Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

i-mac

i-mac 17 jan 2023 18:29

Wanneer is de volgende cross? Iedereen heeft nu wel zijn zegje gedaan over de spanning tussen ls en mv, dus laat ons vooruit kijken.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 jan 2023 18:54

Zaterdag Zonnebeke, zwak bezet veronderstel ik, en zondag Benidorm

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jan 2023 19:25

daniel1975 schreef: 17 jan 2023 12:17 Wereldsport in Vlaanderen ;-)
Ja Daniel, we weten het nu stilaan wel, Een kleine sport enkel in Vlaanderen en waar enkel sukkelaars als van aert, matthieu en pidcock bij de mannen en de wereldtop bij de vrouwen meerijdt. En ze bovendien zingend en met de vingers in de neus rondfietsen. Best uw tijd niet meer verdoen aan die belachelijke tak van het wielrennen.
Besteed liever je aandacht aan de tientallen worldtourkoersen die ieder jaar in Nederland verreden worden met alle wereldtoppers aan de start.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 17 jan 2023 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jan 2023 19:29

lugosi schreef: 17 jan 2023 18:54 Zaterdag Zonnebeke, zwak bezet veronderstel ik, en zondag Benidorm
Mijn hart zal pijn doen als ik hier vanuit het koude vlaanderen moet toezien hoe die mannen in het warme zonnetje rondfietsen. En dat in de regio waar ik al zo dikwijls een weekje rondfietste in de winter.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 19 jan 2023 21:36

fiedoo schreef: 17 jan 2023 19:25
daniel1975 schreef: 17 jan 2023 12:17 Wereldsport in Vlaanderen ;-)
Ja Daniel, we weten het nu stilaan wel, Een kleine sport enkel in Vlaanderen en waar enkel sukkelaars als van aert, matthieu en pidcock bij de mannen en de wereldtop bij de vrouwen meerijdt. En ze bovendien zingend en met de vingers in de neus rondfietsen. Best uw tijd niet meer verdoen aan die belachelijke tak van het wielrennen.
Besteed liever je aandacht aan de tientallen worldtourkoersen die ieder jaar in Nederland verreden worden met alle wereldtoppers aan de start.
Precies. Net als zijn 'wereldsport' schaatsen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jan 2023 09:21

Dit weekend in de late namiddag de cross in Benidorm met Mathieu, Wout en Pidcock aan de start. Ook nog de subtoppers Michael en Laurens met de vraag of ze hun rivaliteit verder sportief blijven uitvechten of terug het randje opzoeken. En wat doet Iserbyt op n hem op het lijf geschreven parcours? Indien heel het topje van de vrouwen te zien is legt hun uitslag veel bloot over het favorietschap voor het nakende WK in Nederland.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jan 2023 10:47

Cross van morgen ga ik niet voor thuisblijven maar zondag zorg ik toch dat ik op tijd weer thuis ben.

Voor het parcours wordt het strand gemeden en zijn er twee parken aan elkaar geplakt:
Afbeelding

Dat de grote drie er zijn is niet alleen voor de organisatie geweldig maar een renner als Felipe Orts zal daar toch ook van smullen!

Voor zondag reserveren:
Bank
Afstandbediening
Drank
Tapas
Popcorn (vooral voor de social media na de race)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2023 11:45

intersantos schreef: 19 jan 2023 21:36
Precies. Net als zijn 'wereldsport' schaatsen
Lol, benieuwd waar je mij dat hoort zeggen :lol:
Lees vooral even mijn stellingname in het topic rondom de Jaap Eden trofee die naar Schouten ging.

Enige sport die enige wereldstatus mag hebben is shorttrack, verder wat mij betreft ook een beperkte sport.

Verder is veldrijden leuk tijdverdrijf om naar te kijken in de winter, waarbij ik graag de nodige tv-uutjes meepak.
Maar dat sommigen het té serieus nemen mag ik toch wel vinden zeker.
Less is bore

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 20 jan 2023 13:28

Elke sport die geprofessionaliseerd is, waar geld en investeringen naartoe gaan en waar mensen hun loon mee verdienen mag toch serieus genomen worden?
Zelfs wanneer je bij een kleine nevenbond elk weekend modder verzamelt met je crosser mag iedereen voor zichzelf beslissen hoe serieus hij of zij het neemt.

Moeten we dan bv badminton ook een knullige sport vinden omdat enkel aziatische landen daar heel goed in zijn en de westerse landen tekort schieten (buiten DK dan)?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jan 2023 16:21

daniel1975 schreef: 20 jan 2023 11:45
intersantos schreef: 19 jan 2023 21:36
Precies. Net als zijn 'wereldsport' schaatsen
Lol, benieuwd waar je mij dat hoort zeggen :lol:
Lees vooral even mijn stellingname in het topic rondom de Jaap Eden trofee die naar Schouten ging.

Enige sport die enige wereldstatus mag hebben is shorttrack, verder wat mij betreft ook een beperkte sport.

Verder is veldrijden leuk tijdverdrijf om naar te kijken in de winter, waarbij ik graag de nodige tv-uutjes meepak.
Maar dat sommigen het té serieus nemen mag ik toch wel vinden zeker.
Alles is zoals je het zelf wil zien. Neem nu parijs-roubaix of de ronde van vlaanderen waar 3 kanshebbers zijn en de rest die 250 van de 270 kms in het wiel zitten nog op vele minuten worden gereden, wat moet je daar dan van denken? Een tour met 2 kanshebbers op de eindzege waar iedereen zich het pleures rijdt om de laatste km (of kms) dan de spurters of de klimmers/eindlaureaten die geen trap teveel gegeven hebben hun ding te zien doen? Shorttrack? Als zefs die 2 Belgen die deelnemen allebei Wk worden dan zal 't wel een wereldsport zijn zeker.
Het veldlopen, als 30 jaar na elkaar bij de eerste tien er 8 kenianen en ethiopiers in de eerste 10 eindigen en telkens de WK leveren zal 't wel een wereldsport zijn zeker? Hoeveel kijkdichtheid heeft zo een veldloopwedstrijd eigenlijk?
Ter info op de cross in gavere stonden 90+ mannen en 70+ vrouwen aan de start met zelfs deelnemer uit costa rica en tientallen andere landen. Nee geen wereldsport daarom maar hoeveel olympische disciplines moet je dan au serieux nemen? Kogelstoten, hamerslingeren, ver- en hoog- en polsstokspringen? Zeven en tienkamp? Bobslee of schansspringen? Biathlon? Schermen? Zwemmen? Unt so weiter...
Wat is voor jou eigenlijk de norm om een sport au seriuex te nemen, om het geen "kleine sport" te vinden? Welke parameters gebruik je?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 jan 2023 17:27

@fiedoo: EK. Bij een WK doen ook de Amerikanen, Canadezen en de Aziatische landen mee. En dan is het nog een paar andere mouwen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jan 2023 19:13

senior schreef: 20 jan 2023 17:27 @fiedoo: EK. Bij een WK doen ook de Amerikanen, Canadezen en de Aziatische landen mee. En dan is het nog een paar andere mouwen.
Veel landen ja, maar hoeveel mensen beoefenen de door mij opgenoemde sporten professioneel? In gavere waren er 90 M en 70 v met meer dan 25 nationaliteiten, zo slecht toch niet . Nogmaals mijn vraag, welke parameters gebruik je bij het bepalen of n sport n grote of n kleine sport is?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie