Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

marsman
Forum-lid
Berichten: 2337
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 mar 2023 14:31

Eens mbt de bezopen prijzen van een huuraccommodaties tegenwoording. Gelukkig heb ik nog een PHEV, dus ik red me wel met de sleurhut. Steeds meer EV's mogen echt wel 1,5 ton trekken. Dat lijstje wordt steeds langer, maar die 50K inderdaad....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mar 2023 14:37

Enzzo schreef: 17 mar 2023 08:48
borgmonster schreef: 16 mar 2023 22:39
Enzzo schreef: 16 mar 2023 22:17 Ik ben vooral blij dat die fascistische fvd en pvv hard verloren hebben 👍🏼
Wellicht moet je nog eens terugduiken in de schoolboeken om uit te vinden wat fascisme is.
Prima. Voor mij zijn het fascisten.
Maar ik wil het wel terugtunen naar rascistische extreemrechtse idioten als je je daar beter bij voelt hoor.
Het te pas en te onpas gebruiken van deze woorden maakt dat ze alle betekenis verliezen.
Voor links is iedereen die het niet met hen eens is nogal snel racistisch/extreem en dan ook nog eens idioot.
Je moet eens aan je grootvader/vader vragen of fvd/pvv nog maar in de buurt van het fascisme komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 mar 2023 14:42

Als je over tribunalen begint tijdens een debat in de tweede kamer is de vergelijking niet ver weg.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 mar 2023 14:54

De PVV is absoluut niet fascistisch, maar als je de definitie van fascisme opzoekt dan heeft FvD daar wel degelijk een aantal kenmerken van.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 mar 2023 15:00

daniel1975 schreef: 17 mar 2023 14:22
JPAR schreef: 17 mar 2023 13:14 Daarom zou je juist moeten zorgen dat onze uitstekende boeren weer meer produceren voor Nederland zelf ipv dat wij importeren uit het buitenland en zij exporteren naar het buitenland.
Denk dat veel boeren dat best willen als ze hun boterham daar mee kunnen verdienen. Maar dit betekent wel dat de consument meer moet gaan betalen voor voedsel. Pijn moet wel verdeeld worden.

Jazeker, maar dat hoeft echt niet zoveel duurder te zijn dan nu.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 mar 2023 15:25

JPAR schreef: 17 mar 2023 15:00
daniel1975 schreef: 17 mar 2023 14:22
JPAR schreef: 17 mar 2023 13:14 Daarom zou je juist moeten zorgen dat onze uitstekende boeren weer meer produceren voor Nederland zelf ipv dat wij importeren uit het buitenland en zij exporteren naar het buitenland.
Denk dat veel boeren dat best willen als ze hun boterham daar mee kunnen verdienen. Maar dit betekent wel dat de consument meer moet gaan betalen voor voedsel. Pijn moet wel verdeeld worden.

Jazeker, maar dat hoeft echt niet zoveel duurder te zijn dan nu.
Het is vooral van belang dat we die boeren perspectief bieden.
En die eerlijke prijs is al langere tijd een discussie vooral in kringen van CSA (Community Supported Agriculture) korte ketens, enz.

Ik heb ooit samen met mijn nu ex de kleinste natuurvoedingswinkel van Nederland gehad, nog voor de ketens kwamen.
Wat mij opviel was dat niet alleen de smaak beter was maar dat je ook met minder voedsel toe kon.
Dus dan kun je je afvragen of het ook echt duurder is.
Dat nog even los van de bio producten die we hadden die sowieso al onder de prijs van Jumbo en AH lagen.
Simpel voorbeeld, wij hadden pasta dat niet veranderde in stopverf als je het bereidde en ook voortreffelijk van smaak was.

Deze fase van transitie is het enige moment dat we het enigszins kunnen organiseren.
Als we de grond van de boeren die gestopt zijn net als bij ruilverkaveling in een biologische cycle inbrengen dan kun je het land een aantal jaren tot ruste laten komen en na drie jaar overdoen aan een bioboer die er dan op kan gaan telen.

Een boer die nu bioboer wil worden zal 3 teelten moeten overleven en zijn producten als niet biologisch moeten verkopen.

Voor de verkiezing had ik gezegd dat dit met het zittende kabinet nooit zou gebeuren, nu heb ik een sprankje hoop dat er mensen zijn die het wel zien c.q. de sprong durven te wagen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 mar 2023 15:39

Heel veel boeren zitten te wachten tot ze in gesprek kunnen gaan en om te horen hoe allerlei regelingen er uit gaan zien. De provincies zitten ook te wachten. De voorwaarden dienen echter vanuit Den Haag te komen en daar stokt het. Daarom is het ook een gotspe dat Tjeerd de Groot dan roept dat onteigening dichterbij komt. Laat hem eerst regelen dat ze in Den Haag de boel op orde krijgen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2023 16:21

NicoNB schreef: 17 mar 2023 15:25 Een boer die nu bioboer wil worden zal 3 teelten moeten overleven en zijn producten als niet biologisch moeten verkopen.
De bio-organisatie zit zichzelf hier gewoon enorm in de weg. Waarom 3 jaar?
Die 3 jaar van SKAL moet gewoon een jaar worden. Dan zullen veel meer boeren die stap durven en kunnen zetten, en na 1 tussenjaar maak je echt al een enorme sprong in de bodemkwaliteit. Want dat is feitelijk het enige waar je over praat, want als je vanaf de start van de teelt geen chemie meer gebruikt is het residue wat je dan nog terug kunt vinden (opname uit de grond) minimaal.
Maar SKAL is ooit door hele principiele mensen opgericht en zullen daar niet snel met een hedendaags praktisch oog naar kijken.
Maak regelgeving nu gewoon eens aantrekkelijk en praktisch.

EmPeHa schreef: 17 mar 2023 15:39 . Daarom is het ook een gotspe dat Tjeerd de Groot dan roept dat onteigening dichterbij komt.
Zoals al door het CDA werd gesteld gisteren: BBB heeft een prachtige lijstduwer gehad in de vorm van Tjeerd de Groot. Die man heeft nul politieke feeling. Hij mag zijn standpunt hebben, maar het was slimmer geweest om dit minder hard te roepen in de media.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 mar 2023 16:28

ja, en o wee als CDA liet doorschemeren dat 2030 niet zo hard staat. Nu is CDA gehalveerd, dus uiteindelijk heeft D66 zichzelf in de voet geschoten.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 mar 2023 16:57

daniel1975 schreef: 17 mar 2023 16:21
NicoNB schreef: 17 mar 2023 15:25 Een boer die nu bioboer wil worden zal 3 teelten moeten overleven en zijn producten als niet biologisch moeten verkopen.
De bio-organisatie zit zichzelf hier gewoon enorm in de weg. Waarom 3 jaar?
Die 3 jaar van SKAL moet gewoon een jaar worden. Dan zullen veel meer boeren die stap durven en kunnen zetten, en na 1 tussenjaar maak je echt al een enorme sprong in de bodemkwaliteit. Want dat is feitelijk het enige waar je over praat, want als je vanaf de start van de teelt geen chemie meer gebruikt is het residue wat je dan nog terug kunt vinden (opname uit de grond) minimaal.
Maar SKAL is ooit door hele principiele mensen opgericht en zullen daar niet snel met een hedendaags praktisch oog naar kijken.
Maak regelgeving nu gewoon eens aantrekkelijk en praktisch.
Ik weet niet precies waar die drie jaar vandaan komt maar het heeft zeker met nog aanwezige resten van gewasbescherming te maken.
Daarnaast moet het perceel ook aan eisen voldoen, bijvoorbeeld dat je perceel niet direct mag grenzen aan een perceel waar conventioneel wordt geteeld en er bij spuiten alsnog gif op je perceel beland.

Ik ben het met je eens dat SKAL het zichzelf moeilijk heeft gemaakt, veel SKAL boeren willen er eigenlijk vanaf omdat het een vrij kostbare zaak is. Maar ja als je aan bio groothandels levert dan willen mensen in de keten zekerheid hebben en eisen SKAL.
Het SKAL certificaat gaat voor een deel over de zekerheid die mensen willen hebben dat er geen chemische gewasbeschermingsmiddelen worden gebruikt

Koop je lokaal bij de bio-boer of ben je lid van een CSA dan gaat het om vertrouwen en hebben veel mensen zicht op wat er op de boerderij gebeurt, je hebt dan geen SKAL nodig want de klanten zijn de leden van dezelfde CSA.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2023 17:02

marsman schreef: 17 mar 2023 14:31 Eens mbt de bezopen prijzen van een huuraccommodaties tegenwoording.
Ik weet niet wat "tegenwoordig" is, maar de accommodaties zijn in het hoogseizoen al tientallen jaren erg hoog. Dertig jaar geleden deden wij al ons best om heel erg aan de randen van de schoolvakanties met vakantie te gaan. Maar zo lang de accommodaties vol zitten zal er weinig veranderen.
O ja, bij ons in de buurt (Ventoux) verdwijnen er heel wat staanplaatsen voor tent en caravan om mobile homes voor terug te plaatsen. En heel erg krap op elkaar.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 mar 2023 17:30

Wat is EV ? :?

Plaats reactie