Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mar 2023 15:26

Ernie C. schreef: 16 mar 2023 14:00 Ik herken vooral de proteststemmer.........
daniel1975 schreef: 16 mar 2023 14:09 ....... dat een proteststem ook niet de oplossing is.
...........
Ik stem al van mijn 18 jaar op een partij die in Vlaanderen ook na elke verkiezing wordt weggezet als de partij voor de proteststemmer.
Zou het niet kunnen dat het geen proteststem is maar een stem "voor" iets/iemand anders.

Als ik hoor dat velen op de traditionele partijen stemmen "uit gewoonte, "omdat ze thuis", omdat....
Het is misschien juist de gewoontestemmer die maakt dat politici er vanuit gaan dat ze niet zoveel moeite moeten doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 16 mar 2023 15:50

Ik ben benieuwd hoeveel huizen er komende jaren gebouwd kunnen worden als BBB alles gaat tegenhouden. Ik snap de proteststem wel (ik heb t ook helemaal gehad met Kaag/Rutte, maar heb daarom juist GL gestemd), maar ik heb van BBB nog geen oplossingen voor de stikstofproblematiek gehoord die juridisch ook stand houden. Ik vrees dat we dus nog even door blijven modderen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2023 15:55

hopjes schreef: 16 mar 2023 09:13
daniel1975 schreef: 16 mar 2023 08:21 Mensen, het is niet alleen stikstof. De onvrede is zoveel breder dan dat.
Toeslagenaffaire, Groningen, stikstof, veel te veel valse beloftes, gedraai van Rutte en kille houding Kaag, woningtekorten, immigratie, energiecrisis, etc.
Een deel ligt buiten de directe macht van de regering, maar voor veel mensen stapelt het wel op.
Zou diep triest zijn als kabinet 100% hun koers blijft varen met hulp van GL/PvdA. Wat je ook van de uitslag vindt, ergens moet men er wel naar luisteren vind ik.
+1
Het positieve van deze verkiezingen is dat er wel weer meer mensen zijn gaan stemmen. Lang leve de democratie...
Persoonlijk heb ik geen BBB gestemd, leuk en verdiend dat ze zo groot worden (dankzij de andere partijen). Overigens blijft het mij verbazen dat mensen BBB 'rechts' vinden, misschien toch nog maar eens goed kijken naar hun partij punten en naar de stichters van deze partij.
Wat mij ook verbaasd dat ook op tv er gisteren bijna niet gesproken werd over de wolf. De wolf is een grote zorg voor veel mensen in Nederland en de BBB is daar als enige continue heel duidelijk over geweest. Tekenend voor het verschil randstad <> rest NL, het word niet genoemd of gezien. Stikstof vind men belangrijker, interessanter blijkbaar. Veel mensen in het oosten en noorden buiten de steden hebben meer problemen met wolven dan met stikstof!
BBB is ontzettend links. Maar in een aantal dingen extreem rechts, zoals stikstof en wolf. Maar beide punten krijgen ze niet gewijzigd door wetgeving. De wolf is bijvoorbeeld een bedreigde diersoort in Europa. Daar kan een BBB niets aan veranderen. En breder, Nederland als land ook niet. Stikstof idem.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2023 15:57

Jans schreef: 16 mar 2023 10:11 Ja Daniël de stikstofoplossingen willen ze vinden in innovatie, vooral innovatie in voedsel. Waar zal dat plan toch vandaan komen? Ik gok op de veevoederbedrijven. De "directies" van de meeste boeren.
Die financieren de boerenprotesten en BBB ook.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2023 15:58

thestudent schreef: 16 mar 2023 10:27 Uiteraard is het Deense beleid effectief. Een gevluchte Syrier wil niet de mogelijkheid lopen naar Rwanda gebracht te worden als hij in DL of NL normaal behandeld wordt. Ik zou ook niet naar Rwanda willen...

Het is vooral de manier waarop nu bijvoorbeeld het CDA toch terug moest komen op voorheen gemaakte beloftes wat iedereen zo boos maakt.

Het is niet dat de VVD en t CDA nou zo graag boerenbedrijven om zeep wilden helpen. Er is uiteindelijk sprake van een nood naar minder intensieve veehouderij. En misschien is er dan alsnog wel ruimte voor veel meer akkerbouw. Al is lang niet al het land in NL daar even geschikt voor. Het is meer het feit dat Nederland al decennia geen hard beleid gevoerd heeft en juist de problemen sterk heeft verergerd. En dat kwam mede door de sterke boerenlobby die toen ook al met geld rondstrooide. Melkquota werden weer afgeschaft, stalinnovaties toch weer lang niet zo effectief waren als werd gepresenteerd.

Uiteindelijk komt de BBB straks weer een prachtig plan dat er blijkbaar toch meer geboerd kan worden met minder uitstoot. En dan is het eindgoed al goed. Wanneer hebben we dat niet eerder gehoord. Dat is een Utopie.

Tot dat die oh zo boze wetenschappers weer eens aan het meten gaan. En dan begint het proces en moddergooien weer opnieuw.

Nu even flink de snoeischaar erin. Korte pijn, lang geluk.

Uiteindelijk is de groep die voor een verandering is bijna net zo groot als de groep tegen. De huidige BBB zal vanzelf richting de grenzen van de huidige wetgeving op dit gebied aanlopen. Die laat niet veel ruimte.
Eens
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16207
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 16:08

Lcsmet schreef: 16 mar 2023 15:26
Ernie C. schreef: 16 mar 2023 14:00 Ik herken vooral de proteststemmer.........
daniel1975 schreef: 16 mar 2023 14:09 ....... dat een proteststem ook niet de oplossing is.
...........
Ik stem al van mijn 18 jaar op een partij die in Vlaanderen ook na elke verkiezing wordt weggezet als de partij voor de proteststemmer.
Zou het niet kunnen dat het geen proteststem is maar een stem "voor" iets/iemand anders.

Als ik hoor dat velen op de traditionele partijen stemmen "uit gewoonte, "omdat ze thuis", omdat....
Het is misschien juist de gewoontestemmer die maakt dat politici er vanuit gaan dat ze niet zoveel moeite moeten doen.
Daar is dan nog iets voor te zeggen. Dat betekent dat het denkbeeld van die partij een groot gedeelte van de bevolking vertegenwoordigd. Bij ons wordt nu twee jaar op rij een dergelijke partij de grootste alleen is de partij van de vorige verkiezingen nu helemaal weggevaagd. Leg je de partijprogramma's naast elkaar dan kunnen ze bijna niet meer verschillen. Dan maak je mij niet meer wijs dat het om de inhoud gaat.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16207
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 16:14

daniel1975 schreef: 16 mar 2023 15:16 Ik proef hier bij sommigen wat aversie tegen de BBB stemmers. Die mensen hebben net zoveel recht om daar op stemmen als op Kaag of Rutte.
Voor velen brengen die namelijk ook geen oplossingen, mensen zien stikstof niet dus geen probleem-urgentie, ervaren alleen dat er veel dingen niet goed gaan.
Hoe kun je dan die mensen verwijten dat ze een proteststem uit willen brengen? Ik heb liever dit dan een beetje de deuger uit gaan hangen op de A12 en heel veel overlast veroorzaken.

We zijn niet te dom geworden voor democratie, de overheid is teveel in hun eigen (machts)bubbel gaan leven en heeft het volk dom gemaakt.
Nogmaals, als er op geen enkel dossier nu iets verandert dan zal de verschuiving over 2 jaar van zelfde grootte zijn denk ik.
Ik proef al heel wat jaren aversie tegen "linkse gekkies". Mag ik er dan even mee lachen dat die mensen nu best wel links gestemd hebben?

Wat betreft is het ook wel positief hoor. Op grond van welvaartsverdeling binnen ons land, de voornaamste reden dat ik links stem, is dit een prima ontwikkeling. Was het Fvd, PVV of Ja21 geweest die zo gewonnen had, dan was ik er goed chagrijnig van geweest. Nu kan ik er de humor wel van inzien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 16:27

PVV is ook hartstikke links hoor. Op een punt van migratie misschien niet, maar op economisch vlak wel.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2023 16:29

Ernie C. schreef: 16 mar 2023 16:14
daniel1975 schreef: 16 mar 2023 15:16 Ik proef hier bij sommigen wat aversie tegen de BBB stemmers. Die mensen hebben net zoveel recht om daar op stemmen als op Kaag of Rutte.
Voor velen brengen die namelijk ook geen oplossingen, mensen zien stikstof niet dus geen probleem-urgentie, ervaren alleen dat er veel dingen niet goed gaan.
Hoe kun je dan die mensen verwijten dat ze een proteststem uit willen brengen? Ik heb liever dit dan een beetje de deuger uit gaan hangen op de A12 en heel veel overlast veroorzaken.

We zijn niet te dom geworden voor democratie, de overheid is teveel in hun eigen (machts)bubbel gaan leven en heeft het volk dom gemaakt.
Nogmaals, als er op geen enkel dossier nu iets verandert dan zal de verschuiving over 2 jaar van zelfde grootte zijn denk ik.
Ik proef al heel wat jaren aversie tegen "linkse gekkies". Mag ik er dan even mee lachen dat die mensen nu best wel links gestemd hebben?

Wat betreft is het ook wel positief hoor. Op grond van welvaartsverdeling binnen ons land, de voornaamste reden dat ik links stem, is dit een prima ontwikkeling. Was het Fvd, PVV of Ja21 geweest die zo gewonnen had, dan was ik er goed chagrijnig van geweest. Nu kan ik er de humor wel van inzien.
Juist dit geeft aan dat veel mensen niet weten waarop ze stemmen.

Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet hebben om te bepalen waarop ze stemmen. Maar het zou zo fijn zijn als het veel transparanter, toegankelijker en vooral voor iedereen te begrijpen is waar een partij voor staat en wat eventuele gevolgen zijn van dingen die ze beweren etc.

Nu is het vooral appelleren aan onderbuikgevoelens en onvrede. Veel dingen roepen terwijl je weet dat het niet zo is of waar te maken is. En dit doet elke partij. De één wat meer dan de ander. Het doet mij vaak denken aan de Weimar jaren. Niet het vergelijk met waar de partij die in die tijd opkwam voor staat tov onze politieke partijen, maar wel dat ze op komen komen door in te spelen op die onderbuikgevoelens en onvrede.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2023 16:29

borgmonster schreef: 16 mar 2023 16:27 PVV is ook hartstikke links hoor. Op een punt van migratie misschien niet, maar op economisch vlak wel.
Precies. Onderwijs en zorg bijv. Nog meer dan zogenaamde linkse partijen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mar 2023 16:31

Waarom er zo makkelijk van uit wordt gegaan dat de regeringspartijen het bij het juiste eind hebben en de oppositiepartijen maar wat zwetsen en niets gedaan kunnen krijgen qua veranderingen, zoals ik hierboven veel lees, begrijp ik niet.
Er is nog steeds veel ruimte ten opzichte v as n EU regels, maar dat moet je wel doen als regering. Onze huidige Nederlandse regering kiest ervoor om die regels gewoon wel te implementeren in Nederlandse wetgeving; soms zelfs zwaarder dan noodzakelijk. Dat ligt niet aan de EU maar aan de huidige regering. Dát is een proteststem waard, lijkt me, als het Nederlandse volk daarmee meer wordt benadeeld dan de EU vraagt.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 mar 2023 16:33

borgmonster schreef: 16 mar 2023 16:27 PVV is ook hartstikke links hoor. Op een punt van migratie misschien niet, maar op economisch vlak wel.
Klopt en BBB is op bepaalde vlakken rechts. Ze zijn ook voorstander van beperken asielinstroom, voor kernenergie enz.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie