Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mar 2023 10:37

Ze mogen het van mij uiteraard proberen de komende tijd. Ze hebben gewonnen. Ik ga me niet meteen vastlijmen aan t provincieshuis van gelderland hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 mar 2023 11:41

Het is natuurlijk vooral een tegenstem, het gros die Kaag en Rutte echt zat zijn.
Dat het veelal niet eens met inhoud te maken heeft, daar kan je wat van vinden. Maar ik denk dat het merendeel niet op inhoud stemt maar op een persoon.

Ik blijf het polariseren zo jammer vinden. Je bent voor of tegen.
Kunnen we het niet gewoon oplossen, doe je thuis toch ook. Maak het niet zo onnodig moeilijk.

Ik denk dat het boerenprobleem het meest tastbare is onder de mensen, maar dat onderhuids de andere problemen met name imigratie een veel grotere rol spelen. Maar daar vrijwel niemand de juiste informatie heeft. Links haalt vooral asielzoekers binnen en recht arbeidsmigranten, laat dat twede deel nu een stuk groter zijn.

Ik vind dat je mensen uit oorlogsgebieden moet helpen, maar laten we ons een paar vragen stellen.
-Waarom gaan Onkrainers in oorloggebied niet naar een ander gebied in eigen land waar geen oorlog?
-Waarom moeten we Turken opvangen van de aardbeving, laten we lekker hulp bieden door heijamans en de Bam erheen te sturen?
Hulpverlening is ook gewoon een verdien model voor heel veel mensen in Nederland.

Je komt straks niet meer van de mensen af en je hebt een waterhoofd met werkloze, dat is nu al zo en wordt nog erger.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 mar 2023 12:55

Ben niet zo politiek begaan. Maar dit is toch wel een aardverschuiving.

Ik denk dat het heel goed is dat BBB gelijk met een dik aantal zetels de 1e kamer inkomt. Dus niet weer een splinterpartij erbij. Ik mag Lientje ook wel. Naast Omtzigt een van de weinige politici die IMHO duidelijk zegt wat ze vindt en waar het op staat. Vooral dat is iets waar ik me al vele jaren aan erger bij de huidige zittende partijen en personen.

Maar nu moet het ook concreet worden. Er ook de BBB zal zich moeten mengen in de Haagse slangenkuil. 4 jaar 1e kamer nu in de pocket, maar over 2 jaar de verkiezingen om 't eggie zijnde de 2e kamerverkiezingen. Als het gaat zoals Caroline het de afgelopen jaren heeft gedaan, dan zie ik haar zomaar Rutte als premier opvolgen. Ik denk dat dat voor NL wel eens een heel fijne kan worden.

PS In het partijprogramma van BBB noppes nada over sport. Alleen een zinsnede dat ze (sport)voorzieningen op het platteland willen verbeteren. Maar dat lijkt me een open deur voor de vooral plattelandsstemmers waarop ze zich gericht hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 16 mar 2023 12:59

En de media wassen de handen in onschuld. 4 jaar geleden hebben ze de volle aandacht op Baudet gericht, nu was het de beurt aan Van der Plas, die op één avond in drie praatshows mocht opdraven. Heerlijk hè, dat cultiveren en faciliteren van het ongenoegen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 mar 2023 13:09

Op heel veel onderwerpen zou ik dat direct met je eens zijn.
Maar in dit geval heeft de rest daar ook wel erg zijn best voor gedaan.

Het is heel simpel, het gros van de bevolking kan die Kaag en Rutte niet meer luchten of zien en dat snap ik wel.
En dat heeft vooral Kaag aanzichzelf te danken, door compleet te draaien na de verkiezingen en echt aamn de extreme kant te gaan zitten als het bv over stikstof gaat. Ga het nou eens oplossen ipv al dat populistische gelul.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mar 2023 13:12

Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 mar 2023 13:18

Lcsmet schreef: 16 mar 2023 13:12 Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
Hahaha, je neemt mij de woorden uit de mond.! :winkthumb:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 13:21

daniel1975 schreef: 16 mar 2023 08:21 Mensen, het is niet alleen stikstof. De onvrede is zoveel breder dan dat.
Toeslagenaffaire, Groningen, stikstof, veel te veel valse beloftes, gedraai van Rutte en kille houding Kaag, woningtekorten, immigratie, energiecrisis, etc.
Een deel ligt buiten de directe macht van de regering, maar voor veel mensen stapelt het wel op.
Zou diep triest zijn als kabinet 100% hun koers blijft varen met hulp van GL/PvdA. Wat je ook van de uitslag vindt, ergens moet men er wel naar luisteren vind ik.

@ernie: wat is nu de pvda achterban dan? GL snap ik.
De huidige hardcore PvdA achterban is de buurman of vrouw van een GroenLinks stemmer op de grachtengordel.
Verder moeten ze het hebben van mensen zoals ik die links stemmen om een beetje balans in de politiek te brengen.
Een echte partij voor de arbeidersklasse (inclusief het overgrote deel van oa het kantoor- en winkelpersoneel) is er niet meer.

Wel grappig dat alle problemen die je opnoemt voorkomen hadden moeten worden door een eerste kamer die wel functioneert zoals bedoeld. Wat mij betreft waren de campagnes en interviews van gisteren, van links tot rechts, inclusief de vragenstellers één grote democratische wanvertoning. Die paar procent die extra zijn komen stemmen, hebben dat alleen gedaan omdat ze in de mooie praatjes/leugens van nota bene de tweedekamerlijjsttrekkers zijn getrapt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 13:22

Lcsmet schreef: 16 mar 2023 13:12 Weet je wat ik dan weer raar vind?
BBB is de grootste partij geworden maar op dit forum heeft er niemand op deze partij gestemd.
Dan is bij deze wetenschappelijk bewezen dat wielrenners een IQ van meer dan 70 hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2023 13:33

Wat betreft BBB: ze profileert zichzelf als anti links maar wel de partij voor de gewone burger. Maar hoe dat dan sociaal-economisch opgelost moet worden is niet bekend. Hoe ga je b.v. voorzieningen terug naar het platteland brengen zonder subsidie?

Het heeft wat mij betreft toch wel heel erg veel weg van meelullen met de menigte zonder echte oplossingen.

In de debatten en interviews is ze ook nauwelijks aangepakt. Er is niet doorgevraagd, niks. Ze heeft het knap gedaan door zich te profileren als toegankelijke, stadse knuffelboerin maar ik vertrouw haar voor geen meter.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 mar 2023 13:37

Haha, ik heb inderdaad ook geen BBB gestemd.

Gezien de hoge opkomst kan het zo maar zijn dat er heel veel BBB-stemmers nu naar de stembus gegaan zijn die anders nooit stemmen (boeren, plattelandsmensen, niet zijnde mensen die tijd hebben om op dit tijdstip op een fietsforum te lullen over politiek :-). Misschien wel de mooiste afvang, want de stembereidheid was toch wel tanende.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 16 mar 2023 13:42

wasbeer2006 schreef: 16 mar 2023 13:09 Op heel veel onderwerpen zou ik dat direct met je eens zijn.
Maar in dit geval heeft de rest daar ook wel erg zijn best voor gedaan.

Het is heel simpel, het gros van de bevolking kan die Kaag en Rutte niet meer luchten of zien en dat snap ik wel.
En dat heeft vooral Kaag aanzichzelf te danken, door compleet te draaien na de verkiezingen en echt aamn de extreme kant te gaan zitten als het bv over stikstof gaat. Ga het nou eens oplossen ipv al dat populistische gelul.
Bij BBB zijn ze inderdaad vies van populisme :lol:

Plaats reactie