Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2022-2023

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2023 14:09

Ach @Gede, gelukkig is er hier maar eentje die alles beter weet. Gewoon mee door gaan. En vinden dat er na 6 uur trainen ook nog 4 uur core stability gedaan moet worden. Oh sorry dat heb je niet gezegd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 14:10

Als er een reden voor is, is het niet irritant. Als je verafgood wordt is het dat wel (tenzij je op grote achterstand wordt gereden :mrgreen: ).
gede schreef: 06 jan 2023 13:24
Ernie C. schreef: 06 jan 2023 13:12
Desertstorm schreef: 06 jan 2023 11:35 Als we op een wielerforum al niet meer mogen speculeren.. :)
Precies, speculeren over wat gaat komen is de essentie van voorpret. Aangezien we sport kijken voor onze lol, hoort dat er ook gewoon bij.
Degene die voorpret beleeft aan speculatie over het einde van de carrière van MVDP mag zich nu melden. :-)
Gezien de krampachtigheid waarmee een aantal Vlamingen hiet iedere keer een België vs Nederland strijd willen zien, verwacht ik dat ze er wel zijn. Alleen zit het niet zo in de aard van de Belg om daar open over te zijn.

Zelf zie ik van Aert ook liever winnen dan vd Poel maar dan wel van een fitte vd Poel. Vandaar dat ik hoop dat hij zich vooral op het wegseizoen richt.
Het WK wordt toch twee vingers in de neus voor van Aert vrees ik. Die maakt de laatste weken echt sprongen. Vd Poel maakte stapjes en zet nu weer een sprong achteruit.

Hebben we eigenlijk al ooit een 100% fitte vd Poel aan de start van het voorjaar gezien?
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 jan 2023 14:12

Even helemaal off topic: dat vingertje op de mond doet me altijd denken aan doping verzwijgen. Ik vind het intriest dat dat mijn eerste gedachte altijd is, maar it is what it is.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 14:17

bartdr schreef: 06 jan 2023 14:12 Even helemaal off topic: dat vingertje op de mond doet me altijd denken aan doping verzwijgen. Ik vind het intriest dat dat mijn eerste gedachte altijd is, maar it is what it is.
Die uitleg heb ik nog nooit gehoord. :-)

Maar ja, het is schijnbaar speculatie-vrijdag, dus why not :-).

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 14:20

Ernie C. schreef: 06 jan 2023 14:10

Gezien de krampachtigheid waarmee een aantal Vlamingen hiet iedere keer een België vs Nederland strijd willen zien, verwacht ik dat ze er wel zijn. Alleen zit het niet zo in de aard van de Belg om daar open over te zijn.

Nog eens een cliché erbij, kan geen kwaad :-).

Als je hoopt op het einde van de carrière van MVDP, dan is het simpel hoor, dan heb je als supporter helemaal niets te zoeken in deze sport. En bij uitbreiding deug je dan ook wellicht als mens ook voor geen meter.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2023 14:34

Maar voor de goede lezers onder ons: er werd gespeculeerd dat vd Poel goed uit moet kijken met die rug anders zou het einde carrière kunnen betekenen. Dus we willen voornamelijk nog lang van zijn prestaties genieten ;)
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 jan 2023 14:36

Ik denk ook dat mathieu een foute taktiek gebruikt met er een uitputtingsslag van bij de start te willen van maken. Van Aert is de betere tijdrijder en krijg je niet stuk. Mathieu kan een heel snelle eindfase rijden ( als hij nog fit is en vooraan rijdt natuurlijk). Dus wat afwachtender rijden en gokken op zijn finishcapaciteiten, eventueel desnoods de spurt. Maar Wout heeft natuurlijk ook zijn troeven in de eindfase.
Misschien ook iets beter de koers leren lezen voor matthieu, wout beheerst dat perfect.
Toch nog dit, als je de volledige uitslag bekijkt en de tijdsverschillende weet je dat Wout een supersterke prestatie heeft geleverd.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 06 jan 2023 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 14:39

Jans schreef: 06 jan 2023 14:09 Ach @Gede, gelukkig is er hier maar eentje die alles beter weet. Gewoon mee door gaan. En vinden dat er na 6 uur trainen ook nog 4 uur core stability gedaan moet worden. Oh sorry dat heb je niet gezegd.
Wat ben je er toch altijd héééél graag bij om in een discussie waar je niet bij betrokken was je in te mengen en wat olie op het vuur te gooien.

En nee, dat heb ik niet gezegd inderdaad. Ik heb alleen gezegd dat wielrenners heel eenzijdig trainen, met (vaak terecht) weinig aandacht voor het bovenlichaam, wat u écht persé weer moest ontkennen. En ja, in dit geval weet ik het blijkbaar beter, want wat ik zeg, klopt gewoon.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 14:42

fiedoo schreef: 06 jan 2023 14:36 Ik denk ook dat mathieu een foute taktiek gebruikt met er een uitputtingsslag van bij de start te willen van maken. Van Aert is de betere tijdrijder en krijg je niet stuk. Mathieu kan een heel snelle eindfase rijden ( als hij nog fit is en vooraan rijdt natuurlijk). Dus wat afwachtender rijden en gokken op zijn finishcapaciteiten, eventueel desnoods de spurt. Maar Wout heeft natuurlijk ook zijn troeven in de eindfase.
Misschien ook iets beter de koers leren lezen voor matthieu, wout beheerst dat perfect.
Hij gaat dit volgens mij nooit afgeleerd krijgen (speculatie, maar toch :-) ). Ik hoorde (ik denk dinsdagochtend) nog een interview met hem over het feit dat hij misschien toch maar eens van tactiek moest veranderen. 'Wat ga je doen?', vroeg de journalist. 'Wel, misschien ook maar eens wat meer in het wiel zitten en niet van in het begin erin vliegen.' En dan 1 dag later....

Het is zijn temperament, dat siert hem en ieder beestje moet vooral zingen zoals hij gebekt is. Ik denk ook dat die koersstijl hem gemaakt heeft tot de taaie sterke renner die hij is.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 jan 2023 14:44

gede schreef: 06 jan 2023 14:39
Jans schreef: 06 jan 2023 14:09 Ach @Gede, gelukkig is er hier maar eentje die alles beter weet. Gewoon mee door gaan. En vinden dat er na 6 uur trainen ook nog 4 uur core stability gedaan moet worden. Oh sorry dat heb je niet gezegd.
Wat ben je er toch altijd héééél graag bij om in een discussie waar je niet bij betrokken was je in te mengen en wat olie op het vuur te gooien.

En nee, dat heb ik niet gezegd inderdaad. Ik heb alleen gezegd dat wielrenners heel eenzijdig trainen, met (vaak terecht) weinig aandacht voor het bovenlichaam, wat u écht persé weer moest ontkennen. En ja, in dit geval weet ik het blijkbaar beter, want wat ik zeg, klopt gewoon.
Zelfs bij de jeugd doen ze tegenwoordig in de winter al core stabilityoefeningen en powertrainingen. Denk je nu echt dat de profs hun stages bvb enkel bestaan uit gewoon een beetje fietsen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 06 jan 2023 14:49

fiedoo schreef: 06 jan 2023 14:44
gede schreef: 06 jan 2023 14:39
Jans schreef: 06 jan 2023 14:09 Ach @Gede, gelukkig is er hier maar eentje die alles beter weet. Gewoon mee door gaan. En vinden dat er na 6 uur trainen ook nog 4 uur core stability gedaan moet worden. Oh sorry dat heb je niet gezegd.
Wat ben je er toch altijd héééél graag bij om in een discussie waar je niet bij betrokken was je in te mengen en wat olie op het vuur te gooien.

En nee, dat heb ik niet gezegd inderdaad. Ik heb alleen gezegd dat wielrenners heel eenzijdig trainen, met (vaak terecht) weinig aandacht voor het bovenlichaam, wat u écht persé weer moest ontkennen. En ja, in dit geval weet ik het blijkbaar beter, want wat ik zeg, klopt gewoon.
Zelfs bij de jeugd doen ze tegenwoordig in de winter al core stabilityoefeningen en powertrainingen. Denk je nu echt dat de profs hun stages bvb enkel bestaan uit gewoon een beetje fietsen?
* Zucht * vermoeiend forum :-).

Ik heb NERGENS geschreven: Renners doen nooit aan core stability.

Ik heb WEL geschreven: Renners trainen heel eenzijdig.

In het voorjaar op stage wordt daar zeker ook tijd en plaats voor gemaakt. In het seizoen is daar echter weinig mogelijkheid toe. VDP gaat tussen zo'n drukke crossweken tussendoor vooral rusten niet 2 uur aan een elastiek hangen (even negatief uitgedrukt). Zoals jullie weten, spieren die je niet specifiek traint, zijn ook heel snel weer weg...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 jan 2023 15:08

Zou misschien een verende zadelpen de klachten van Mathieu wat kunnen verlichten?
Canyon heeft die VCLS 2.0 CF zadelpen in hun assortiment, proberen kan geen kwaad lijkt me....

Plaats reactie