Specialized
Ja eens hoor, Canyon blijft goedkoper en ook een goede mooie fiets uiteraard. Eerlijk gezegd krijg je bij Canyon ook nog wel betere wielen. Maar ik heb hem inderdaad ook in de tropical teal kleur welke ik ook heel mooi vond en in combinatie een goede, meedenkende, dealer in de buurt heeft me toch doen beslissen die meerprijs te accepteren in dit geval.
De vergelijking gaat trouwens wel echt compleet scheef als je de S-Works gaat vergelijken met een CFR bij Canyon:
https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 997-216922
https://www.canyon.com/en-nl/road-bikes ... enfarbe=SR
Dan heb je het inderdaad wel over prijsverschillen binnen hetzelfde segment die niet uit te leggen zijn...
De vergelijking gaat trouwens wel echt compleet scheef als je de S-Works gaat vergelijken met een CFR bij Canyon:
https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 997-216922
https://www.canyon.com/en-nl/road-bikes ... enfarbe=SR
Dan heb je het inderdaad wel over prijsverschillen binnen hetzelfde segment die niet uit te leggen zijn...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 32889
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik vind de S-Works zijn meerprijs wel waard ten opzichte van de Canyon. Alleen voor het oog al een veel mooiere fiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 32889
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
15k voor een fiets is nooit uit te leggen of waard.
People listen to reply, not to understand
Die 15k is gewoon om aandacht te trekken, want als ik een s-works frame zou kopen van 5k, en een dura-ace groep van 3k, de Roval Rapide CLX II wielset van 2,7k en carbon stuurtje van 300 kom ik op 11k, dan nog een paar honderd voor een mooi zadel en pedalen en je bent er. Ik zal best nog iets missen maar zo heb ik geen idee waar dan die overige 4k in zit.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Laatst gewijzigd door Kluus op 30 jan 2023 23:08, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Dat heb ik met Tesla’s niet met racefietsen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Mijn specialized is goedkoper dan een canyon, gewoon omdat die eerste gemakkelijk te leasen is via het werk. Voor een canyon te leasen moest ik teveel truukjes uithalen
Nu kost me die specialized de helft van de adviesprijs, of zelf nog niet
Nu kost me die specialized de helft van de adviesprijs, of zelf nog niet
Klopt, maar de ene geeft wat meer korting dan de ander
En canyon doet in principe niet mee als buitenlandse onlineshop
Dat heb ik ook, voor het geld van een Tesla kun je zoveel meer auto kopen van een ander merk.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Afgezien van het feit dat zelf samenstellen goedkoper is, blijven de prijzen voor de losse onderdelen vrij bizar.Kluus schreef: ↑30 jan 2023 22:50 Die 15k is gewoon om aandacht te trekken, want als ik een s-works frame zou kopen van 5k, en een dura-ace groep van 3k, de Roval Rapide CLX II wielset van 2,7k en carbon stuurtje van 300 kom ik op 11k, dan nog een paar honderd voor een mooi zadel en pedalen en je bent er. Ik zal best nog iets missen maar zo heb ik geen idee waar dan die overige 4k in zit.
Het is dus logischer om die S-Works bij elkaar te klikken met je dealer, dan ben je goedkoper uit en kan je nog wat customizen ook. Neem aan dat de meeste kopers van deze fiets dat dan ook zo doen.
Een Dura Ace groep met dubbelzijdige powermeter voor 3K is wel erg optimistisch, als je deze groep voor 4K kunt kopen heb je een goede deal! Zelfde gaat op voor het stuur, een net geïntegreerd en lichtgewicht Carbon stuur voor 300 is ook krap gerekend, 550 komt eerst. Pedalen, zadel, banden en klein materieel kost samen ook snel 650, dan moet de dealer ook nog wat, 300, rekenen voor montage als deze zelf zijn uren vergoed wil hebben en niet uit zijn krappe marge op S works wil halen..... Blijft staan dat je dan nog altijd ruim onder de 14.5K van Specialized blijft.