Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Club Fiets

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1497
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 26 jan 2023 14:52

We gaan in 2023 iets nieuws doen. In de loop van dit jaar kun je lid worden van Club Fiets. Een fietsclub met mooie eigen clubkleding, leuke activiteiten, gezamelijke trainingsdoelen, lekkere voordeeltjes en nog veel meer. Zin om daar over mee te denken? We zijn heel benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Op dit moment zijn we vooral benieuwd naar wat jij bij zo'n club zou verwachten.
  • Wil je bijvoorbeeld via ons een wedstrijdlicentie kunnen nemen?
  • Als we events organiseren, wat zit jij dan op te wachten? Een techniekclinic, fietsen met een prof, sleutelcursus. Of heel iets anders of juist al het voorgaande en nog meer?
  • Heb je interesse in een 'Afspraakje maken' optie? Om gelijkgestemden bij jou in de buurt te vinden om samen mee op te trekken?
  • En wat voor kleding zou je willen? Alleen een mooi shirt, of ook gelijk een goede bibshort erbij? Ook winterkleding?
  • Lijkt het je leuk om mee te denken over het ontwerp? Dat we (toekomstige) leden het uiteindelijk ontwerp laten kiezen?
  • Vind je het leuk om samen voor een doel te trainen? Hoe zou je dat willen doen? Via een gezamelijk trainingsschema waar je online met je clubgenoten over kunt discussieren? Of liever fysiek samen op een locatie trainen? De combi is natuurlijk ook mogelijk.
  • Als je dan toch voor een doel traint, zou je daar dan met je nieuwe clubgenoten aan willen deelnemen als wij de organisatie op ons nemen?
  • Ben je geïnteresseerd in webinars? We zouden ontwerpers kunnen laten vertellen over hun toekomstvisie, organisatoren over hun events, voedingsdeskundigen aan het woord laten, een vragenuurtje met een prof regelen, enz. Wat missen we nog?
Kortom, veel vragen. We zijn erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden. Als je liever niet op het forum reageert, mailen kan ook. Dat mag naar redactie@fiets.nl.
Afbeelding | Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 jan 2023 12:00

Geen reactie in dit topic spreekt boekdelen?

Mijn persoonlijke mening: geen interesse in een club en al helemaal niet in dezelfde fietskleding. Dezelfde fietskleding is leuk ja als je inderdaad bij JV fietst of zo. Maar anders voor mij een no-go. Afspraken maken loopt al via deze site en volgens mij wordt er ook gesproken over training etc. Dus ik ben niet zeker wat de toegevoegde waarde is.
Ride bikes, not tanks!

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 27 jan 2023 12:48

Misschien meer iets voor de abonnees van Fiets en minder geschikt voor het meer eigenwijze forumvolk? Lijken toch nog steeds verschilende bloedgroepen te zijn.

Persoonlijk zou ik een club die regelmatig webinars/seminars over techniekj, voeding, training e.d. wel interessant vinden, maar dan zou ik niet snel lid worden. Eerder los voor bijeenkomsten inschrijven die me interesseren. Leuke wielercafé's/avonden ook bijvoorbeeld.

En discussieren met "clubgenoten" doe ik al op het forum hier ;-) En dus +1 voor wat leon1 zegt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 jan 2023 12:51

Mehekachtohapi schreef: 27 jan 2023 12:48 Misschien meer iets voor de abonnees van Fiets en minder geschikt voor het meer eigenwijze forumvolk? Lijken toch nog steeds verschilende bloedgroepen te zijn.

Persoonlijk zou ik een club die regelmatig webinars/seminars over techniekj, voeding, training e.d. wel interessant vinden, maar dan zou ik niet snel lid worden. Eerder los voor bijeenkomsten inschrijven die me interesseren. Leuke wielercafé's/avonden ook bijvoorbeeld.

En discussieren met "clubgenoten" doe ik al op het forum hier ;-) En dus +1 voor wat leon1 zegt.
Hele Joetjoep staat al vol met interessante video's over training, voeding en techniek en dan kan je ook nog kiezen welke spreker je interessant vindt. Mocht je er dan ook nog eens tig pagina's over willen discusseren dan kan ik mijn lol op op het forum van https://www.trainerroad.com/forum. Waar ook nog eens een hele fijne positieve vibe hangt. Negatieve reacties worden direct door goede moderatie opgepakt. Mensen zijn daar echt om elkaar te helpen en domme vragen lijken niet te bestaan.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 27 jan 2023 12:55

Goeie tip. Dank. Ik zoek vooral wat extra's in interactieve sessies. Dat vind ik zelf vaak heel verhelderend werken, naast de verdieping die je zelf inderdaad kan doen online. Maar ik ga trainerroad zeker bekijken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jan 2023 13:03

Edwin schreef: 26 jan 2023 14:52 We gaan in 2023 iets nieuws doen. In de loop van dit jaar kun je lid worden van Club Fiets. Een fietsclub met mooie eigen clubkleding, leuke activiteiten, gezamelijke trainingsdoelen, lekkere voordeeltjes en nog veel meer. Zin om daar over mee te denken? We zijn heel benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Op dit moment zijn we vooral benieuwd naar wat jij bij zo'n club zou verwachten.
  • Wil je bijvoorbeeld via ons een wedstrijdlicentie kunnen nemen?
  • Als we events organiseren, wat zit jij dan op te wachten? Een techniekclinic, fietsen met een prof, sleutelcursus. Of heel iets anders of juist al het voorgaande en nog meer?
  • Heb je interesse in een 'Afspraakje maken' optie? Om gelijkgestemden bij jou in de buurt te vinden om samen mee op te trekken?
  • En wat voor kleding zou je willen? Alleen een mooi shirt, of ook gelijk een goede bibshort erbij? Ook winterkleding?
  • Lijkt het je leuk om mee te denken over het ontwerp? Dat we (toekomstige) leden het uiteindelijk ontwerp laten kiezen?
  • Vind je het leuk om samen voor een doel te trainen? Hoe zou je dat willen doen? Via een gezamelijk trainingsschema waar je online met je clubgenoten over kunt discussieren? Of liever fysiek samen op een locatie trainen? De combi is natuurlijk ook mogelijk.
  • Als je dan toch voor een doel traint, zou je daar dan met je nieuwe clubgenoten aan willen deelnemen als wij de organisatie op ons nemen?
  • Ben je geïnteresseerd in webinars? We zouden ontwerpers kunnen laten vertellen over hun toekomstvisie, organisatoren over hun events, voedingsdeskundigen aan het woord laten, een vragenuurtje met een prof regelen, enz. Wat missen we nog?
Kortom, veel vragen. We zijn erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden. Als je liever niet op het forum reageert, mailen kan ook. Dat mag naar redactie@fiets.nl.

Ik vind het een heel mooi initiatief! Als ik nog wat jonger en ambitieuzer was (en niet onlangs twee tumoroperaties had moeten doorstaan) zou ik wel meedoen doen denk ik.

Ik zal eens nadenken over de vragen.
Do or don’t, there is no try

Plakzuil
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:57

Plakzuil 27 jan 2023 16:11

Goed initiatief! Mijn persoonlijke wensenlijstje:
Ik zou een club willen waar onderscheid is tussen tourfietsers en wedstrijdrenners. Lijkt me tof om samen met andere wedstrijdrenners deel te nemen aan wedstrijden, zowel op de weg als met gravelwedstrijden. Qua abonnement zou het tof zijn als je via Fiets een package deal kan sluiten met je abonnement, Join app, basissetje kleding, KNWU licentie en verzekering in 1 jaarprijs. Dan gebruik je de invloed en marketingwaarde van je platform ook echt ten gunste van je leden.

Zou een beetje het voorbeeld van Gaul en CTWT zijn qua 'online' verenigingen zonder fysiek clubhuis. Alleen dan met een uitgebreider pakket aan mogelijkheden en voordelen. Naast toerfiets en wedstrijdteam zou je ook nog kunnen uitbreiden met een MTB ploeg en een cyclo team.

Ik heb wel interesse om mee te doen :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2023 17:47

Edwin schreef: 26 jan 2023 14:52 We gaan in 2023 iets nieuws doen. In de loop van dit jaar kun je lid worden van Club Fiets. Een fietsclub met mooie eigen clubkleding, leuke activiteiten, gezamelijke trainingsdoelen, lekkere voordeeltjes en nog veel meer. ........
Op dit moment zijn we vooral benieuwd naar wat jij bij zo'n club zou verwachten.
  • Wil je bijvoorbeeld via ons een wedstrijdlicentie kunnen nemen?
    .............
Als je eerste vraag over "wedstrijdlicentie" gaat dan haak ik al af.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plakzuil
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:57

Plakzuil 27 jan 2023 21:34

Lcsmet schreef: 27 jan 2023 17:47
Edwin schreef: 26 jan 2023 14:52 We gaan in 2023 iets nieuws doen. In de loop van dit jaar kun je lid worden van Club Fiets. Een fietsclub met mooie eigen clubkleding, leuke activiteiten, gezamelijke trainingsdoelen, lekkere voordeeltjes en nog veel meer. ........
Op dit moment zijn we vooral benieuwd naar wat jij bij zo'n club zou verwachten.
  • Wil je bijvoorbeeld via ons een wedstrijdlicentie kunnen nemen?
    .............
Als je eerste vraag over "wedstrijdlicentie" gaat dan haak ik al af.
Succes nog.
Wat zou jij willen dan? Alleen afhaken om wat je niet wil is niet heel erg constructief denk ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2023 21:41

Plakzuil schreef: 27 jan 2023 16:11
Zou een beetje het voorbeeld van Gaul en CTWT zijn qua 'online' verenigingen zonder fysiek clubhuis.
CTWT is naar mijn mening wel een van de redenen geweest van de ondergang van het Wielertoerist forum.
Forum werd een nog meer besloten kliek en deel van de communicatie ging steeds meer naar het besloten leden-deel van het forum.
En dat terwijl WT echt een van de allerleukste forums was waar ik ooit heb rond gehangen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2023 22:29

Plakzuil schreef: 27 jan 2023 21:34
Wat zou jij willen dan? Alleen afhaken om wat je niet wil is niet heel erg constructief denk ik.
Ik wil niets, ik heb ook niets te willen trouwens.
Ik meld gewoon als de insteek competitie, trainingsdoelen etc zijn dan lees ik al niet meer verder.
Je mag mij niet kwalijk nemen dat ik niet wil meehelpen aan een clubje "om ter hardst".
Maar er zijn ongetwijfeld forumleden die zich wel geroepen voelen, ook dat moet kunnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 28 jan 2023 10:10

I will not join a club that will accept me as a member.
(Groucho Marx)
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie