Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Overstap op carbon

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 jan 2023 09:22

jbams schreef: 26 jan 2023 22:05 Iemand die zijn fiets vies op de foto zet voor de verkoop zal niet goed voor zijn fiets zorgen. Daar zou ik echt voor oppassen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Als er interesse in een fiets is dan moet je gewoon gaan kijken en terplaatse bepalen of de prijs in overeenstemming is met wat wordt aangeboden. Smerig op de foto of niet. Ik zie niet in waarom iemand die even niet heeft gepoetst een slechte fiets aan zou bieden. Want wat je eigenlijk zegt is dat iemand die een blinkende fiets aanbiedt een fiets is die altijd goed is onderhouden. Zegt ook niets.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 jan 2023 10:27

Mijn fietsen zijn nooit vies, dus ik kan gewoonweg geen vieze fiets verkopen. Het is geen zekerheid dat een propere fiets een goede en een vieze fiets een slechte is, maar het zegt toch wel wel wat over iemand.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jan 2023 10:38

De Giant en de Stevens advertentie zijn alweer verlopen

Dat maakt de keuze eigenlijk geen keuze meer :roll:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 27 jan 2023 10:38

Zou de topicstarter dit nog lezen? Weer iemand die in zijn eerste post een vraag stelt en vervolgens dagen niets van zich laat horen. En dat met een forumnaam die op de mijne lijkt ;-)
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2023 10:54

ophetkantje schreef: 27 jan 2023 10:38 Zou de topicstarter dit nog lezen? ............
Hij is na het eerste antwoord afgehaakt. :mrgreen:
BertL schreef: 23 jan 2023 08:43 Blijf lekker op je huidige fiets rijden. .........
I know myself like no one else
Nothing to defend

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 31 jan 2023 10:05

jakkel schreef: 27 jan 2023 10:27 Mijn fietsen zijn nooit vies, dus ik kan gewoonweg geen vieze fiets verkopen. Het is geen zekerheid dat een propere fiets een goede en een vieze fiets een slechte is, maar het zegt toch wel wel wat over iemand.
Kan ook gewoon wat over het type gebruik zeggen.

Als ik mijn pendelfiets (5dagen per week in gebruik) te koop zet, dan ga ik niet stoppen met daar mee te pendelen. Ik ga mijn fiets echt niet op een doordeweekse avond zitten opblinken omdat er iemand eens een blokje mee komt proefrijden. In hoogdagen landbouwvervoer + nat weer, hangt er bij thuiskomst best veel modder aan die fiets. Het enige wat ik dan doe is afspoelen met de tuinslang + ketting afvegen en nieuwe wax aanbrengen. Vermoedelijk vertrekt die testrijder dus met een "half propere" fiets.

Zet ik mijn "goed weer fiets" te koop, dan gaat de kans een heel stuk groter zijn dat de kandidaat koper op een volledig propere fiets een testritje doet. Zeker als ik bij slecht weer dan ook nog eens naar mijn pendelfiets grijp in plaats van de goed weer fiets.

Nu stel ik me toch echt de vraag of ik dan bestempeld moet worden als iemand die zijn fietsen deftig onderhoud of niet?

Het zit hem volgens mij vooral in de staat op de foto's: als iemand het niet kan opbrengen om zijn fiets in orde te zetten om er foto's van te nemen voor 2de hands verkoop, dan ga ik er ook maar van uit dat die fiets (naar mijn standaarden) ondermaats onderhouden werd.

Plaats reactie