Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 feb 2023 08:53

fiedoo schreef: 05 feb 2023 21:46

Daar maakt hij een fout ja, hij had zijn snelheid moeten hoog houden maar of hij dan vandaag gewonnen zou hebben? In de RVV misschien wel maar vandaag denk ik niet.
Maar dat is toch niet het punt. Misschien (zelfs waarschijnlijk) verliest hij gisteren dan ook, maar je streeft er toch naar om je best mogelijke sprint te rijden. En als je dan verliest is het omdat de ander beter/sneller was en dan hoef je jezelf niets te verwijten. Iets wat blijkt uit de interviews dat hij nu wel doet.

Vreemd ook dat niemand in het kamp VanAert er op gekomen is om het nk weg 2018 te bestuderen. Het lijkt me allemaal zo in de trant van "ik ben één van de snelste sprinters, dus het komt wel goed", zo simpel is het dus niet.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 feb 2023 09:02

Weet je wat het ook is met "tacktiek" Gaat het fout is het dom, gaat het goed is het slim.

Wout verwachte dat Matti later zou gaan. Dat is altijd achteraf, komt Wout erover had het weer perfect geweest.
Was gewoon een schitterende koers, waarbij ze continu probeerde elkaar eraf te rijden. Heerlijk toch.
Het is ook de vorm van de dag.

Ik hoop dat we ook zo'n voorjaar tegemoet gaan en er niemand geblesseerd is oid.
Wie er dan wint het zal me boeie.

Het is net als met de F1, weken analyse over een splitsecond met 300 per uur en 10 centimeter ruimte.
Dan kan je elkaar wel eens raken....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2023 09:36

Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 06 feb 2023 10:47

Volgens de Belgische bondcoach is er wel degelijk gesproken over diverse scenario's vwb de sprint.
Maar ga er maar eens aan staan na een uur hartslag 180+ om een degelijke beslissing te maken als je tot een paar minuten ervoor een ander idee in je hoofd hebt.
Ik vind dat van Aert niets te verwijten valt.
En als hij wel had gewonnen zou ik dat ook van van der Poel vinden.
Zij reden precies zoals verwacht was door (bijna) iedereen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 feb 2023 10:58

Het aloude "de winnaar heeft altijd gelijk" gaat hier prima op. Ik had een minuut voor het einde ook mijn geld op Van Aert gezet. Had niet verwacht dan Van der Poel de sprint zou pakken. En ik had het idee dan Van Aert het ook een beetje op de sprint aan liet komen (wat ik snap). Wie er won, boeit inderdaad geen bal, het is een Belg (met een oranje shirt, en anders was het een Belg met een blauw shirt). Ik heb ervan genoten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 feb 2023 10:58

MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 feb 2023 11:03

havana schreef: 06 feb 2023 10:58 MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.
+1, en de slimste ook nog.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 feb 2023 11:14

Ik heb van start tot finish zitten genieten.

En zoals Wout zelf zei na afloop, hij heeft geen moment op zijn gemak gezeten en constant zitten afzien. Wat je dan ook van te voren bedenkt, het wordt dan hel lastig om nog in scenario's te denken. Vond het overigens ook haast jammer dat we niet meer zagen van wat er vanaf plaats 3 tot 8 gebeurde, want daar gebeurde ook echt van alles, maar van de ander kant had ook niets willen missen van het duel om de winst.

En wat een azijnpissers hier, als je dit niet leuk vind kijk je toch niet en ga je zeker niet hier zitten zeiken over de wedstrijd. Ik vind dat echt zo vreemd en een beetje te veel op dit forum gebeuren, het zeuren om het zeuren lijkt het wel.
Ach, ik zeg ook maar wat

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 feb 2023 11:54

Ik heb ook de cross volledig gezien en ik denk dat het sleutelmoment eigenlijk de laatste paar stappen op de trap waren. Van Der Poel kon die nog lopend, Van Aert lijkt daar te (moeten?) gaan stappen. Afgaand op de voorgaande rondes, verwacht je daar eigenlijk dat Van Aert er lichtjes van weg zou lopen ipv dat Van Der Poel langszij komt. Volgens mij voelen ze daar ook hoe de waardeverhoudingen liggen na die hele cross sloopwerk.
Van Der Poel zei in het interview achteraf ook dat hij mentaal relaxed was in die laatste ronde, dat zegt toch ook wel iets?

Conclusie is volgens mij dat Van Der Poel gisteren een tikkeltje beter was en eigenlijk vind ik het oneer aandoen om dat dan puur te gaan zoeken in de explosiviteit in de laatste rechte lijn. Van Der Poel heeft die troef, dat wil ik niet ontkennen, maar als de waardeverhoudingen licht anders liggen dan komt Van Aert er volgens mij wel nog over in die sprint.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 feb 2023 12:01

havana schreef: 06 feb 2023 10:58 MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.
En dat voor iemand die maar wat aanrommelt… het zegt veel over t niveau van van Aert ;-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 feb 2023 12:02

@ Badr Eens, de hele wedstrijd bepaalt hoe je de sprint ingaat en je tegenstander tegen je aan kijkt.
Ze voelen onderling echt wel hoe het zit. Voor de wedstrijd was dat meer VA en tijdens is dat echt gekanteld.

Maar mijn eigen regel begint wel belangrijkste voorspelling te worden voor de winnaar. Degene die ik een paar dagen voor de koers denk dat gaan winnen, die wint niet, de laatste 10x eigenlijk......... Dus jullie kunnen prima van mij op aan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 feb 2023 12:09

kxlight schreef: 06 feb 2023 12:01
havana schreef: 06 feb 2023 10:58 MvdP was de sterkste in koers en won verdiend. Punt uit.
En dat voor iemand die maar wat aanrommelt… het zegt veel over t niveau van van Aert ;-)
Hij rommelt niet zo maar wat aan, dat zijn jouw woorden. Hij heeft soms weinig oog voor details, waardoor hij aantoonbaar wedstrijden verloren heeft. De twee meest recente WK's op de weg zijn perfecte voorbeelden.

Gisteren klopte alles. Dan is hij lastig te kloppen!

Plaats reactie