Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Energie topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2023 18:59

Ernie C. schreef: 19 jan 2023 16:52 Die pijp van Nordstream heeft er vooral voor gezorgd dat Poetin geen knop meer heeft om aan te draaien.

Zou hij de zuidelijke pijpen dichtdraaien, dan pakt hij de landen die hij nodig heeft om verdeeldheid te zaaien in Europa heel hard.
Weet je hoeveel andere pijpen er lopen in de Noordzee die beschadigd kunnen worden door “terroristen“……

Ik heb echt geen idee waar dit gaat eindigen.
Maar ik denk dat de beste optie is om hem een stukje Oekraine te geven, of we dat nu eerlijk vinden of niet.
Elke oorlog eindigde met een compromis of een open wond. Ik kies dan voor compromis, hoe vreselijk oneerlijk het ook is.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 19 jan 2023 19:07

Poetin z'n zin geven is wmb het domste wat je kunt doen. Dan gaat hij volgend jaar vrolijk verder met de rest van Oekraïne en de Baltische staten.

Die oorlogsmisdadiger moet nu gestopt worden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2023 19:15

In de Krim en Donbas zijn de pro-Russische Oekraieners wel al heel wat jaren ver in de minderheid. Geef je dat terug aan Oekraïne, dan gaat dat stukje nog steeds geen vrij land worden.

Die stukjes aan Rusland en de rest van Oekraïne in de Navo.

Navo landen rechtstreeks aanvallen gaat hij echt niet doen. In de Baltische staten staat hij meteeen og in oog met Amerikaanse troepen en hij verslikt zich nu al bijna in een derdewereldland.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2023 19:17

daniel1975 schreef: 19 jan 2023 18:59
Ernie C. schreef: 19 jan 2023 16:52 Die pijp van Nordstream heeft er vooral voor gezorgd dat Poetin geen knop meer heeft om aan te draaien.

Zou hij de zuidelijke pijpen dichtdraaien, dan pakt hij de landen die hij nodig heeft om verdeeldheid te zaaien in Europa heel hard.
Weet je hoeveel andere pijpen er lopen in de Noordzee die beschadigd kunnen worden door “terroristen“……
Klopt maar ik wil maar zeggen dat deze zet (mits door Rusland uitgevoerd) op de korte termijn niet heel succesvol is gebleken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2023 19:36

SiO2 schreef: 19 jan 2023 19:07 Poetin z'n zin geven is wmb het domste wat je kunt doen. Dan gaat hij volgend jaar vrolijk verder met de rest van Oekraïne en de Baltische staten.

Die oorlogsmisdadiger moet nu gestopt worden.
Emotioneel 100% eens.
Rationeel gezien vrees ik dat wat water bij de wijn een snellere en betere oplossing zal zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jan 2023 19:51

daniel1975 schreef: 19 jan 2023 19:36
SiO2 schreef: 19 jan 2023 19:07 Poetin z'n zin geven is wmb het domste wat je kunt doen. Dan gaat hij volgend jaar vrolijk verder met de rest van Oekraïne en de Baltische staten.

Die oorlogsmisdadiger moet nu gestopt worden.
Emotioneel 100% eens.
Rationeel gezien vrees ik dat wat water bij de wijn een snellere en betere oplossing zal zijn.
Denk je echt dat hij genoegen neemt met "een stukje"? Hij wil niet minder dan het oude Rusland terug.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 19 jan 2023 19:54

Ernie C. schreef: 19 jan 2023 19:15 In de Krim en Donbas zijn de pro-Russische Oekraieners wel al heel wat jaren ver in de minderheid. Geef je dat terug aan Oekraïne, dan gaat dat stukje nog steeds geen vrij land worden.

Die stukjes aan Rusland en de rest van Oekraïne in de Navo.

Navo landen rechtstreeks aanvallen gaat hij echt niet doen. In de Baltische staten staat hij meteeen og in oog met Amerikaanse troepen en hij verslikt zich nu al bijna in een derdewereldland.
Je eerste alinea is het napraten van Russische propaganda.

Wat het tweede betreft: Stel Duitsland valt Nederland binnen en weet Limburg en het oosten van Brabant te bezetten. Dan ook maar aan Duitsland geven om de lieve vrede te bewaren?

Echt hè, het gemak waarmee sommigen in het westen maar vinden dat Oekraïne een deel van haar land aan een schurkenstaat moet afstaan. Zolang onze energieprijzen maar laag blijven... :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jan 2023 19:58

Ernie C. schreef: 19 jan 2023 16:52 Die pijp van Nordstream heeft er vooral voor gezorgd dat Poetin geen knop meer heeft om aan te draaien.

We weten nu ondertussen wel dat dat voor de galerij is en dat ondertussen de EU in de plaats gewoon meer lng importeert van... jawel.... Rusland. Maar het komt niet uit een pijpleiding en is vele maar duurder, dus daar kunnen we echt wel fier op zijn. :roll:

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 19 jan 2023 20:12

Wat is de meest efficiënte manier om electriciteit op te slaan? Water in een hoger reservoir? Dat zou zelfs mechanisch op windenergie kunnen. Nieuwsgierig.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 jan 2023 20:15

Het stoppen met salderen kun je prima doorvoeren, mits je een eerlijke vergoeding voor de geleverde stroom geeft. En daar gaat het nu voornamelijk mis. Dat is het spekken van de kas van energieleveranciers. Die overigens voor het grootste deel in handen zijn van buitenlandse partijen nadat onze overheid besloten heeft alles over te laten aan de markt. Voordat ze dat besloten was het van onszelf en hadden we bijv ook geen energiebelasting. Het overlaten aan de markt heeft overigens nergens geholpen om het goedkoper te maken, energie niet, gezondheidszorg niet, openbaar vervoer niet etc.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jan 2023 20:16

We hebben elkaar gewoon bij de ballen.
Rusland balanceerd en dat mag kennelijk veel ellende kosten.

Ik ben het wel met Daniel eens en ik denk de mensen in de oekraine ook nog wel deels.
Er is ook een deel dat gewoon bij rusland wil horen.

De andere kant is dat we ons om dodentallen keer 10 in afrika en het middenoosten nooit echt druk maken, dus waarom wel in de oekrainen.
Oh nee dat doen we ook niet.... dat zeggen we alleen omdat we bang zijn voor een kern/nucliare oorlog en onze energie wel heel duur word.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 19 jan 2023 20:42

wasbeer2006 schreef: 19 jan 2023 20:16 Ik ben het wel met Daniel eens en ik denk de mensen in de oekraine ook nog wel deels.
Er is ook een deel dat gewoon bij rusland wil horen.
Realiseer je je wel dat dit niks anders is dan Russische propaganda? Er is helemaal geen deel dat bij Rusland wil horen. Keer op keer blijkt uit onderzoek dat de overgrote meerderheid dat helemaal niet wil. Een Russische achtergrond of Russisch-gezind is wat anders dan bij Rusland willen horen.

Plaats reactie