Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 jan 2023 13:11

Zo gaat dat hier ook hoor, en vullen ze het stuk gewoon op met klinkers
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hayes

hayes 13 jan 2023 20:38

Soms vraag ik me af of ik gewoon te kritisch ben.
Maar dan zie ik het eindresultaat... *zucht*
Het heerlijke asfalt dat er net lag is door die zware machines ook weer een stuk ruwer en beschadigd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik was nochtans enthousiast een maandje geleden :mrgreen:

Afbeelding

hayes

hayes 27 jan 2023 20:34

Vandaag nog eens een probleemweggetje gefietst. Ik heb het hier in het verleden al gepost dacht ik.
Ik kon toen de fiets parkeren n de scheuren in de weg.

Afbeelding

De stad zei toen dat het voor 2022 op het programma ston dom aangepakt te worden.
Begin 2023....
Ik kon er eerlijkheidshalve m'n fiets niet meer in parkeren. Ze hadden het 'aangepakt'
Afbeelding
Afbeelding

Is nochtans een weg waar best veel fietsers langskomen.
De weg stond ook al eens in de krant toen een fietsende chirurg aankaartte dat dit levensgevaarlijk is.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 jan 2023 05:55

Dat is toch echt gevaarlijk ja.... Ben ik toch blij dat op mijn woon-werkroutes alles er keurig bij ligt. En dat ik ondertussen wel uit mijn hoofd weet waar er een oneffenheid in de weg zit.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2023 16:43

Bij ons in de buurt ligt er ook een levensgevaarlijk fietspad.
In betondallen die verschrikkelijk ongelijk liggen.
Ik heb het gemeld aan de gemeente.
Het antwoord was dat dit fietspad op de 10-jaren planning staat om aan te pakken.
Ik heb dan geantwoord, " hopelijk verongelukt er niemand want dan zal ik niet aarzelen om uw antwoord te posten op de facebookpagina van de gemeente".
Toen werd het stil aan de andere kant.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 28 jan 2023 16:48

Op het jaagpad dat ik gebruik voor woonwerk zat jarenlang een grote bult waardoor veel fietsers verrast werden.
Een paar keer gemeld. De Vlaamse Waterweg is tenslotte gaan kijken. Volgens hen geen probleem.

Wat later rij ik achter een koppel fietsers. Mijnheer ziet de bult niet, z'n stuur zwenkt en hij knalt keihard met z'n hoofd op de grond. Meteen bewusteloos en hij lag te schokken op de grond. Achteraf gehoord dat hij een zware hersenbloeding had. Nog geen maand later was de bult weggewerkt.

Dus ja, meestal moet er eerst iets gebeuren.

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 28 jan 2023 22:58

Vandaag met de brm 100km door belgie gefietst. Was voor het eerst voor mij. Ik meen te denken dat we in Nederland behoorlijk verwend zijn met de staat van de fietspaden.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 30 jan 2023 12:24

hayes schreef: 28 jan 2023 16:48 Op het jaagpad dat ik gebruik voor woonwerk zat jarenlang een grote bult waardoor veel fietsers verrast werden.
Een paar keer gemeld. De Vlaamse Waterweg is tenslotte gaan kijken. Volgens hen geen probleem.

Wat later rij ik achter een koppel fietsers. Mijnheer ziet de bult niet, z'n stuur zwenkt en hij knalt keihard met z'n hoofd op de grond. Meteen bewusteloos en hij lag te schokken op de grond. Achteraf gehoord dat hij een zware hersenbloeding had. Nog geen maand later was de bult weggewerkt.

Dus ja, meestal moet er eerst iets gebeuren.
hayes schreef: 28 jan 2023 16:48 Op het jaagpad dat ik gebruik voor woonwerk zat jarenlang een grote bult waardoor veel fietsers verrast werden.
Een paar keer gemeld. De Vlaamse Waterweg is tenslotte gaan kijken. Volgens hen geen probleem.

Wat later rij ik achter een koppel fietsers. Mijnheer ziet de bult niet, z'n stuur zwenkt en hij knalt keihard met z'n hoofd op de grond. Meteen bewusteloos en hij lag te schokken op de grond. Achteraf gehoord dat hij een zware hersenbloeding had. Nog geen maand later was de bult weggewerkt.

Dus ja, meestal moet er eerst iets gebeuren.
Die bultjes kunnen gemeen zijn idd. Ik heb het daardoor ook de hard way afgeleerd om met mijn hockeystick op mijn stuur naar de training te fietsen. Dan lag de stick op het mountainbike stuur met opzetstukken/bar-ends en rusten mijn handen op de hockeystick.

Totdat je over een gemeen hobbeltje rijdt en je stick over de bar ends vliegt, met je zelf er dus achteraan. Borstkas op het stuur en balletjes op de bovenstang :oops: :oops:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 01 feb 2023 20:15

Vanmiddag op de terugreis werd ik hartje Eindhoven ingehaald door een wielertoerist die kort-kort was gekleed.
Volgens mijn wahoo was het 8 graden en het was de eerste opportunist die ik dit jaar heb gezien.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 feb 2023 21:11

Dat was dan inderdaad optimistisch zeg. Ik was gewoon lang/lang maar ben wel bijna uit mijn kleding gewaaid. Vanmorgen een stuk de wind pal op de kop. Leek wel of ik stil stond. Voordeel was dat ik vanmiddag met wat vaart van een brug naar beneden met gemak richting de 50km/u ging. En op het vlakke nog steeds 40km/u.
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 02 feb 2023 10:11

Gisteren ook een korte broek gespot. En ik denk kort shirt met mouwstukken.
het was toen 9 graden.
Nu moet ik wel zeggen - met alle respect - dat de man een flinke isolatielaag had.

i-mac

i-mac 03 feb 2023 10:30

Geen woon-werk onderwerp deze keer, maar een alternatief voor de bus : https://www.ad.nl/amersfoort/leerlingen ... ~a59ded1c/

Plaats reactie