Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2023 11:12

@fiedoo

Ik heb het niet over dronken Belgische supporters. Ik heb het over het Belgische journaille dat heel vaak (niet altijd) erg slecht tegen Belgisch verlies kan.

Het is altijd, ja maar wat als X niet gevallen was, wat als Y wel een sterke ploeg had. Nooit gewoon: Pietje was sterker, chapeau. Dit geldt overigens in het bijzonder als er een Nederland wint, kennelijk heeft België op dit punt een minderwaardigheidscomplex. Dat begrijp ik overigens niet want België heeft véél meer gewonnen in het wielrennen dan NL.
Laatst gewijzigd door havana op 03 feb 2023 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2023 11:19

hayes schreef: 02 feb 2023 21:20 Ik weet dat beiden mega straf kunnen fietsen. En als ik moet kiezen, ga ik mezelf in het Van Aert kamp indelen.
Ik ook.

In zijn beginjaren vond ik het een onsympathieke gast met onplezierige interviews vol flauwe excuses, maar hij heeft zich niet alleen als renner maar ook als mens mooi ontwikkeld.
De manier waarop hij gestructureerd topsport benadert past mij beter dan de visie van VDP die in mijn optiek gewoon niet eruit haalt wat erin zit.

Verder hopen op een mooie koers zonder pech voor wie dan ook.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2023 11:21

Ik supporter ook voor WvA, vooral omdat MvdP geen Nederlands spreekt. En net als D75 vind ik dat MvdP geen echte topsportmentaliteit heeft, hij doet alles op talent.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 feb 2023 11:33

Ik zou ook zeer benieuwd zijn wat een andere benadering voor MvdP brengt.
Maar wat hij doet moet echt wel goed structuur inzitten, je bent geen absolute wereldtop met deze sport als het plaatje niet klopt.

Ik denk dat er veel talenten door de structuur gaan afhaken of het veel korter gaan volhouden.
En dat vind ik jammer, daar gaat het niet leuker van worden. Ik wil talenten zien geen machines

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 feb 2023 11:54

KXlight .Waar slaat dat nu op. Als je aan WK deelneemt, als VDP zijnde, hecht je aan de uitslag een bijzonder belang (anders zou hij niet deelnemen) VDP rijdt altijd om te winnen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 feb 2023 13:14

ottorongo schreef: 03 feb 2023 11:54 KXlight .Waar slaat dat nu op. Als je aan WK deelneemt, als VDP zijnde, hecht je aan de uitslag een bijzonder belang (anders zou hij niet deelnemen) VDP rijdt altijd om te winnen.
:?:

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 feb 2023 13:57

MarkVeenstra schreef: 03 feb 2023 08:49
lugosi schreef: 03 feb 2023 08:13
MarkVeenstra schreef: 02 feb 2023 11:34
Feit is dat hij niet de enige is die dat parcours neer legt - dat doet hij met een team.
Nog even een vandaag verschenen uitspraak van Adrie in HLN daarover:

"Ik leg die balken waar ik wil"
Ja, omdat hij de parcoursbouwer is - niet om dat hij papa is.
En het is niet geheel waar. De UCI heeft ook al eens balken weggehaald van een wk parcours, omdat ze op een ongeschikte plek lagen. Ik neem aan vanuit een veiligheidsperspectief.

Wat Adrie doet is natuurlijk niet handig, maar past bij zijn persoonlijkheid. Hij doet wel vaker van dit soort korzelige uitspraken. Naar mijn mening moet je zijn zoon (of diens prestaties) daar niet om veroordelen. Maar dat is wat er nu wel alvast op voorhand gebeurd. Maar goed, uiteindelijk heb je daar voor jezelf mee als fan van de koers denk ik dan maar.

Persoonlijk hoop ik op een spannende koers, met een duidelijke winnaar. En gezien het seizoen zet ik mijn geld in op die Belg die voor een Nederlandse ploeg rijdt. Maar mocht het de in België wonende Nederlander worden, kan ik daar ook prima mee leven :mrgreen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Steven_Bradbury. Als zoiets zondag in de cross gebeurd zou het pas een sensatie zijn. Als óf Van Aert of van de Poel wint is dat maar heel gewoon. Dat doen ze al jaren.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 feb 2023 14:01

havana schreef: 03 feb 2023 11:12 @fiedoo

Ik heb het niet over dronken Belgische supporters. Ik heb het over het Belgische journaille dat heel vaak (niet altijd) erg slecht tegen Belgisch verlies kan.

Het is altijd, ja maar wat als X niet gevallen was, wat als Y wel een sterke ploeg had. Nooit gewoon: Pietje was sterker, chapeau. Dit geldt overigens in het bijzonder als er een Nederland wint, kennelijk heeft België op dit punt een minderwaardigheidscomplex. Dat begrijp ik overigens niet want België heeft véél meer gewonnen in het wielrennen dan NL.
Ze hebben inmiddels Nederland ook al twee uitgeschakeld voor het WK hockey bij de heren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2023 14:06

En hebben al een decennium het betere voetbalelftal.

Maar aan de andere kant had België altijd de betere motocrossers en autocoureurs.
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 03 feb 2023 14:39

De beste heeft dan weer wel voor Nederland gekozen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 feb 2023 15:03

Ernie C. schreef: 03 feb 2023 14:06 En hebben al een decennium het betere voetbalelftal.
Jammer dat dat "betere" voetbalelftal nog geen plaatje prijs gepakt heeft.
Als je dan ziet wat we in andere sporten wel prijzen pakken dan kan je enkel vaststellen dat niet altijd de beste paarden de beste haver krijgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 feb 2023 15:04

havana schreef: 03 feb 2023 11:12 @fiedoo

Ik heb het niet over dronken Belgische supporters. Ik heb het over het Belgische journaille dat heel vaak (niet altijd) erg slecht tegen Belgisch verlies kan.

Het is altijd, ja maar wat als X niet gevallen was, wat als Y wel een sterke ploeg had. Nooit gewoon: Pietje was sterker, chapeau. Dit geldt overigens in het bijzonder als er een Nederland wint, kennelijk heeft België op dit punt een minderwaardigheidscomplex. Dat begrijp ik overigens niet want België heeft véél meer gewonnen in het wielrennen dan NL.
Dat is journalistiek zeker en wat als die "excuses" terecht zijn? Ik begrijp niet dat je de Vlaamse pers en bij uitbreiding de vlaamse bevolking misschien als partijdig kunt bezien. Als er 1 volk zijn eigen "helden" graag afbreekt of afzeikt zijn het de Vlamingen en de Vlaamse pers wel. Ik erger mij daar al jaren aan en dit als VDPoelfan en vroegere Ajaxfan maar met respect voor mijn Vlaamse afkomst.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie