Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 jan 2023 19:08

Woefdram schreef: 24 jan 2023 19:04 Ik kan niet namens Join spreken maar waarom zouden ze in die "can of worms" duiken voor het ontwikkelen en ondersteunen van die interfaces of het moet wel een heel aantal extra abonnememten opleveren. Terwijl het nu prima werkt met Zwift, Rouvy, Fulgaz of met de apps van de trainerfabrikanten.
Eensch, KISS!
Niet zijken maar reiden !

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 24 jan 2023 19:14

pino schreef: 24 jan 2023 17:44
Harry1968 schreef: 24 jan 2023 17:12 Ik las dat er binnenkort een update komt van Join met daarin de mogelijkheid om vanuit Join rechtstreeks je smarttrainer aan te sturen. Wanneer komt deze update beschikbaar?
Mocht je Zwift hebben, dan gaat dat nu al.
Mijn reactie was vanwege dit bericht.
Je kunt in mijn beleving je trainer niet vanuit join besturen.

canyon1964
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 okt 2022 19:37

canyon1964 24 jan 2023 20:49

Harry heeft gelijk. Join is bezig met het integreren van een workout player in de Join App dan hoef je niet meer naar Zwift te exporteren. Op deze update ben ik ook al lang aan het wachten zodat ik tijdens mijn Join workout geen nep hoogte meters en kilometers meer maak op Zwift. 🤪

Harry1968
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:03

Harry1968 25 jan 2023 07:58

canyon1964 schreef: 24 jan 2023 20:49 Harry heeft gelijk. Join is bezig met het integreren van een workout player in de Join App dan hoef je niet meer naar Zwift te exporteren. Op deze update ben ik ook al lang aan het wachten zodat ik tijdens mijn Join workout geen nep hoogte meters en kilometers meer maak op Zwift. 🤪
Dit is precies wat ik bedoel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jan 2023 08:04

Join wordt de facto dan een soort Trainerroad. Alleen dan veel goedkoper :)

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 25 jan 2023 09:38

Prijs evolueert hopelijk niet te snel navenant.

Wat brengt zo een workout player als toegevoegde waarde tov de workout afhaspelen via garmin edge/wahoo bolt?

Een feature om in-workout te switchen tussen ERG en free-mode zou wel handig zijn bij VO2max trainingen. Via de edge is dat bvb niet mogelijk volgens mij.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 jan 2023 14:30

wasbeer2006 schreef: 21 jan 2023 10:14 @ibooij,

bedankt! Ja tot maart ga ik doordeweeks niet naar buiten en een uur zwift per keer vind ik zat!
De singletrack slayer vind ik een leuke training, daar doe ik er dan 3 a 4 per week van en in het weekend buiten een duurrit.

Opzich merkte ik de afgelopen twee jaar dat je daar best ver mee komt, mijn duurrit was dan 3,5 tot 4 uur in het weekend.

Ik kreeg een dip toe in ik maart meer naar buiten ging doordeweeks 2x 2 - 3 uur en in het weekend 1x zeg even 4 uur.
Dat lag er ook aan dat ik wat vlakker ging rijden, dus ik ga dit jaar (proberen) die overgang beter te doen.

Ondaks het gebrek aan duurtrainingen tm maart, kwam ik toch goed rond op de MTB met ritten van 4 uur en redelijk intensief.
Ik merk toch dat ik het beste presteer als ik 1x per twee weken op de MTB stap. Dat traint voor mij toch automatsisch het makkelijkste.
Alleen is de intensiteit misschien wel erg hoog en lang op de UHR
Dat die intensiteit voor een training best hoog is niet gelijk een probleem. Je geeft al aan dat je dat niet heel vaak doet, dus dan is er weinig aan de hand.
Intensiteit is goed, maar pas vooral op dat je er niet teveel van doet. Intensiteit en daar goed van herstellen is de sleutel.

Als je in het voorjaar de overgang doet van doordeweeks binnen naar meer buiten, dan is het van belang dat je rustig opbouwt naar meer volume en, zoals je zelf ook al aangeeft, de intensiteit er ook in houdt. Anders kun je inderdaad zomaar een terugslag krijgen, zowel fysiek als mentaal.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 jan 2023 14:33

rob86 schreef: 23 jan 2023 16:02 Net eerste JOIN training afgewerkt. De app is veelbelovend, de filosofie van dynamiek/adaptabiliteit is alvast zeer goed.

JOIN lijkt mijn afgewerkte workout in garmin connect niet automatisch te herkennen dus moet ik feedback manueel ingeven. Werkt dit enkel automatisch tussen strava en join?
Op dit moment werkt dat inderdaad alleen via Strava. Ik verwacht dat we dit voorjaar ook via Garmin en Wahoo gaan werken om activiteiten binnen te halen.
Je kan spijtig genoeg (nog?) geen trainingsplan voor fietsen en hardlopen samen laten berekenen. Je kan wel hardloopsessies manueel in de tool zetten maar op de huidige dag, niet in de toekomst. Zou wel handig zijn zodat je de impact op toekomstige fiets workouts al kan zien.
We gaan dit jaar werken aan het meer integreren van hardlopen. Je bent niet de enige voor wie dit handig zou zijn. Geldt voor mijzelf ook.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 27 jan 2023 14:40

rob86 schreef: 25 jan 2023 09:38 Prijs evolueert hopelijk niet te snel navenant.

Wat brengt zo een workout player als toegevoegde waarde tov de workout afhaspelen via garmin edge/wahoo bolt?

Een feature om in-workout te switchen tussen ERG en free-mode zou wel handig zijn bij VO2max trainingen. Via de edge is dat bvb niet mogelijk volgens mij.
We zijn hier inderdaad mee bezig. Je geeft zelf al een voordeel aan inderdaad en dit werkt inderdaad ook niet Wahoo apparaten. Bij de export naar Zwift kun je wel switchen tussen SIM en ERG mode, maar dan weer niet handig de weerstand in SIM mode bepalen.

Er komt in ieder geval geen fancy interface met allerlei mooie 3D beelden of video, maar wel een snelle manier om je workout uit te voeren zonder eerst te moeten exporteren naar een ander device.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 jan 2023 18:42

Een week geskied. Niet fatsoenlijk als training te kwantificeren. Join-score zakt als een baksteen.
Niet zijken maar reiden !

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 27 jan 2023 21:07

Vergeleken met trainingpeaks en alles zelf uitdokteren is dit wel een erg handige app.

Aangezien ik onregelmatige diensten heb vind ik het lastig met de beschikbare tijd. Iemand anders zei daar ook al iets over.

Als ik een beschikbare tijd op geef van 2 uur zie ik helaas vaak een training voorbij komen ook in een uur kan met ervoor en erachter een blokje van 40minuten rustig fietsen. Misschien verandert dat nog als ik beter word. Ik zou bijvoorbeeld liever het volgende doen:

15 of 20 minuten warming up,
kern 1 vo2max intervallen,
kern 2 2x 15 minuten tempo blokken.
Cooling down

Verder doe ik liever de Ronnestadt intervallen ipv de 4x5 minuten die ik nu vaak krijg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die wat vaker krijg? Die schijnen ook veel beter te zijn dan elke andere vo2max training.

Als ik krachttraining (gym) heb gedaan en ingevoerd waarom moet ik van de app dan de volgende dag krachttraining doen op de fiets? (60 of 70 omwentelingen.) dan zegt de app ook nog dat het lang geleden is.

Stel, voor zondag geef ik 3,5 uur op. Dan ga ik met vrienden redelijk doorfietsen hoe kan ik dat goed van tevoren in voeren?
of eigenlijk beter: bijvoorbeeld dinsdag, donderdag en zondag weet ik dat ik fris ben om hard te fietsen is er een manier om dat aan te geven zonder me gelijk af te melden op de andere dagen?

Misschien zijn bovenstaande vragen al langs gekomen maar ik kon ze niet goed vinden in de 60 pagina’s.

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 28 jan 2023 16:30

ibooij schreef: 27 jan 2023 14:40
rob86 schreef: 25 jan 2023 09:38 Prijs evolueert hopelijk niet te snel navenant.

Wat brengt zo een workout player als toegevoegde waarde tov de workout afhaspelen via garmin edge/wahoo bolt?

Een feature om in-workout te switchen tussen ERG en free-mode zou wel handig zijn bij VO2max trainingen. Via de edge is dat bvb niet mogelijk volgens mij.
We zijn hier inderdaad mee bezig. Je geeft zelf al een voordeel aan inderdaad en dit werkt inderdaad ook niet Wahoo apparaten. Bij de export naar Zwift kun je wel switchen tussen SIM en ERG mode, maar dan weer niet handig de weerstand in SIM mode bepalen.

Er komt in ieder geval geen fancy interface met allerlei mooie 3D beelden of video, maar wel een snelle manier om je workout uit te voeren zonder eerst te moeten exporteren naar een ander device.
Makes sense! Bedankt voor jouw feedback.

Plaats reactie