schuin oog op de hartslagmeter rijdt. Remco lijkt wat feller maar die laat het achterste van zijn tong ook nog niet zien.
Dan is het wel ontluisterend hoe makkelijk die 2 wegrijden bij Almeida/Yates/Hindley/Carapaz/Bardet en anderen, die er toch naar zouden moeten streven om dit soort 1-weekse WT rondes op hun palmares te schrijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mar 2023 14:14

De meesten daarvan hebben minimaal net zoveel grote rondes gewonnen als Evenepoel. Almeida wil en kan er nog wel eentje winnen en Bardet gaat nooit iets winnen, juist omdat hij dat al weet.
Maar bovenal zien ze er het kansloze van in om Evenepoel te volgen.
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 mar 2023 14:48

fiedoo schreef: 22 mar 2023 17:47 Evenepoel verspeelt wschlk in de laatse meters de leiderstrui met zichte laten uitbollen? Derdefoutje al deze editie waardoor hij misschien zelfs de eindzege kan verspelen.
Leergeld noemt dat zeker?
Beter dat hij dat leergeld in Catalonië betaalt dan in de Giro, denk ik dan maar :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 mar 2023 14:58

bartdr schreef: 23 mar 2023 10:34 Wel typisch Evenepoel om dan aan te kaarten dat hij in die jongerentrui op de foto staat ipv in zijn wereldkampioenentrui. Te begrijpen, maar het past wel goed in zijn karakter.
Goh ja, ook wel typisch voor wielervolgers met iets te veel tijd om dat soort branie-achtige uitspraken meteen uit te vergroten... Jij kent zijn karakter misschien beter dan ik, maar voor zover ik kan inschatten is hij niet ijdeler dan eender welke andere topsporter; alleen verbergt hij het misschien wat minder goed. Al zijn er ook wat dat betreft wel ergere precedenten (Roger De Vlaeminck, om er maar eentje te noemen)!
En zeg nu eerlijk: in welke trui zou je zelf liefst als overwinnaar op de finishfoto staan? ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 23 mar 2023 15:27

Daarom dus ook dat ik zeg "Te begrijpen". Ik denk dat iedereen liever in die WK trui zou winnen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er ook zo open en bloot over zou zijn in zijn interview. Mijn commentaar was ook niet negatief bedoeld, maar eerder een vaststelling dat het gewoon mooi past in hoe hij is.
Ik denk ook niet dat hij meer ijdel is dan de gemiddelde topsporter. Hij is, zoals je zelf zegt, gewoon minder geremd in zijn uitspraken. Dat maakt het ook mooi natuurlijk.
In zijn geheel is het vooral een luxeprobleem als je kan opmerken dat je een rit in een world tour wedstrijd liever in de wereldkampioenentrui zou winnen dan in de jongerentrui. Ik wens het hem ook wel toe, een knalprestatie in zijn WK trui. Bijvoorbeeld L-B-L in die trui winnen... Ik zou de foto zo tegen de muur hangen in mijn living :like:

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 mar 2023 15:40

Als hij dit jaar alleen maar meerdaagse wedstrijden zou rijden kan het zomaar zijn dat hij helemaal geen overwinning in de WK-trui heeft.
Dat zou sneu zijn.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 23 mar 2023 16:39

Hij start al zeker in L-B-L en Brabantse Pijl. San Sebastian en ronde van Lombardije zouden ook op de planning staan. Ik denk dat hij in meerdaagse wedstrijden ook niet per definitie de jongeren trui pakt op de startdag, maar het zal wel zaak zijn om vroeg in zo'n ronde een rit te winnen en dan ook nog hopen dat er geen tijdrit aan vooraf gaat.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 mar 2023 16:40

Theo V schreef: 23 mar 2023 15:40 Als hij dit jaar alleen maar meerdaagse wedstrijden zou rijden kan het zomaar zijn dat hij helemaal geen overwinning in de WK-trui heeft.
Dat zou sneu zijn.
Een regenboogbroek of regenboogmouwen onder een leiderstrui korte mouwen?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mar 2023 18:49

Gisteren blunderde DSM imho door de groep met van Uden mee terug te halen en in herkansing niemand meer in de voorste waaier te hebben.
Vandaag spelen ze het perfect. Hogeschool wielrennen, minder enerverend dan gisteren maar ook mooi om te zien.
Campagnolo Ultra Dork

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 23 mar 2023 19:32

bartdr schreef: 23 mar 2023 16:39 Hij start al zeker in L-B-L en Brabantse Pijl. San Sebastian en ronde van Lombardije zouden ook op de planning staan. Ik denk dat hij in meerdaagse wedstrijden ook niet per definitie de jongeren trui pakt op de startdag, maar het zal wel zaak zijn om vroeg in zo'n ronde een rit te winnen en dan ook nog hopen dat er geen tijdrit aan vooraf gaat.
Als die in Lombardije in de regenboog wil winnen dit jaar, zal die voor een 2de keer wk moeten worden. Lombardije is altijd na wk namelijk

hayes

hayes 23 mar 2023 19:45

dario schreef: 23 mar 2023 14:58
bartdr schreef: 23 mar 2023 10:34 Wel typisch Evenepoel om dan aan te kaarten dat hij in die jongerentrui op de foto staat ipv in zijn wereldkampioenentrui. Te begrijpen, maar het past wel goed in zijn karakter.
Goh ja, ook wel typisch voor wielervolgers met iets te veel tijd om dat soort branie-achtige uitspraken meteen uit te vergroten... Jij kent zijn karakter misschien beter dan ik, maar voor zover ik kan inschatten is hij niet ijdeler dan eender welke andere topsporter; alleen verbergt hij het misschien wat minder goed. Al zijn er ook wat dat betreft wel ergere precedenten (Roger De Vlaeminck, om er maar eentje te noemen)!
En zeg nu eerlijk: in welke trui zou je zelf liefst als overwinnaar op de finishfoto staan? ;)
Zo kan je inderdaad altijd een stok zoeken om mee te slaan. Niet persoonlijk bedoeld. Maar de commentaren die ik online lees, worden soms echt ridicuul. Volgens velen was het waarschijnlijk ook niet arrogant dat hij vroeg aan Roglic om over te nemen? Of arrogant dat hij z'n armen in de lucht stak?
Soit. Als mensen zich aan je ergeren, is het een teken dat je relevant bent zeker?
Ik hoor bv op Eurosport (UK commentaar) veel lof en eerbied voor Evenepoel. Al gingen ze er gisteren beetje smalend ook van uit dat Evenepoel Roglic in een zetel naar de overwinning leidde.

Plaats reactie