Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote auto-topic

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 jan 2023 09:52

@Jakkel, heerlijk zo’n bruinkool stokende station. Zuiniger rijden de moderne auto’s ook niet - en qua inruil valt het ook mee. Zelf pas mijn 2015 Passat Station ingeruild na 3 1/2 jaar en 60K km en nog nooit zo goedkoop gereden. Ondanks het feit dat ze altijd zeggen dat een diesel ongewild is en bij inruil niets opleveren viel het me mee. Ik kreeg er € 5K minder voor terug dan dat ik betaald had 3 1/2 jaar terug.

Nu ivm graag een iets hogere zit, en toch veel ruimte gekozen voor wéér een diesel. En met bijna 20K km/ jaar voordeliger dan benzine ( zeker ook qua aanschaf ). EV was geen optie omdat ik af en toe nog wat sleur, en geen laadconnectie bij mijn voordeur heb. Ook geen gegarandeerde plaats voor de deur.

Dus doen we het met deez;

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 30 jan 2023 10:08

Fijne auto’s die XC60 en lekker ruim. Mijn vader heeft er ook één. Hij kocht ‘m ook vanwege de hogere instap.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 jan 2023 12:28

rene schreef: 30 jan 2023 09:40
Jans schreef: 30 jan 2023 08:59 Voor mij helemaal nieuw dat de snelheid op Franse tolwegen 135km is.
Dan moet je dat de Fransen eens duidelijk maken, want als we het in het verkeer over vervelende plakkende - met lichten seinende - chauffeurs hebben zijn het wel de Fransen die je met 160 nog even willen passeren. Vooral rondom de grote steden ( Dijon - Lyon ) kunnen ze er wat van.
Onzin! In Nederland wordt er over het algemeen steeds huftigerder gereden. In Frankrijk wordt er juist heel erg netjes gereden, echt een verademing ten opzichte van Nederland en België.
In de buurt van grote steden in Frankrijk is het inderdaad wel eens wat anders, vooral als er ook motoren in het spel zijn. Maar dat geldt ook voor andere landen zoals Spanje bijvoorbeeld. Om over Italië nog maar te zwijgen..
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

derxx
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 30 jan 2023 12:47

In Frankrijk heb je net zoals overal af en toe een hufter erbij zitten, maar over het algemeen vond ik het daar prima rijden.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jan 2023 13:12

Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.

Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1359
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 30 jan 2023 13:14

Rond grote steden zit je altijd met gehaaste bestuurders. Het gehaaste stadsleven zal daar wel voor veel tussen zitten.

hayes

hayes 30 jan 2023 13:23

Ik ben 15 jaar geleden bijna eens tegen de kant van de tunnel geknald omdat uit het niets een motor op de Parijse ring me aan 250-300 (?) voorbij ging. Ik reed toen 70 wegens smog. Door die ridicule snelheid hoor je ze ook niet komen. Plots een oorverdovende 'njoeeeew'(of hoe je het ook zou omschrijven) naast je. Ik schrok me bijna letterlijk te pletter.

Fransen zijn nogal nonchalant in parkeren, alles lijkt wel een parkeerplaats :mrgreen: maar qua hoffelijkheid idd een verademing. Ook naar fietsers toe houden ze op gewestwegen véél afstand, de occasionele idioot is er uiteraard altijd.

Rijden op Franse snelwegen is eigenlijk gewoon fijn. Breed genoeg, goed onderhouden, goeie rustplaatsen,... Je betaalt er iets voor maar je merkt ook wel waarom.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 jan 2023 14:06

wasbeer2006 schreef: 30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.

Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
Die komen uit Ticino :D
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jan 2023 15:52

Ik heb echt een andere mening dan @Enzzo. Zo netjes wordt er, in mijn ogen, zeker niet gereden. Hard rijden, waar het niet kan, getuige de grote aantallen "monumentjes".
Als je langs je voorganger wilt, ga je er vast dicht achter rijden.
Nu kunnen de Luxemburgse autorijders er op de Franse wegen ook wat van.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 jan 2023 16:00

Ik vond vooral de motorrijders op de ringwegen rondom Parijs levensgevaarlijk rijden. Met 80 kmh door de file heen en er blind vanuit gaan dat iedereen ze gezien heeft en ervoor zal uitwijken. Ik heb ze het zelfs in flauwe bochten zien doen en dan hebben ze NUL zicht of de automobilisten voor hen wel netjes binnen hun baan blijven (die niet eens zo breed is ook).

Mijn vermoeden is dat ze elk jaar een legertje nieuwe motorrijders opleiden omdat de generatie van vorig jaar inmiddels overleden is. :shock:

Verder rijden de meesten Fransen niet agressiever, beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 jan 2023 16:17

De laatste jaren wordt er op de autoroute een stuk gelijkmatiger gereden, waardoor het ontspannen rijden is. Maar de knop linker richtingaanwijzer-uit hebben velen nog niet gevonden.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 30 jan 2023 16:32

Ik vind het in Nederland erg moeilijk om geconcentreerd te blijven op de snelweg - de 100km/h limiet overdag speelt me parten. Het is gewoon te traag om de aandacht erbij te houden.
Afbeelding

Plaats reactie