Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 mar 2023 10:25

We moeten ook niet doen alsof Benoot ineens een veelwinnaar is geworden en hij deze makkelijk gepakt had. Valter was ongeveer net zo goed gisteren, maar het kon betere gespeeld worden dat is wel zeker.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 mar 2023 10:25

Nou Enzzo, beauty is in the eye of the beholder.
Ik ervaar het als Nederlander kennelijk duidelijk anders.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 mar 2023 10:28

Juist de vrouwenstrade bekeken en volgens mij reed vollering wel n tijd lang op reserve met kopecky, op de slotklim reed zij dan wel het laatste gaatje dicht. Dus is wel een terechte winnares alhoewel kopecky dat ook zou geweest zijn. Ik vermoed ook dat Demi niet kutwijf maar wel kutpeird (paard) heeft geroepen 🥴😁
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 mar 2023 10:34

bakboord1 schreef: 05 mar 2023 10:25 Nou Enzzo, beauty is in the eye of the beholder.
Ik ervaar het als Nederlander kennelijk duidelijk anders.
In Vlaanderen krijgt Sporza soms zelfs negatieve commentaar omdat zij zouden supporteren voor Vdpoel. Als je bij een koerswedstrijd al gaat spreken van haat dan zie je toch echt wel spoken. Je mag er wel rekening mee houden dat je op n Vlaamse zender zit met Vlaamse commentatoren. In de vrouwenkoers vond ik wel dat zij vollering, ondanks haar palmares, over het hoofd zagen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 mar 2023 10:39

Parijs-Nice van start vandaag met een wat vreemde ploegentijdrit (rit 3)
De tijd van de eerste geldt als doorkomst van de hele ploeg 🤔

Eigenlijk dus meer een individuele tijdrit.
De overigen krijgen trouwens wel hun individuele binnenkomsttijd in he AK aangemeten.
Benieuwd wat voor tactiek dit gaat geven
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 mar 2023 10:45

fiedoo schreef: 05 mar 2023 10:34
bakboord1 schreef: 05 mar 2023 10:25 Nou Enzzo, beauty is in the eye of the beholder.
Ik ervaar het als Nederlander kennelijk duidelijk anders.
In Vlaanderen krijgt Sporza soms zelfs negatieve commentaar omdat zij zouden supporteren voor Vdpoel. Als je bij een koerswedstrijd al gaat spreken van haat dan zie je toch echt wel spoken. Je mag er wel rekening mee houden dat je op n Vlaamse zender zit met Vlaamse commentatoren. In de vrouwenkoers vond ik wel dat zij vollering, ondanks haar palmares, over het hoofd zagen.
Wie zegt dat ik mijn oordeel baseer op koers wedstrijden en het voetbal buiten beschouwing laat?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 mar 2023 11:44

Laat ze het lekker onderling uitvechten 🙃 Ik geloof overigens dat ze allemaal hun goede en slechte kanten hebben en soms werkt dat en soms niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 mar 2023 12:17

“Kopecky is een killer.” Nou, Vollering kan je ook niet zonder handschoentjes de stal inkrijgen. Hoewel een opholgeslagen paard haar wel in de remmen en billen deed knijpen. Vervolgens werd ze nog eventjes vakkundig tegen de dranghekken gedrukt door die Amerikaanse ICT’er, waarna ze dan op de finish Kopecky nog weet te kloppen. Ik vond het schitterend, en verdiend. Is er koers dan stem ik af op Dé Belg. Het commentaar is de laatste jaren echter drastisch in kwaliteit gedaald. Karl Vannieuwkerke neemt helaas José Decauwer mee in zijn fanboy-benadering. O wat mis ik de erudiete distantie van Michel Wuyts, ook al was ie soms wat chauvinistisch, maar dat mag. Bij de dameswedstrijden zit steevast Ruben van Gucht. Tja. Dit maal was hij zo onder de indruk van de kortstondige krachtpatserij van Kopecky bergop dat hij niet wilde (of kon, blind door chauvinisme) inzien dat Vollering in de achtervolging de beste papieren had. Telkens als Kopecky overnam, stagneerde de voorsprong, terwijl bij overname door Vollering de voorsprong zienderogen slonk. Afijn, een terechte winnaar: Demi Vollering !!

hayes

hayes 05 mar 2023 12:22

Conclusie: iedereen heeft een andere vrouwenrace gezien.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 mar 2023 12:26

Conclusie: ik spreek namens mijzelf, maar bovenal op basis van objectief (meetbare) waarnemingen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 mar 2023 12:42

Als volledig subjectief van Vleuten supporter die de finale van Le Grand Bornand en het WK niet van mijn netvlies krijg, vond ik het een mooie overwinning van Vollering.
Niet zijken maar reiden !

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 mar 2023 12:46

En hoe meet je die dan? (klein_verzet)

Plaats reactie