Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Fietsplannen 2023

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 30 jan 2023 09:10

Alpenchallenge is verplaatst naar 9 september. Voor mij wordt dat dus een andere keer.

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 30 jan 2023 16:27

In het voorjaar een weekje Sicilie
In mei een weekje Ardennen
27 Augustus Pyreneen Marmotte

En tussendoor gravelen en clubkoerjes.

Zal moeilijk zijn om een echt goede trainingsopbouw te doen voor deze activiteiten. Maar eigenlijk is vooral lekker fietsen mijn hoofddoel, dus dan maakt optimale voorbereiding ook niet uit.

WTRVB
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2021 23:16

WTRVB 30 jan 2023 16:31

Herman_N schreef: 07 nov 2022 08:57 Het is november en dat betekent alweer vooruit kijken naar het volgende jaar. Zijn jullie ook alweer vooruit aan het kijken?

Wat mij betreft worden de plannen langzaamaan gesmeed. Op dit moment op de kalender:
- 2 april: Volta Limburg Classic
- 22 april: Liege-Bastogne-Liege Challenge
- 28 mei Rhön Radmarathon
- 18-24 juni: TOUR Transalp
De rest volgt nog.

Laat jouw fietsplannen voor 2023 hier weten...
Brabantse Pijl ''cyclo'' (toertocht dus :lol: )
LBL Challenge
La Chouffe Classic
Schleck GF
GFNY Grand Ballon
Géants des Ardennes
Super 8 Classic

Dit seizoen m'n eerste echte cyclo's dus het zal me benieuwen waar ik ga uitkomen :-p

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 30 jan 2023 17:15

In juni 'race around the netherlands / gravel editie'
Voor die tijd moet ik nog een gravelfiets kopen. ;)

Een maand later, van dezelfde organisator, 'three peaks bike race'
Wenen-Barcelona / met de gravelfiets.
Die tocht heb ik al 2x proberen te rijden maar dat werd 2x 'did not finish ' :oops:
Wel weer terug naar huis gereden. :winkthumb:

Ook als Barcelona te ver is wil ik toch weer terug naar huis rijden.

Voor mij wordt het geen race maar wel een soort fietsvakantie. ;)

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 02 feb 2023 10:21

Mijn plannen:

- 5 maart: pathfinder giro
- 15 april: grenspalenklassieker
- 2 juli: flatlands 300

de rest van het jaar: beetje freewheelen :D

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 feb 2023 10:31

Iemand ervaring met de cyclo Fausto Coppi?

https://www.faustocoppi.net/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 feb 2023 10:37

Zelf nog niet gereden, maat van me wel. Hij vond het een zware cyclo met soms slecht wegdek. Fauniera is wel een bucketlistklim!

Toevallig heb ik laatst nog een stukje getikt over deze cyclo:

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... -2023/2312

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 feb 2023 11:07

havana schreef: 05 feb 2023 10:37 Zelf nog niet gereden, maat van me wel. Hij vond het een zware cyclo met soms slecht wegdek. Fauniera is wel een bucketlistklim!

Toevallig heb ik laatst nog een stukje getikt over deze cyclo:

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... -2023/2312
Bedankt zal ff lezen, zie trouwens dat deze bijna tegelijk met Marmotte is, dus zal sowieso 2024 worden op zijn vroegst. De Fauniera staat ook zeker op mijn bucketlist, maar of ik dat in een granfondo wil doen ben ik nog niet helemaal over uit. Ik geniet dan toch wat minder van de omgeving, dan wanneer ik hem tijdens vakantie op rij.

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 05 feb 2023 11:29

Hè allemaal, ik had een topic geprobeerd te openen hierover maar die wordt niet geaccepteerd dus wellicht is dit de juiste plek voor m’n vraag:

Ik ga dit jaar mijn eerst cyclo rijden en heb gekozen voor de Schleck om eens dichtbij huis te kijken hoe het cyclo rijden mij bevalt.
Nu heb ik geen ambitie om een toptijd te rijden maar wil gewoon eens kijken hoe het me bevalt.

Ik heb me ingeschreven in mijn leeftijdscategorie maar zie dat er ook een leisure-ride is. Ik rij dus niet om mij te kwalificeren voor de kampioenschappen en vraag me even af of ik me juist heb ingeschreven of beter kan switchen naar de leisure?

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 08 feb 2023 11:24

Heeft er iemand ervaring met het rijden van 2 Cyclos/Granfondos binnen een week?
Ik rij de Maratona op 02-07 en de Ötztaler op 09-07. Wat doen jullie de week ertussen? Rusten? Herstellen van de eerste Cyclo?
Toch fietsen?
Ik heb beide al gereden maar nog nooit zo kort op elkaar.

Ben dankbaar voor elke tip :D

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 feb 2023 12:46

In mijn ervaring is het allerbelangrijkste dat ik de dag erna anderhalf uurtje of zo ga losrijden. Vanaf dat moment kan het echte herstel beginnen.

Ik heb wel eens 2 Gran Fondo's op 5 dagen gereden, en tussendoor zoals gezegd 1x losgereden, en 1 tempo sessie. En op 2watt na was mijn normalized power bij de twee races identiek, dus ik was wel hersteld.
Afbeelding

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 08 feb 2023 13:05

Pat-G schreef: 08 feb 2023 11:24 Heeft er iemand ervaring met het rijden van 2 Cyclos/Granfondos binnen een week?
Ik rij de Maratona op 02-07 en de Ötztaler op 09-07. Wat doen jullie de week ertussen? Rusten? Herstellen van de eerste Cyclo?
Toch fietsen?
Ik heb beide al gereden maar nog nooit zo kort op elkaar.

Ben dankbaar voor elke tip :D
Ik heb het twee keer gedaan. 1 maal in 2017. Toen de Marmotte op zondag gereden en gevolgd door de Bernard Thevenet op zaterdag. Omdat de tussenliggende dagen met de fietsclub waren niet super rustig aan gedaan. Maandag en dinsdag was nog alleen, toen paar mooie beklimmingen gedaan maar zonder extreem tempo. Voelde aan het eind van de 2e Cyclo (135km 3500hm) die ik wel hard gereden had echt wel dat ik veel gedaan had.

Daarna in 2018 ook een dubbel gedaan. De Vaujany (oude route) en de week erna de Marmotte. De Vaujany niet ingehouden dus redelijk stuk na de eerste zondag. Op maandag een kort stukje gefietst, dinsdag een serieuze ronde van 110km met 3300hm. Woensdag 100km met 2600hm, donderdag kort stukje op beschaafd tempo. Op vrijdag de Grimpee Alpe d'Huez. Dat was misschien een beetje teveel van het goede. Daar deed ik de Alpe in 55 min. Zaterdag alleen even losfietsen. De Marmotte was aan het eind wel echt zwaar, maar ik denk nog steeds dat dit vooral een kwestie van warmte was.

Komend jaar ga ik dezelfde dubbel te doen als jij. Ik kom donderdag in de Dolimieten aan, mogelijk op donderdag al even fietsen. op vrijdag en zaterdag sowieso een stukje fietsen. Hoe lang weet ik nog niet, vrijdag langer dan zaterdag. Op maandag na de Maratona door naar het Otztal. Daar wil ik sowieso de kleinere wegen in het dal fietsen (Obergurgl en Vent) daarnaast staat ook de Otztalergletscherstrasse op de to-do list (dit is voor mij een moetje). Vooral op donderdag en vrijdag echt wel rustig aan doen, de vrouw gaat ook mee dus dat zal nog wat energie kosten maar daar komen we wel uit.
Dus maandag verplaatsen, even uitfietsen (of omgekeerde volgorde).
Dinsdag rustig stukje fietsen (uur of twee a drie)
woensdag wil ik de Gletscherstrasse op.
donderdag weinig doen (reserveren voor de vrouw)
Vrijdag rondje fietsen, met ook echt een stuk flink klimmen.
Zaterdag stuk dal heen en weer denk ik.

Nou weet ik van mezelf dat ik vrij aardig (goed) herstel dus durf wel wat aan. Als ik het nog nooit gedaan had zou ik echt minder fietsen. Maar belangrijkste is voor mij de intensiteit.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie