Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 mar 2023 17:56

daniel1975 schreef: 18 mar 2023 17:29 Tot zover het voorjaar van Matje wat in het water zou gaan vallen….. :mrgreen:
Ikzelf heb geen ogenblik getwijfeld dat Mathieu er klaar voor was maar dat hij op zo een verbluffende wijze ging winnen. Wout was not amused. Vandaag gesupporterd voor Mathieu, in de RVV ga ik voor Wout, die verdient ook eens zo een grote zege. Maar dat hij geen LBL op zijn agenda zet begrijp ik niet. Die koers is op zijn lijf geschreven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2023 18:09

53x11 schreef: 18 mar 2023 17:13
thestudent schreef: 18 mar 2023 17:05 Fantastische dag. Na het fietsen op de bank ploffen precies als de renners bij de Capo Mele komen. En dan ook nog Mathieu die wint.
Same here. Zelf de laatste 20km windje in de rug, zonnetje erbij. Thuiskomen, ipa-tje open, nog 30 km koers en dan Matje op fabelachtige wijze zien winnen.

Good times
Iets teveel IPA-tjes zitten drinken bij Oproer, daardoor de koers gemist. Wel prachtig dat het hij het zo flikt. Het blijft een bijzondere gast. Echt geen pijl op te trekken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 mar 2023 18:10

Magistrale MVDP. Superbenen, weinig energie verspeeld voor het er echt toe deed, perfecte timing. Heerlijke finale.
Afbeelding

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 mar 2023 18:12

Nu decompressie, schema zo opbouwen dat hij goed is in RVV, en uitmuntend in PR.

Wout inderdaad vrij zuur, ik meen ook dat hij mathieu niet feliciteerde na de finish, in tegenstelling tot iedereen anders.

i-mac

i-mac 18 mar 2023 19:18

Vicenza schreef: 18 mar 2023 18:12 Nu decompressie, schema zo opbouwen dat hij goed is in RVV, en uitmuntend in PR.

Wout inderdaad vrij zuur, ik meen ook dat hij mathieu niet feliciteerde na de finish, in tegenstelling tot iedereen anders.
Na zo een inspanning moet je misschien even bekomen? En als je dan het onderspit moet delven, is dat nog een reden te meer ...



Bron : HLN


Veel hadden de drie elkaar niet te vertellen tijdens het sofamoment - niet onlogisch na zo’n slopende koers. Het respect van Van Aert voor de krachttoer van zijn eeuwige concurrent was ook groot, zo zei hij voor onze camera. Dat bleek ook op het podium, waar eveneens de nodige high fives werden uitgedeeld.

Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 mar 2023 19:33

Geweldige zege van Mathieu, goed koersinzicht...
Blijft een genot om hem te zien koersen, ondanks zijn waardeloze trainingsschema's en ongestructureerde manier van trainen... :D :like:

hayes

hayes 18 mar 2023 20:22

We gaan het binnenkort 'een Matthieutje doen' moeten noemen.
Dat was indrukwekkend.

Jammer Dat Ganna na 1 seconden kopwerk al achter zich keek, maar dan wel voluit voor de tweede plek sprinte.
Soit, het is z'n goed recht, maar het maakt hem niet meteen sympathieker.
Of ben ik nu de zure Belg?

En de Belgische pers mag echt eens afleren Wout op voorhand al op het bovenste schavotje te zetten. Het word vervelend, irritant, lachwekkend, ... (vul zelf maar aan)

Ik blijf het een rare koers vinden. 290 km niets en dan knallen.

i-mac

i-mac 18 mar 2023 20:26

hayes schreef: 18 mar 2023 20:22 We gaan het binnenkort 'een Matthieutje doen' moeten noemen.
Dat was indrukwekkend.

Jammer Dat Ganna na 1 seconden kopwerk al achter zich keek, maar dan wel voluit voor de tweede plek sprinte.
Soit, het is z'n goed recht, maar het maakt hem niet meteen sympathieker.
Of ben ik nu de zure Belg?

En de Belgische pers mag echt eens afleren Wout op voorhand al op het bovenste schavotje te zetten. Het word vervelend, irritant, lachwekkend, ... (vul zelf maar aan)

Ik blijf het een rare koers vinden. 290 km niets en dan knallen.
Nou ja ... niets. 290km aan 45km/u gemiddeld, dat is toch geen kattenpis.

hayes

hayes 18 mar 2023 20:30

Nee, het mat iedereen af. Dat snap ik ergens wel. Dat zag je bv aaan Ganna en Van Aert, die zaten a bloc.
Maar als renner kan je die koers ook niet leuk vinden toch?

i-mac

i-mac 18 mar 2023 20:41

hayes schreef: 18 mar 2023 20:30 Nee, het mat iedereen af. Dat snap ik ergens wel. Dat zag je bv aaan Ganna en Van Aert, die zaten a bloc.
Maar als renner kan je die koers ook niet leuk vinden toch?
Dat denk ik ook niet. Maar dat is de laatste 10 tot 20 jaar al zo. Vreemd genoeg kijkt iedereen uit naar die eerste klassieker. het (meestal) mooie weer en de prachtige omgeving maken voor de kijkers veel goed.

Ik heb de koers maar met mondjesmaat kunnen volgen, want aan het werken. Aangezien de wedstrijd alleen te zien was op VTM, kon ik op het niet rechtsreeks volgen.

hayes

hayes 18 mar 2023 21:20

Ik ben wijs geweest en heb enkel de laatste 35 km gezien. :mrgreen:

Dat moment in het zeteltje heb ik helaa sgemist :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2023 21:27

hayes schreef: 18 mar 2023 20:22 We gaan het binnenkort 'een Matthieutje doen' moeten noemen.
Dat was indrukwekkend.

Jammer Dat Ganna na 1 seconden kopwerk al achter zich keek, maar dan wel voluit voor de tweede plek sprinte.
Soit, het is z'n goed recht, maar het maakt hem niet meteen sympathieker.
Of ben ik nu de zure Belg?

En de Belgische pers mag echt eens afleren Wout op voorhand al op het bovenste schavotje te zetten. Het word vervelend, irritant, lachwekkend, ... (vul zelf maar aan)

Ik blijf het een rare koers vinden. 290 km niets en dan knallen.
Dat Ganna als op papier minst explosieve van de 3 zich niet als veredelde knecht laat misbruiken, lijkt mij niet meer dan logisch.

Wout moet Mathieu kunnen volgen om te kunnen winnen. Vandaag lukte dat niet. Pech, volgende keer beter.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie