Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:07

Ernie C. schreef: 05 feb 2023 19:57

Je vergeet dat het veldrijden heet. Dat is dus fietsen over een veld en dat heb je vandaag grotendeels gezien. Adrie kan het weer ook niet bouwen. Die paar crossen die vaak worden aangehaald al "echte crossen" zijn eigenlijk in de minderheid. De aankomst is altijd op asfalt. Zijn er twee (bijna) even goed, dan krijg je altijd een asfaltsprint.
Als je al even mee gaat dan weet je dat dat vroeger niet zo was, maar bewust is afgebouwd door de uci om de sport 'aantrekkelijker' te maken, internationaler, breder en minder specifiek. Neen ik vind een zege in Benidorm nog geen tiende waard van een in Igorre. Ook aankomsten op asfalt zijn er niet altijd en overal geweest, dat hangt er van af hoe lang je de sport al volgt.
Ik ben er van overtuigd dat op een zwaar parcours vandaag Mathieu afgescheiden wint.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:12

Ik lees nu in een interview met VanAert dat hij eigenlijk maar één sprintscenario in zijn hoofd had en dat ging ervan uit dat VdP op kop het asfalt zou opgereden zijn. Dat het ook andersom kon, daar had hij niet gedacht.
Hij zegt letterlijk dat hij daardoor in de war was en eigenlijk vergat te sprinten.
Ik stel me toch vragen bij de professionaliteit omtrent de tactische scenario's die Wout en zijn entourage uitwerken, uitproberen zal al helemaal niet aan de orde geweest zijn. Het wordt me anderzijds steeds meer duidelijk hoe het kwam dat hij de sprint in de RVV verloor.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2023 20:23

Theo V schreef: 05 feb 2023 20:01
fiedoo schreef: 05 feb 2023 19:45 De top in het MTB bestaat al 15 jaar uit 2 renners, kulhavy en Absalon.
:?: :?: :?:
Nooit van Nino Schurter gehoord?
:mrgreen: :twisted:
Allez, 3 dan 😉 thnx!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2023 20:25

pino schreef: 05 feb 2023 20:03
Theo V schreef: 05 feb 2023 20:01
fiedoo schreef: 05 feb 2023 19:45 De top in het MTB bestaat al 15 jaar uit 2 renners, kulhavy en Absalon.
:?: :?: :?:
Nooit van Nino Schurter gehoord?
:mrgreen: :twisted:
Absalon is toch al een tijdje gestopt. En Kulhavy zelden van voren te zien.
Dus blijft er nog een man over😁🤔 ik had verwisseld met Schurter, sorry. Eens nagekeken de laatste 17 WK mtb zijn er 9 of 10 wk-titels naar schurter en 5 naar Absalon gegaan. Ook nog eens Hermida en kulhavy.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 05 feb 2023 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 feb 2023 20:26

Je kunt 100 scenario's bedenken maar sprinten draait ook om split second beslissingen. Nu reageerde hij een halve tel te laat, kan gebeuren
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2023 20:29

lugosi schreef: 05 feb 2023 20:12 Ik lees nu in een interview met VanAert dat hij eigenlijk maar één sprintscenario in zijn hoofd had en dat ging ervan uit dat VdP op kop het asfalt zou opgereden zijn. Dat het ook andersom kon, daar had hij niet gedacht.
Hij zegt letterlijk dat hij daardoor in de war was en eigenlijk vergat te sprinten.
Ik stel me toch vragen bij de professionaliteit omtrent de tactische scenario's die Wout en zijn entourage uitwerken, uitproberen zal al helemaal niet aan de orde geweest zijn. Het wordt me anderzijds steeds meer duidelijk hoe het kwam dat hij de sprint in de RVV verloor.
Wout verloor de spurt in de RVV omdat ze alletwee heel snel zijn en je nu eenmaal n spurt kan winnen of verliezen, het was trouwens n dubbeltje op zijn kant toen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:34

Wout verloor de sprint toen door te laat aan te gaan (ca 180m), iedereen zag dat en Wout gaf dat meteen na de finish ook toe. Ook toen zei hij dat hij vergat te vertrekken op 250m. Maar zoals eerder al gezegd ken jij Wout beter dan hemzelf dus zal hij het wel mis hebben. :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:39

Ernie C. schreef: 05 feb 2023 20:26 Je kunt 100 scenario's bedenken maar sprinten draait ook om split second beslissingen. Nu reageerde hij een halve tel te laat, kan gebeuren
Als je zegt dat je maar een scenario in je hoofd hebt dan is dat onprofessioneel en dan verheug ik me als ik een slimme Nys junior bezig hoor hoe die zijn kopje werkt en op voorhand alles uitdoktert.
Er waren realistisch gezien eigenlijk maar 2, maximum 3 scenario's nodig voor Wout, als je de moeite niet kan om die grondig voor te bereiden dan is dat onprofessioneel.
Scenario's dienen net om split second beslissingen te vermijden, lijkt me net belangrijk voor een niet sterk intuïtief aangelegde sprinter als Wout.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 05 feb 2023 20:42

In dit geval stond vAert ook al de hele wedstrijd onder druk (zijn eigen woorden) en als je vermoeid bent kun je nu eenmaal niet zo goed meer nadenken, zeker niet als er onverwachte dingen gebeuren. Kortom: vdPoel heeft gewonnen omdat zijn vader het parcours heeft gebouwd ;)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2023 20:43

lugosi schreef: 05 feb 2023 20:34 Wout verloor de sprint toen door te laat aan te gaan (ca 180m), iedereen zag dat en Wout gaf dat meteen na de finish ook toe. Ook toen zei hij dat hij vergat te vertrekken op 250m. Maar zoals eerder al gezegd ken jij Wout beter dan hemzelf dus zal hij het wel mis hebben. :roll:
Dus als Wout de spurt van ver op gang trekt wint hij altijd en overal de spurt? Hoe simpel kan het leven zijn, spurten tegen een strijkijzer of pannenkoek zoals Mathieu. Ik dacht nochtans dat hij in de AGR tegen Pidcock van ver begonnen was en er nog altijd geen zekerheid is wie er nu eigenlijk won.Maar Pidcock is natuurlijk de snelste spurter ter wereld. 🙄
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:50

Ik begin mijn zin met 'toen', jij maakt daarvan altijd en overal.
Reageer op wat ik zeg, niet op wat jij verzint.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2023 20:53

el_loco schreef: 05 feb 2023 20:42 In dit geval stond vAert ook al de hele wedstrijd onder druk (zijn eigen woorden) en als je vermoeid bent kun je nu eenmaal niet zo goed meer nadenken, zeker niet als er onverwachte dingen gebeuren. Kortom: vdPoel heeft gewonnen omdat zijn vader het parcours heeft gebouwd ;)
Dat je moeite hebt om na te denken als je een hele wedstrijd onder druk gestaan hebt, dat klopt. Niet elke renner heeft daar in dezelfde mate last van. Daarom bestaan er scenario's die je kan uitwerken en inoefenen, dan hoef je niet na te denken.
VdP heeft een sprint moeten rijden omdat zijn vader het parcours gebouwd heeft, anders was dat niet nodig geweest.

Plaats reactie