Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Wielrennen met hartfalen

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 mar 2023 11:46

Je zou het een keer kunnen proberen en het rijden met een groep die je uitnodigt een kans geven. Jij rijdt niet zo hard, het groepje weet dat. Als het niet bevalt is het de laatste keer geweest. Een groep kan je ook 'dragen'. Dan zweef je mee met de snelheid van de groep en rijden jullie ineens samen 28kmh. Kan een topervaring zijn. Leven is keuzes maken en dingen uitproberen.
Veilig kiezen is meestal 'niet doen'. Risico's nemen levert winstkansen op.
(Zo, dit zijn even voldoende open deuren voor een maandagochtend).
hun fietsen.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 20 mar 2023 13:30

thestudent schreef: 19 mar 2023 20:31 Hallo Elviera.

Wij hebben op de club gewoon nog een groep die eigenlijk wel ongeveer voldoet aan jou gemiddelden. Gezelligheid komt eerst en dan pas de prestatie. Uiteraard met gewoon een koffiestop. Nu verwacht ik dat je in een groepje eigenlijk vrij gemakkelijk die 100km aan 22gem moet kunnen halen. Zeker omdat mits je goed in de groep rijdt toch een stuk efficiënter bent dan nu alleen.

Dus ik zou je niet te veel zorgen maken. En toch gewoon eens op een uitnodiging ingaan.

Alleen is ook maar alleen.

Het is ook een stukje vertrouwen terugkrijgen. Niet te snel te veel willen en niet tot het uiterste gaan.
Niet tot het uiterste kunnen gaan kan ik maar moeilijk accepteren eerlijk gezegd. Daar kan ik soms enorm van balen. Overigens ik rij graag alleen hoor, dat is het punt niet. Maar als ik word uitgenodigd durf ik om die reden niet zo goed. Misschien oet ik gewoon eens een keertje JA zeggen.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 20 mar 2023 13:33

BertL schreef: 20 mar 2023 11:46 Je zou het een keer kunnen proberen en het rijden met een groep die je uitnodigt een kans geven. Jij rijdt niet zo hard, het groepje weet dat. Als het niet bevalt is het de laatste keer geweest. Een groep kan je ook 'dragen'. Dan zweef je mee met de snelheid van de groep en rijden jullie ineens samen 28kmh. Kan een topervaring zijn. Leven is keuzes maken en dingen uitproberen.
Veilig kiezen is meestal 'niet doen'. Risico's nemen levert winstkansen op.
(Zo, dit zijn even voldoende open deuren voor een maandagochtend).
Je hebt gelijk! Je hebt helemaal gelijk. Wat kan ik hier aan toevoegen? Ik heb al een risico genomen, ik ga the ride for the roses rijden. Ik ging in eerste instantie voor de veilige keuze en koos voor de 50 km. Ik bedacht me dat die uitdaging niet zo groot was dus nu ga ik er 100 rijden. Mss moet ik id maar eens samen gaan rijden en kijken tot hoever ik kom.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 20 mar 2023 15:02

een beetje in de lijn van hierboven.

genieten, conditie komt wel hoor.
mss niet meer. 100% knallen, maar komt wel goed hoor.
en 100KM kan ook op't gemak met een tussenstop of 2 of 3 meen je tijd plan het mooi, ... dan geniet je er des te meer van.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 20 mar 2023 15:36

senior schreef: 19 mar 2023 20:34
Lcsmet schreef: 19 mar 2023 20:19
ElvieraGoes schreef: 18 mar 2023 18:11 Enerzijds natuurlijk hartstikke trots en blij dat ik nog kan rijden

Ik heb dus hartfalen en rij mooie afstanden van 40 a 50 km per keer

Mijn doel is overigens om 100 km te rijden op een tempo tussen de 20 en 22 km per uur. ...
Ik heb vorig jaar in mei ook een hartaanval gedaan.
Ik rij ook terug, nu met meer plezier dan vroeger toen ik in groep meeging in het altijd verder/sneller verhaal.
Het is vooral wat jij wil, trek je niet aan van wat anderen denken.
En wat betreft 100 km, gewoon blijven fietsen dan komt die afstand vanzelf.
Ik kreeg dat infarct gewoon :mrgreen: Maar je hebt wel gelijk: gewoon voor jezelf fietsen of hooguit in een klein groepje.
Precies, je kiest niet voor een hartaanval. Het overkomt je. Maar je kunt wel kiezen om slachtoffer te zijn of gewoon door te gaan met leven met de acceptatie dat het nouj eenmaal zo is.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 20 mar 2023 15:38

NicoNB schreef: 19 mar 2023 23:10 Misschien interessant voor jou om Janneke Wittekoek te volgen op sociale media (LinkedIn).
Zij is een bekende cardioloog die zich inzet voor het vrouwenhart.
interview met cardioloog dr. Janneke Wittekoek
Ze is zeker een interessante vrouw. Ik ga meer over haar opzoeken. Dank jewel.

Plaats reactie