Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme jas met zeer goed ademende rug?

hayes

hayes 18 jan 2023 11:00

M'n Perfetto Ros zwart maat XL mag de deur uit.
Pm maar indien interesse.

VERKOCHT

hayes

hayes 30 jan 2023 09:40

Ik ben een beetje in dubio over de nieuwe Perfetto Ros 2.

Hij is warmer dan de vorige, maar minder ademend. M'n ondershirt bij 4 graden helemaal doorweekt. Zelfs met de ritsjes open.
De sizing is ook helemaal anders. De vorige zat me perfect in XL, dus weer een XL genomen, even gepast maar met gewone kleren aan en toen zat hij me goed. Maar hij is duidelijker een stuk groter. De mouwen flapperen in de wind. En ik sta dan nog een kg of 5 zwaarder dan andere jaren.

Al een paar honderd km gedragen dus niet meer te retourneren.
Dus dilemma of ik een L bestel en deze doorverkoop of niet.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 jan 2023 10:29

hayes schreef: 30 jan 2023 09:40 Ik ben een beetje in dubio over de nieuwe Perfetto Ros 2.

Hij is warmer dan de vorige, maar minder ademend. M'n ondershirt bij 4 graden helemaal doorweekt. Zelfs met de ritsjes open.
De sizing is ook helemaal anders. De vorige zat me perfect in XL, dus weer een XL genomen, even gepast maar met gewone kleren aan en toen zat hij me goed. Maar hij is duidelijker een stuk groter. De mouwen flapperen in de wind. En ik sta dan nog een kg of 5 zwaarder dan andere jaren.

Al een paar honderd km gedragen dus niet meer te retourneren.
Dus dilemma of ik een L bestel en deze doorverkoop of niet.
Hoge inspanning.
Welk ondershirt gebruik je?
Wat was de gevoelstemperatuur?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 30 jan 2023 11:28

Diverse ritjes.
Soms met dun merinoshirtje (50% merino). Zelgs bij 1 graad gewoon té warm.
Vanmorgen gewoon met basis korte mouwen ondershirt (6 graden). Door een kopwind raakte er toch wind onder de mouwen, dus koude armen, m'n romp té warm.

Onderlaagjes kan je aanpassen. Dus daar kan ik mee spelen.
De maatvoering is wel een dealbreaker voor mij. 'k Speel met het idee om een L te bestellen nu ze nog in solden zijn en zien hoe die zit. Weinig winkels dichtbij waar ik snel kan gaan passen.

M'n huidige is echt in nieuwstaat, dus ik kan die wel nog verkopen tegen een degelijke prijs.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 jan 2023 17:14

Klopt dat de laatste lichting Perfetto's met 3 achterzakken weer iets is gegroeid waardoor je weer een maatje kleiner kan.
Voor mij is alleen de allereerste Gabba/Perfetto perfect van maat, de anderen heb ik wel gehad maar meteen weer op Marktplaats gezet vanwege die maatvoering.

hayes

hayes 31 jan 2023 09:02

Ik had een XL opzij laten leggen in een winkel waar hij flink afgeprijsd stond én ik met ecocheques kon betalen. 't Was een half uurtje rijden maar na verkoop van de eerste Perfetto kwam ik break even uit. Ik heb het jasje snel gepast maar niet met fietskleren.
Achteraf had ik wat meer tijd moeten nemen. Nu heb ik bij Mantel de L besteld. Doe ik anders nooit, bestellen met het idee om het ook weer terug te kunnen sturen indien nodig.

Ik had voordien ook de maattabel bekeken. Een XL zou geschikt zijn voor iemand met borstomvang 105. Ik heb een brede borstkas (107-108) en de XL zit me echt toch te ruim.

Verder nog steeds een héél fijn jasje.

hayes

hayes 02 feb 2023 21:54

De Perfetto maat L zit me veel beter dan de XL
En ik sta eigenlijk 5 kg zwaarder dan normaal (don't ask...).
Dus de Perfetto is echt wel een volledige maat gegroeid.

Ik heb dus een donkerblauwe Perfetto Ros 2 in maat XL te koop. Pm maar indien interesse.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 02 feb 2023 22:09

Ik heb een gabba2 short sleeve uit ongeveer 2014 of 2015, maatje M
En nu sinds vandaag een perfetto ros2 longsleeve, maatje M

gepast lijken deze heel gelijk aardig.
Terwijl ik een tijdje castelli shirts heb gemeden om de rare maatvoering. Te kleine M te L te lang.
En iets met tweezakjes, sommige zakjes waren ook ondiep. Maar dat lijkt bij deze ros2 weer in orde. Ik heb de blauwgrijze, kleurt goed. Hebben ze een beetje afgekeken van sportful fiandre light mouwloos,die heb ik ook maar is dan grijzer en de achterzijde is veel dunner

Plaats reactie