Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 21:35

senior schreef: 06 jan 2023 21:23
Sorry. Ik was vergeten dat ik eerst nederig toestemming had moeten vragen om hier iets te schrijven. Een volgende keer zal ik dat ook niet doen. Dat pakken, daar zit je gewoon op te geilen! Kun je dat ook al vast melden.
Neen, het heeft met toestemming niets te maken. Maar keer op keer in een discussie waar je niets mee te maken had opduiken om tegen mij persoonlijk een hetze te starten is ontoelaatbaar. Weer maar gemeld dus.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 06 jan 2023 22:05

@gede ; ik kan je verzekeren dat de junioren van de nationale selectie in België iedere maand -ook tijdens het seizoen- een sessie bij de sportkiné in Leuven of Gent moeten doen. Deze bekijkt dan zaken als lenigheid, stabiliteit, mobiliteit, kracht... Ze krijgen dan specifieke oefeningen mee naar huis om zwakke punten te verbeteren.

Je moet je daar zeker geen body building toestanden met allerlei toestellen bij voorstellen maar er wordt wel degelijk gewerkt om spiergroepen te versterken die bij fietsen niet zo aan bod komen.

Als je Vdp zijn bovenlichaam ziet, dat krijg je niet door enkel fietstraining te doen.

Los daarvan, ik denk dat er ook wel blessures (aan de rug) zijn die niet met krachtoefeningen e.d. op te lossen zijn. Ik meen dat het allemaal begonnen is met die ongelukkige val bij MTB'en. Wie weet heeft hij daar nog een of ander letsel aan overgehouden ?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 22:11

dwangarbeider schreef: 06 jan 2023 22:05 @gede ; ik kan je verzekeren dat de junioren van de nationale selectie in België iedere maand -ook tijdens het seizoen- een sessie bij de sportkiné in Leuven of Gent moeten doen. Deze bekijkt dan zaken als lenigheid, stabiliteit, mobiliteit, kracht... Ze krijgen dan specifieke oefeningen mee naar huis om zwakke punten te verbeteren.

Je moet je daar zeker geen body building toestanden met allerlei toestellen bij voorstellen maar er wordt wel degelijk gewerkt om spiergroepen te versterken die bij fietsen niet zo aan bod komen.

Als je Vdp zijn bovenlichaam ziet, dat krijg je niet door enkel fietstraining te doen.

Los daarvan, ik denk dat er ook wel blessures (aan de rug) zijn die niet met krachtoefeningen e.d. op te lossen zijn. Ik meen dat het allemaal begonnen is met die ongelukkige val bij MTB'en. Wie weet heeft hij daar nog een of ander letsel aan overgehouden ?
Dat is inderdaad tot hiertoe onderbelicht gebleven (hier): zijn val.

Dank ook voor het delen van je ervaring! Nuttig om te horen!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2023 22:18

Ik neem aan dat er binnenkort een nieuw Belgisch forum bekend gemaakt gaat worden. Kompleet met ballotage commissie.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 06 jan 2023 22:25

Ik luister altijd de ‘Beter Worden’ podcast. Daarin heb ik vaak genoeg gehoord dat renners buiten het seizoen in het krachthonk zitten om vooral de benen te trainen. Ook zijn er renners die hardlopen, schaatsen en skiën. Tijdens goede sex gebruik je ook genoeg andere spieren….
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 jan 2023 22:27

gede schreef: 06 jan 2023 21:35
senior schreef: 06 jan 2023 21:23
Sorry. Ik was vergeten dat ik eerst nederig toestemming had moeten vragen om hier iets te schrijven. Een volgende keer zal ik dat ook niet doen. Dat pakken, daar zit je gewoon op te geilen! Kun je dat ook al vast melden.
Neen, het heeft met toestemming niets te maken. Maar keer op keer in een discussie waar je niets mee te maken had opduiken om tegen mij persoonlijk een hetze te starten is ontoelaatbaar. Weer maar gemeld dus.
Het is niet aan gede te bepalen wie wel en wie niet publiceert in een topic. Als ik me wil uiten dan doe ik dat ongeacht wat ene gede daar van vindt.

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 jan 2023 22:27

Jans schreef: 06 jan 2023 22:18 Ik neem aan dat er binnenkort een nieuw Belgisch forum bekend gemaakt gaat worden. Kompleet met ballotage commissie.
Daar gaan wij niet door komen :roll:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 22:29

senior schreef: 06 jan 2023 22:27
gede schreef: 06 jan 2023 21:35
senior schreef: 06 jan 2023 21:23
Sorry. Ik was vergeten dat ik eerst nederig toestemming had moeten vragen om hier iets te schrijven. Een volgende keer zal ik dat ook niet doen. Dat pakken, daar zit je gewoon op te geilen! Kun je dat ook al vast melden.
Neen, het heeft met toestemming niets te maken. Maar keer op keer in een discussie waar je niets mee te maken had opduiken om tegen mij persoonlijk een hetze te starten is ontoelaatbaar. Weer maar gemeld dus.
Het is niet aan gede te bepalen wie wel en wie niet publiceert in een topic. Als ik me wil uiten dan doe ik dat ongeacht wat ene gede daar van vindt.
Je begrijpt mijn punt niet. Je schrijft waar je wil, maar je duikt op in discussies uit het niets om mij dan aan te pakken. Uiteraard is dat NIET ok en heb ik alle recht om dat te melden.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 22:31

El Pistolero schreef: 06 jan 2023 22:25 Ik luister altijd de ‘Beter Worden’ podcast. Daarin heb ik vaak genoeg gehoord dat renners buiten het seizoen in het krachthonk zitten om vooral de benen te trainen. Ook zijn er renners die hardlopen, schaatsen en skiën. Tijdens goede sex gebruik je ook genoeg andere spieren….
Buiten het seizoen, kan het niet vaak genoeg zeggen. :-) Binnen het seizoen erg moeilijk.

Die laatste had ik als tip nog niet meegekregen. Meteen inlassen in m'n programma!

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 jan 2023 23:16

gede schreef: 06 jan 2023 22:29
senior schreef: 06 jan 2023 22:27
gede schreef: 06 jan 2023 21:35

Neen, het heeft met toestemming niets te maken. Maar keer op keer in een discussie waar je niets mee te maken had opduiken om tegen mij persoonlijk een hetze te starten is ontoelaatbaar. Weer maar gemeld dus.
Het is niet aan gede te bepalen wie wel en wie niet publiceert in een topic. Als ik me wil uiten dan doe ik dat ongeacht wat ene gede daar van vindt.
Je begrijpt mijn punt niet. Je schrijft waar je wil, maar je duikt op in discussies uit het niets om mij dan aan te pakken. Uiteraard is dat NIET ok en heb ik alle recht om dat te melden.
Gede moet niet lullen want gede VOELT zich bij het minste of geringste aangevallen. Gede kan niet tegen kritiek op de manier waarop hij anderen denkt te moeten aanspreken. En nogmaals: als gede meent telkens anderen te moeten kleineren en ik vind dat ik daar eens een keer wat van moet zeggen dan doe ik dat. En het maakt mij daarbij niet of gede dat nou wel of niet leuk vindt. En verder meldt je maar een eind weg.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 06 jan 2023 23:38

Oef, dit heeft me veel tijd gekost om om de posts van vandaag , door te nemen.
@pino. bier-bike-bier, moet dat niet bier-buik-bier zijn. :shock:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 jan 2023 02:58

Gede speelt het na een tijd altijd persoonlijk of voelt zich persoonlijk aangevallen en reageert dan buiten de kwestie. Sorry Gede, dat je iets van koers weet staat buiten twijfel maar je hebt of zo lijkt het toch, n ongelooflijk grote eigendunk. Blijf bij het onderwerp en speel het niet persoonlijk want het zijn altijd die 10 of 20 anderen die niet goed bezig zijn of verkeerd bezig zijn. Iedereen is tegen jou, waarom? Waardoor? Dat is geen issue voor jou blijkbaar. Ik heb hier vroeger volle pagina's uitgevochten met Daniel IVM DQS maar ik denk niet dat het ooit persoonlijk gespeeld is of e er iets van blijven hangen is. Leg tochje hand eens op je hoofd, zie wie er onder staat en probeer misschien ' beetje meer te re.lativeren nu
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie