Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote auto-topic

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 30 jan 2023 17:19

raven14 schreef: 30 jan 2023 16:32 Ik vind het in Nederland erg moeilijk om geconcentreerd te blijven op de snelweg - de 100km/h limiet overdag speelt me parten. Het is gewoon te traag om de aandacht erbij te houden.
Dat gaat wel goed komen :lol:

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 jan 2023 18:18

wasbeer2006 schreef: 30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.

Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
+10 Waardeloze gasten die Zwitsers. Heb ik ook heel vaak meegemaakt.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jan 2023 18:33

MarcFaFo schreef: 30 jan 2023 18:18
wasbeer2006 schreef: 30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.

Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
+10 Waardeloze gasten die Zwitsers. Heb ik ook heel vaak meegemaakt.
Laat ik nu, in de Vaucluse, totaal geen last hebben van de Zwitsers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2023 18:46

raven14 schreef: 30 jan 2023 16:32 Ik vind het in Nederland erg moeilijk om geconcentreerd te blijven op de snelweg - de 100km/h limiet overdag speelt me parten. Het is gewoon te traag om de aandacht erbij te houden.
Herkenbaar.
Vorige week naar Essen geweest. Oberhausen-Arnhem is dan gewoon relaxed rijden. In praktijd kom ik dan amper boven de 150, maar ben wel lekker alert auto aan het rijden.

Een 2e hands diesel overweeg ik ook nog wel eens. Voor relatief weinig geld een fraaie luxe auto. EURO6 diesel zal voorlopig nog geen probleem zijn in de steden hoop ik. Al zie je in duitsland al de eerste dieselverboden in stadscentra.
Stom gedoe.
Less is bore

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 30 jan 2023 20:23

En dat beweer ik nu al jaren; hoe sneller je rijdt hoe alerter je bent, hoe trager hoe minder. (24jaar ervaring op internationale wegen)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jan 2023 21:28

raven14 schreef: 30 jan 2023 16:32 Ik vind het in Nederland erg moeilijk om geconcentreerd te blijven op de snelweg - de 100km/h limiet overdag speelt me parten. Het is gewoon te traag om de aandacht erbij te houden.
Ik ook, net gelukkig weer na 19u twee uurtjes gereden, heerlijk.
Die 100 is niet te doen op een snelweg, zeker niet lang.

@ottorongo, ik ook, maar niet iedereen. Ik had pas een collega in de auto die zei, als ik zo als jouw rijd had ik al 20 auto,s afgeschreven. Terwijl ik 1x een tikkie heb gegeven. Er zijn er genoeg waarvoor 100 hard zat is

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 jan 2023 21:37

En dat beweer ik nu al jaren; hoe sneller je rijdt hoe alerter je bent, hoe trager hoe minder. (24jaar ervaring op internationale wegen)
Behalve dat het langzamere verkeer niet zo alert is en er geen (afhankelijk van het land) rekening mee houdt dat iemand met een enorm snelheidsverschil aan komt blazen (en dat kan je nog zo altert zijn hoe hoger het snelheidverschil hoe lastiger het wordt om een gevaarlijke situatie tot een goed eind te brengen. En wat betreft die Zwitsers, gezien de daar uitgedeelde straffen snap ik best dat je geen km boven de 100 wilt komen, ga je van de snelwegen af en kom je op veel minder gecontroleerde B wegen dan rijden ze echt wel stevig door en hoe kronkeliger de weg hoe meer zij (ik eigenlijk ook) zich aan toeristen gaan storen, als een slak door bochten rijden omdat dan "eng" is en vervolgens vol gas op de rechte stukken waardoor het (hoe goed je de weg ook kent) zo goed als onmogelijk is om deze zeer onregelmatig rijdende wegversperringen in te halen en dat kan op wat langere wegen echt heel irritant worden.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 jan 2023 22:11

daniel1975 schreef: 30 jan 2023 18:46
raven14 schreef: 30 jan 2023 16:32 Ik vind het in Nederland erg moeilijk om geconcentreerd te blijven op de snelweg - de 100km/h limiet overdag speelt me parten. Het is gewoon te traag om de aandacht erbij te houden.
Herkenbaar.
Vorige week naar Essen geweest. Oberhausen-Arnhem is dan gewoon relaxed rijden. In praktijd kom ik dan amper boven de 150, maar ben wel lekker alert auto aan het rijden.

Een 2e hands diesel overweeg ik ook nog wel eens. Voor relatief weinig geld een fraaie luxe auto. EURO6 diesel zal voorlopig nog geen probleem zijn in de steden hoop ik. Al zie je in duitsland al de eerste dieselverboden in stadscentra.
Stom gedoe.
Vorige week even naar Werl in Duitsland geweest,
Vind het toch rommelig rijden zo in het Ruhrgebied, dan weer 80 en dan weer onbeperkt….
Het fijnste rij je in Nederland overdag rond 130 links, net voldoende om geconcentreerd te blijven en niet al te veel op te vallen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1327
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 31 jan 2023 09:43

100km/u is voor mij anders wel ok, maar kan ook aan mezelf liggen. Ik rij enkel langere afstanden in teken van hobby en vakantie. Vaak is dat met vrouw en/of vrienden bij in de wagen, dan maakt die extra tijd onderweg mij niet uit.
Het enige onhandige, maar dat ga je altijd wel hebben, is dat we nu zo'n 1000km op een dag kunnen rijden. Vaak is onze vakantieplek zo ook wat rond die afstand. Afhankelijk van het verkeer onderweg en "de vorm van de dag" ( :lol: ) is die 1000km dan weer net te ver voor op 1 dag te rijden. Dan baal je natuurlijk wel dat je tijdens het vlot rijden geen x% sneller mag.

Afstanden met de wagen op 1 dag zijn trouwens sowieso discussiepunten. Vrienden van mij vinden 1000km best veel en doen eerder zo'n 800km per dag. Mijn broer deelt dan weer in in dagen van 1300-1400km.
In april gaan mijn vrouw en ik zo eens 1200km op een dag (proberen) rijden. Gevoelsmatig is dat voor ons echt wel ver voor 1dag.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 31 jan 2023 10:07

De tijden dat ik in een ruk naar Rome (1700km) reed, is allang verleden tijd..

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 31 jan 2023 10:40

Ik heb ooit 950 km aan één stuk gereden (10u), zonder tussenstop. Als het verkeer wat vlot is, dan vind ik dat nog te doen. Ik wandelde wel even krom toen ik uitstapte. :mrgreen:

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 31 jan 2023 10:44

Vlak na ou/nieuw in de avond/nacht ritje Heerlen-Keulen gedaan en terug. Heldere lucht, heenweg nog redelijk kunnen inhouden (op stukken waar dat mocht) cc op 160 gezet. Terug werd ik ingehaald door een op 3km knipperende x6, die moest naar AC-Laurensberg. Ik heb er best tijdje achteraan gereden. Die gast reed zo bezopen hard, dat ik met af en toe snelheden van ver boven de 200 ik hem alleen in het vizier kreeg als hij even terug moest naar 130 voor de sporadische andere weggebruikers.

Ik kan niet ontkennen dat dat toch wel heel lekker is om af en toe te doen.

Waarschijnlijk ga ik wel afscheid moeten nemen van mijn caravantrekker binnenkort en genoegen moeten nemen met een lease-auto die iets minder potent is (hopelijk wel een trekgewicht van 1600+).

In de auto van mijn vrouw (108) rijdt ik overigens netjes 80/100, daar is niks leuks aan om harder te gaan rijden, als je het uberhaupt al kan volhouden met wind tegen en bergop ;-)

Plaats reactie