Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 feb 2023 10:17

Nog een leuke nabeschouwing. ;)
https://youtu.be/-m5iJKb-Q1g

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 feb 2023 10:41

daniel1975 schreef: 07 feb 2023 09:06 Het blijft toch ook lachwekkend hoe MW landgenoten af kan fakkelen als het een keer niet valt zoals hij wil….
VDP was gewoon de hele race de sterkste, die had met 5m achterstand nog deze sprint gewonnen. Morgen kan het precies andersom zijn.
Klopt, ik schat dat tussen het begin van het asfalt en de finishlijn toch ruim 300 m lag, weet iemand de juiste afstand? , dus Wout had indien hij nog sterk genoeg was nog gelegenheid te over om Mathieu te remonteren. Maar, deze Mathieu was niet te remonteren. Sommigen vergeten blijkbaar dat Mathieu ook razendsnel is en massaspurten kan winnen. Enkel is zijn positionering minder waardoor hij dikwijls ingesloten raakt of speelde hij de kaart Merlier.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 07 feb 2023 11:05

Tijdens de uitzending werd gezegd dat het drone systeem automatisch vloog, d.m.v. GPS coördinaten. Maar dat blijkt niet te kloppen. Meer zelfs, er zit geen GPS ontvanger in de drone. Dat werd wel degelijk manueel bediend, met behulp van een VR bril. Men is ook niet over één nacht ijs gegaan. De organisatie heeft voor hen een strook van ongeveer 200 meter vrijgehouden (lees = geen publiek), om alles mooi in beeld te brengen. Samen met 2 assistenten werd gekeken of het veilig was om de drone achter de renners te laten vliegen.

Het toestel weegt 1.5kg, en met een volle batterij kan de drone 4 minuten vliegen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2023 11:56

Zie linkje wat ik paar pagina's geleden heb gepost van de NOS site.
Kleine reportage met die 2 gasten. Zijn serieuze profs op dit gebied.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 feb 2023 17:02

daniel1975 schreef: 07 feb 2023 09:06 Het blijft toch ook lachwekkend hoe MW landgenoten af kan fakkelen als het een keer niet valt zoals hij wil….
VDP was gewoon de hele race de sterkste, die had met 5m achterstand nog deze sprint gewonnen. Morgen kan het precies andersom zijn.
Eigenlijk doet dat er niet toe, het is niet omdat de ander sterker is dat je niet je beste sprint moet rijden. Zoals eerder gezegd; leren uit je fouten maakt je beter, morgen en overmorgen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 feb 2023 17:07

Mooi stukje van Jan Segers, ergens tussen satire, ironie en sarcasme waarbij hij de 'dubbele pet' van Adrie extrapoleert naar de toekomst van Thibaut die een WK op maat krijgt op de Balenberg en Remco die een Tour op maat krijgt van Lefevre.

https://www.hln.be/opinie/ze-deugt-niet ... ~a3d8207d/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 feb 2023 17:33

Pppffffftt.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 08 feb 2023 06:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 feb 2023 19:10

lugosi schreef: 07 feb 2023 17:07 Mooi stukje van Jan Segers, ergens tussen satire, ironie en sarcasme waarbij hij de 'dubbele pet' van Adrie extrapoleert naar de toekomst van Thibaut die een WK op maat krijgt op de Balenberg en Remco die een Tour op maat krijgt van Lefevre.

https://www.hln.be/opinie/ze-deugt-niet ... ~a3d8207d/
Inderdaad. En dan vooral de commentaren daarbij (Overigens: zonder abonnement is dit artikel niet te lezen).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 feb 2023 20:19

Ja ik weet het, maar ik mag ook niet selectief citeren van de mods, jammer.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 feb 2023 20:50

fiedoo schreef: 07 feb 2023 17:33 Pppffffftt. lugosi, je weet zelfs wschlk niet hoelang de asfaltstrook naar de finish is maar weet wel dat hij de verkeerde keuze maakte? Maar Wout zal dat zelf ook wel ergens in zijn ontgoocheling gezegd hebben zeker? Misschien fout ja maar voor hetzelfde geld valt hij stil als hij als eerste vertrekt en is het ook een foute keuze. Niet vergeten dat de weg bergop ging en Wout echt geen superindruk meer gaf. Ook niet vergeten dat Matthieu die aankomst op zijn duimpje kent. En dus, bij een WK in Baal moet het zelfs niet meer gereden worden Nys junior wordt winnaar! Je hebt nu nog nergens een valuable argument aangehaald waardoor vast staat dat Adrie de boel heeft belazerd. Heeft Mathieu zijn kansen kunnen verdedigen,ja, Wout, ja, de rest vd deelnemers, ja. Heeft Mathieu over het parcours geklaagd,nee, Wout, nee, de rest, nee. Hebben de toeschouwers waar voor hun geld gekregen, ja, iemand daar horen over klagen nee. Maar jij blijft er maar over doordrammen . Organiseer misschien zelf eens een veldrit, eens zien hoe goed jij dat kunt.
De aankomststrook is, zoals je ongetwijfeld weet uit oa het commentaarstuk van Niels Albert ong 15 seconden sprint. Het kan dus niet anders dat het ong een kleine 200 meter is.
Logisch dat Albert zegt 'als ik in de zone voor de aankomst had gestaan had ik geschreeuwd dat hij onmiddellijk op asfalt zijn sprint moest beginnen'.
Ik heb eigenlijk nog van geen enkel renner, coach, eigenlijk van niemand, gelezen dat er een andere oplossing was dan van zodra op de asfaltstrook de sprint te beginnen.
Zelfs Wout snapt dat, zij het iets te laat. Alleen jij snapt dat (nog) niet. De andere zaken die je opnoemt hebben daar verder geen invloed op.

Dat VdP de aankomst op zijn duimpje kent, dat weten we, want we herinneren ons nog Sinkeldam en Van Poppel daar, toen reed VdP dezelfde sprint. Blijkbaar wist Wout (en entourage) en jij dat niet.

Ik heb nooit beweerd dat Adrie de boel belazerd, ik heb altijd gezegd dat het onverstandig en onethisch is en op zijn minst een schijn van partijdigheid toont (intentieproces).
Ik weet niet waarom jij denkt dat dat hetzelfde is. Dit heeft ook niets te maken met de mening van gelijk welk renner over het parcours.

Ik heb in tegenstelling tot jij heel veel mensen horen klagen, zowel over de ethische kant als over de kwaliteit van het parcours en dat heeft niets met de uitslag te maken.

Wat de boutade over het Balenberg wk betreft; uit je woorden leid ik af dat je het stuk niet gelezen noch/of begrepen hebt.
Misschien ben je al wat ouder (zoals ik :D) en moet je de begrippen ironie, sarcasme en cynisme eens opsnorren. Misschien dat je dan de meesterlijke toon in dit ludieke stuk weet te onderscheppen. :winkthumb:

Ik dram misschien door maar ik denk dat ik in die discipline toch tegen u de duimen moet leggen, je dwingt me dan ook tot dupliek, tripliek, etc....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 feb 2023 21:54

Euh, kort van geheugen zeker? Inderdaad een teken van ouderdom!
Enkele citaten van jou:
fiedoo schreef: ↑03 feb 2023 19:52

Ik: Welke aanpassingen heeft Adrie dan gedaan die mathieu de overwinning gaan opleveren en die Wout niet onder de knie heeft? Wees dan ook eens concreet ipv ongefundeerd beschuldigingen te uiten uit de losse pols!

jij: Ik heb nu de eerste 5 rondes gezien, jij ook veronderstel ik. Snap je het nu nog niet waar de enige locatie is waar er voordeel is, een gecreëerde locatie??

jij:Leuk stukje van Wuyts over brave Adrie, met wat inkijk in het verleden. (link heb ik er niet bij gezet maar Adrie wordt er in afgekraakt),

jij:Dat denk ik dus niet, als zoonlief andere talenten had, was het een ander parcours geweest. Hij heeft nog nooit veranderingen aangebracht die niet passen in dat kraam. Anders was hij wel geloofwaardig geweest.

jij: Ik veroordeel absoluut niet Mathieu voor tekortkomingen van zijn vader. Hij draagt er wel de gevolgen van, jammer voor hem. (in datzelfde interview klaagt hij over de bekers pis die Matthieu naar zich krijgt, tja...)

Als je zelf al niet meer weet wat je zegt wordt het hopeloos natuurlijk. Terloops buiten jou heb ik hier verder niemand horen klagen over het verloop van de wedstrijd of over het parcours noch over de organisatie. Ook al eens de moeite gedaan om de uitleg van Arie over het waarom van bepaalde aanpassingen aan het parcours gebeurd zijn te lezen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 feb 2023 16:03

Het zal niet de eerste keer zijn (en ook niet de laatste) dat mensen bepaalde uitspraken doen om die later te "ontkennen", daarbij vergetend dat eenmaal vastgelegd op het internet, iets daar voor altijd staat en dus teruggezocht kan worden. Misschien moeten die mensen toch maar dat oude gezegde toepassen: "tel eerst tot tien, lees nog eens wat je schrijft en besluit toch maar niet te publiceren".

Plaats reactie