Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Fietsplannen 2023

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 feb 2023 13:50

Er is moeilijk iets zinnigs over te zeggen want iedereen herstelt anders. Ik weet van mezelf dat als talentloze mijn hersteltijd vrij lang is. Ik tussendoor dus niet te veel doen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 08 feb 2023 14:18

Ik heb als talentloze juist na de Maratona (ongeorganiseerd, en dus nergens uit de wind kunnen zitten) een uitstekend herstel had, de volgende dag gaan mountainbiken waarbij ik de rotsen uit het bergpad reed.
Ook na de ronde van Vlaanderen (wederom solo) volgende dag heerlijk de kasseien uit de hellingen gereden.
Andere keren was het herstel dan weer een stuk minder.

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 08 feb 2023 15:46

Bedankt voor al de reacties.
Mijn plan was het vooral in de week tussen de Maratona en de Ötzi het rustig aan te doen. Wel rijden maar alles op een rustig tempo.
Mijn herstel gaat normaal ook redelijk goed, maar aangezien ik dan ook al 52 dan ben doe ik het rustig aan en spaar mijn krachten voor de Ötztaler :lol: .
Uitrijden is het belangrijkste :D

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 09 feb 2023 09:51

@Pat-G
Misschien kunnen we die week een ritje samen rijden?

Ik vind het belangrijkste dat het wel vakantie is. Dus ik ben in de bergen en ik kan dan echt onmogelijk stilzitten! Dus liever doordeweeks wat meer fietsen en dan op zondag er een half uur langer over doen.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Ventouxboy
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:01

Ventouxboy 10 feb 2023 08:43

15 april: AGR
5 augustus: Sean Kelly Classic

bartverh
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 02 apr 2023 21:41

Mooie opbouw naar PBP!
ultra_ivo schreef: 13 nov 2022 22:33 Parijs-Brest-Parijs, dat is het hoofddoel voor 2023.
De 200km kwalificatie heb ik al op zak. 300 kwalificatie wordt Zeeland en/of Heerlen, 400 Zeeland en voor de 600 wil ik weer de Rando Imperator rijden. En daarna de 1000 van Maastricht voorrijden.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 apr 2023 09:10

Voor mij het volgend, met eventueel nog een dag- of weekendtripje tussendoor als agenda/familie/werk/zin het toelaat.

20 mei - Gravel versie de Grenspalenklassieker Limburg. Omdat ik de combinatie van geschiedenis en fietsen een hele mooie vind. Hier maken we hopelijk (hopen op goed weer) een lang weekend van. Trein heen naar Tilburg bijvoorbeeld, op de fiets naar Maastricht. Op de 21e dan weer fietsen naar Roermond/Eindhoven/wat er uitkomt en dan trein naar huis.

25 juni - l'Alsacienne middenafstand. Toch maar niet de lange afstand gezien de plannen voor de week erna. Na deze cyclo direct door naar Livigno voor een weekje rustig aan in de bergen fietsen.

30 juni-2 juli - Engadin Radmarathon. Avondproloog + 2 bergetappe's. Zin in!

Gezinsvakantie in juli: fiets blijft thuis het huis bewaken, hardloopschoenen gaan wel mee. Afgelopen jaren geen fiets meegenomen en hoewel ik die dan wel mis, komt het de kwaliteit van de gezinsvakantie wel ten goede, omdat we meer tijd hebben om andere dingen te doen. Een rondje hardlopen kan in 45 minuten, en is op onverharde trails ook heel aangenaam.

26 augustus: Velomediane. Altijd een goede afsluiting van de zomer.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 apr 2023 19:29

Mooie combi L'Alsacienne/Engadin Radmarathon. En dan nog een weekje rustig fietsen ertussendoor.

Jammer dat de Velomediane geen cyclo meer is, die heeft daardoor veel van zijn glans verloren.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 apr 2023 19:30

ibooij schreef: 10 apr 2023 09:10 Voor mij het volgend, met eventueel nog een dag- of weekendtripje tussendoor als agenda/familie/werk/zin het toelaat.

20 mei - Gravel versie de Grenspalenklassieker Limburg. Omdat ik de combinatie van geschiedenis en fietsen een hele mooie vind. Hier maken we hopelijk (hopen op goed weer) een lang weekend van. Trein heen naar Tilburg bijvoorbeeld, op de fiets naar Maastricht. Op de 21e dan weer fietsen naar Roermond/Eindhoven/wat er uitkomt en dan trein naar huis.

25 juni - l'Alsacienne middenafstand. Toch maar niet de lange afstand gezien de plannen voor de week erna. Na deze cyclo direct door naar Livigno voor een weekje rustig aan in de bergen fietsen.

30 juni-2 juli - Engadin Radmarathon. Avondproloog + 2 bergetappe's. Zin in!

Gezinsvakantie in juli: fiets blijft thuis het huis bewaken, hardloopschoenen gaan wel mee. Afgelopen jaren geen fiets meegenomen en hoewel ik die dan wel mis, komt het de kwaliteit van de gezinsvakantie wel ten goede, omdat we meer tijd hebben om andere dingen te doen. Een rondje hardlopen kan in 45 minuten, en is op onverharde trails ook heel aangenaam.

26 augustus: Velomediane. Altijd een goede afsluiting van de zomer.
Mooie combi L'Alsacienne/Engadin Radmarathon. En dan nog een weekje rustig fietsen ertussendoor.

Jammer dat de Velomediane geen cyclo meer is, die heeft daardoor veel van zijn glans verloren.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 apr 2023 17:36

Herman_N schreef: 10 apr 2023 19:30 Mooie combi L'Alsacienne/Engadin Radmarathon. En dan nog een weekje rustig fietsen ertussendoor.
Dat lijkt ons ook inderdaad. Echt veel zin in dat weekje ook en dan op vrijdagavond "lekker" proloogje rijden. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Jammer dat de Velomediane geen cyclo meer is, die heeft daardoor veel van zijn glans verloren.
Eens.

Plaats reactie