Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wanneer is meer geld uitgeven niet meer nuttig.

phb
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2009 22:10

phb 31 mar 2011 23:55

Voor mij geld hetzelfde als de meeste bovenstaande reacties. Met een fantsoenlijk frame ( BMC SLT01 overjarig voor 1300 euries) een leuke groep ( in mijn geval ultegra) , een paar fantsoenlijke wielen ( zonda ) en verdere afmontage moet het rond de 2500 eurie wel zijn afgelopen, het moet wel hobby blijven en de vrouw moet ook niet al te veel gaan klagen.
wat er ook gebeurt, altijd blijven fietsen

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 01 apr 2011 00:28

Het houd op als je er geen plezier meer aan beleeft, zolang je aan een duurdere fiets met betere onderdelen meer plezier beleeft dan aan de goedkopere variant is meer geld uitgeven wat mij betreft nuttig.

Persoonlijk betekent dat het voor een fiets ook wel zal ophouden ergens tussen de 2000 en 3000 Euro en zolang ik het kan doen. Mocht de financiele situatie veranderen...tja...dan wordt de beleving op een fiets ook anders en is meer ofwel minder geld uitgeven nuttiger :).

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 apr 2011 00:30

Volgens mij is e.a. zeer afhankelijk van je financiële situatie. Als je zoals ik de helft van een DINKy bent, geef je net even wat makkelijker geld uit aan je fiets(spullen) dan wanneer je het van een modaal salaris ook nog een gezin moet onderhouden. En voor iemand van zeg 2ton+ gelden weer andere waarden.

Om kort te gaan: zolang je het wilt en kan betalen is het nuttig als wat je er extra aan uitgeeft ook zorgt dat je er meer van geniet. Anders NOOIT doen. Als jij niet meer geniet van een carbon frame dan van je oude stalen, moet je het sowieso niet vervangen, of je het nu wel of niet kan betalen. En als je LW's kan betalen, en je wordt het dolgelukkig van: steek ze dan vooral onder je fiets.

svkaster
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 jul 2009 16:51

svkaster 01 apr 2011 01:03

Corniel +1

Ik had tot twee weken een Cube streamer totaal 1500€ (nieuw zadel pedalen en fiets computer.

Heb nu sinds 3 weken een Bianchi Sempre Ultegra met Mavic Ksyrium elete wielen polar x600 carbon zadel en nieuwe pedalen totaal 2900€ en ben zo blij als een kind.

Carbon en dat de fiets zoveel lichter is rijd in mijn ogen zoveel beter. En het smoelt een stuk mooier.

Maar als je het aan mijn vrouw vraagt dan deed die oude het toch ook goed............
m.v.g

Stefan

Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 01 apr 2011 01:07

Corniel +1 :)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 01 apr 2011 01:15

-1

de topicstarter heeft het in zijn openingspost duidelijk over het "nut" op technisch gebied. Op deze manier krijgt de discussie een andere wending.
Natuurlijk, iedereen op dit forum is dol op fietsen, en de meesten van ons ook op mooi materiaal. Dus als we het geld hebben, en we worden er gelukkiger/tevredener van, dan zouden de meesten van ons het met plezier aan dure/mooie spullen uitgeven.
Maar de vraag was of je daar sneller/beter van gaat fietsen. En ik denk dat wat dat betreft er een duidelijke grens aan is te geven.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 01 apr 2011 01:20

Ik denk dat je er een aardig tijdje geld tegen aan kunt smijten en er (wat) sneller van gaat fietsen..

En waar het afvlakt qua "nut" hangt af van de wensen: een tijdrijder tijdens de TdF zal daar andere gedachten over hebben dan iemand die zo af en toe zondag een rondje fietst.. (2 extrema, but still).

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 01 apr 2011 01:26

denk dat je beter wat geld uit kunt geven aan een abonnementje sportschool + dietist, wil je echt hard gaan fietsen..sluit me verder aan bij de opmerking van Amclassic
Anima Sana In Corpore Sano.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 01 apr 2011 02:35

De vraag is ook niet 100% eerlijk te beantwoorden...

1: wat heeft iemand voor zijn sport over.... (ik train in totaal ca. 12-14 uur per week (triathlon dus 3 sporten dan he))

Ik heb zelf overwogen om naast mijn oude fiets een tijdrijder te kopen. ik heb ervoor gekozen om een cervelo S2 te kopen zodat dat niet nodig was (met een andere zadelpen heb ik voor 95% een tijdritfiets). en ben voor "2 fietsen in 1" uiteindelijk ca. €2800 kwijt. mijn wielen moet ik nog kopen en kan dan richting 3600 gaan. een koopje voor 2 fietsen....
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 apr 2011 21:59

Volgens mij moet je hier ook eerst het woord "nut" definieren.
Bedoel je daarmee bijvoorbeeld "harder rijden", "plezier hebben", "lekkerder fietsen".
Elke andere betekenis/opvatting van het woord nut zal een ander antwoord op deze vraag geven.
Dure wielen van 1000 euro op een fiets van een gezellige zondag's toerfietser zullen qua snelheid wellicht geen nut hebben. Maar het blij zijn met deze wielen geeft wel plezier, dus als dat je definite van nut is.... En etc.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 02 apr 2011 10:04

Het zal zoals eerder gezegd een afvlakkende grafiek zijn. Verschil in werking en functionaliteit vanaf 105 tot DA is kleiner dan tussen sora en 105 terwijl het prijsverschil enorm is.

Heb zojuist een chinarello samengesteld die ergens tegen de 1400 uit zal komen. Voor de nieuwe eigenaar het optimum. Zelfde frame zal voor mij met SR opgebouwd worden. Dit is duidelijk een geval waarbij er verschil zit, maar de grafiek afvlakt.
Twitter: @rbruijns

kinonv
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2011 12:40

kinonv 02 apr 2011 10:25

als je alles al hebt..... dan is het niet echt nuttig meer!:)
Pinarello what else ?

Plaats reactie