Cannondale Caad10 '11 vs Supersix Evo '18
Ik heb een Caad10 ui 2011. Heerlijke fiets, voor mij een goede fitting. Nu wil ik een carbon frame met velgremmen.
Gezien het klassieke frame van de Supersix en mijn tevredenheid over Cannondale, lijkt dat frame mij super.
Hoe zit het met de geometrie? Is die vergelijkbaar?
Ik heb de tabellen bekeken en kon weinig echte verschillen vinden. Is de SS meer race? Zit je dieper?
Gezien het klassieke frame van de Supersix en mijn tevredenheid over Cannondale, lijkt dat frame mij super.
Ik heb de tabellen bekeken en kon weinig echte verschillen vinden. Is de SS meer race? Zit je dieper?
Zie antwoord maat van gravelfiets onder jou postRobdV1986 schreef: ↑22 mar 2023 22:16 Ik heb een Caad10 ui 2011. Heerlijke fiets, voor mij een goede fitting. Nu wil ik een carbon frame met velgremmen.

Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Cannondale Topstone 4
De reply hierboven snap ik niet helemaal, maar ik ben er vrij zeker van dat een supersix uit de tijd van jouw caad exact dezelfde geo had (ik zat toen zelf te twijfelen tussen die twee, dus heb toen veel naar de geo tabellen gekeken). Ik meen dat de geo van de supersix sindsdien op details is aangepast (hoe weet ik niet), maar veel zal dat niet zijn gok ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Daar wordt dezelfde vraag gesteld ivm geometrie-zitpositie uitgezonderd diep zitten met rugklachten.53x11 schreef: ↑23 mar 2023 09:30 De reply hierboven snap ik niet helemaal, maar ik ben er vrij zeker van dat een supersix uit de tijd van jouw caad exact dezelfde geo had (ik zat toen zelf te twijfelen tussen die twee, dus heb toen veel naar de geo tabellen gekeken). Ik meen dat de geo van de supersix sindsdien op details is aangepast (hoe weet ik niet), maar veel zal dat niet zijn gok ik.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Cannondale Topstone 4
Thanks NicoNB!
Ik heb ze even vergeleken:
Top tube is even lang, 57,5 cm.. Dus dat moet geen probleem opleveren.
Stack is 0,5cm meer voor de SS en de Reach is gelijk.
Zitbuis is 3,5 cm langer (Caad10 56cm en SS 59,4 cm). Volgens mij ook geen probleem, aangezien m'n zadel nog wat omlaag kon, maar wellicht heb ik het mis.
Ook heb ik nog spacers onder mijn stuurpen.
Wat denken jullie?
(extra info: 188,5cm lang, bbl 89)
Ik heb ze even vergeleken:
Top tube is even lang, 57,5 cm.. Dus dat moet geen probleem opleveren.
Stack is 0,5cm meer voor de SS en de Reach is gelijk.
Zitbuis is 3,5 cm langer (Caad10 56cm en SS 59,4 cm). Volgens mij ook geen probleem, aangezien m'n zadel nog wat omlaag kon, maar wellicht heb ik het mis.
Ook heb ik nog spacers onder mijn stuurpen.
Wat denken jullie?
(extra info: 188,5cm lang, bbl 89)
-
- Forum-lid
naast de vraag maar: waarom enkel overstappen van aluminium naar carbon en ook niet van velgrem naar schijfrem? ben zelf een tevreden aluminium/velgrem rijder (cannondale caad13)
Gewicht? Eenvoud? Meerdere wielsets kunnen blijven gebruiken?
Genoeg redenen om bij velgremmen te blijven.
Genoeg redenen om bij velgremmen te blijven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Inderdaad.
Ik heb nog meerdere wielsets (alu/carbon, hoog/laag) en die wil ik nog blijven gebruiken.
En ik sleutel graag zelf aan mijn fiets. Hoewel ik schijfremmen niet ken, vind ik velgremmen makkelijk in onderhoud.
Gewicht maakt mij niet zoveel uit, dan zou ik eerst maar eens 5 kilo moeten afvallen

En een beetje klimfiets met schijfremmen betaal je 4500 euro voor (als je nieuw wil). En dat vind ik veel geld.