Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Welke spinningfiets + app?

Moise
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2022 16:08

Moise 30 dec 2022 16:38

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat ik hoop dat ik hier een beetje meer duidelijkheid kan krijgen over mijn vraag.
Ik ben namelijk op zoek naar een spinningsfiets zodat ik altijd thuis kan fietsen. Ik doe verder niet aan wielrennen of iets maar ik hou gewoon van fietsen, maar alleen als het lekker weer is. Maar dat is het vaak niet dus ben ik op zoek naar iets voor binnen. En het lijkt me sowieso fijn dat je wanneer je maar wilt thuis op de fiets kan springen.

Ik heb al over de verschillen tussen een hometrainer en een spinningsfiets gelezen en denk dat een spinningsfiets het beste bij me past. Maar dan heb je ook nog allerlei apps waar ik me nog maar een klein beetje in heb verdiept en ik twijfel tussen Fulgaz en Kinomap. Volgens mij is de kwaliteit van de video's op Fulgaz iets beter? Maar ik begrijp dat niet elke app op elke fiets kan? Ik weet dus ook niet hoe je dat kan zien want bij veel fietsen staat dat er niet bij..? Ja, ik ben echt een ontzettende leek :D

Ik ben dus gewoon heel simpel op zoek naar een fijne, betaalbare spinningsfiets en video app zodat ik thuis in verschillende gebieden kan fietsen zeg maar.
Mijn budget is rond de €600,- / €700,- (eventueel rond de €800,-)

Heeft iemand een goede tip voor mij?

1094
Forum-lid
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 30 dec 2022 22:04

Dat is een zeer krap budget als je naar een fiets op zoek bent met video compatibiliteit.
Enige wat in de buurt komt is deze maar weet niet zeker of je die kan linken met video.
https://www.rhodos-shop.nl/tunturi-cent ... nningfiets

Heb je niet een oude racefiets in de schuur staan?

Moise
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2022 16:08

Moise 31 dec 2022 10:57

1094 schreef: 30 dec 2022 22:04 Dat is een zeer krap budget als je naar een fiets op zoek bent met video compatibiliteit.
Enige wat in de buurt komt is deze maar weet niet zeker of je die kan linken met video.
https://www.rhodos-shop.nl/tunturi-cent ... nningfiets

Heb je niet een oude racefiets in de schuur staan?
Dank je wel voor je reactie! Ik heb geen racefiets staan, want jij zou dus een direct drive fietstrainer aanraden? Kan je dan wel gebruik maken van video apps? Ik zou eventueel een tweedehands fiets kunnen kopen..
Ik zag wel deze bij Coolblue: https://www.coolblue.nl/product/871687/ ... pro-i.html Daar kan Kinomap op worden gebruikt.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 31 dec 2022 14:50

Kijk anders eens welke compatibel zijn met Zwift e.d. oftewel interactief.
prj

Moise
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2022 16:08

Moise 05 jan 2023 16:47

Ik denk dat ik die van Coolblue ga aanschaffen, die kan ik ook gewoon 30 dagen uitproberen. Ik lees alleen wel dat het zadel slecht is dus nu is mijn vraag: waar moet ik op letten bij een nieuw zadel kopen? Het lijkt me niet dat alle zadels overal op passen?
En zou een gel zadelhoes misschien ook al voldoende kunnen zijn?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 jan 2023 21:22

Heb je wel eens eerder gespint? Ik bedoel in een sportschool. Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen. Een proefles kan vaak altijd wel.
Live fast; die young. mijn blog

Moise
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2022 16:08

Moise 06 jan 2023 10:02

rob74 schreef: 05 jan 2023 21:22 Heb je wel eens eerder gespint? Ik bedoel in een sportschool. Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen. Een proefles kan vaak altijd wel.
Nee, ik heb gisteren die van Coolblue besteld en ga die uitproberen. Heb jij misschien antwoord op mijn zadel vraag?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jan 2023 10:52

Nee,.... geen advies voor een zadel. Zadels zijn super persoonlijk, maar bijna alle zadels passen wel op een spinning fiets. Zolang de zaldelrails maar gewoon rond zijn. Wat doorgaans nog steeds de standaard is.

En ik zou nog steeds aanraden om eens te gaan spinnen in een sportschool. Misschien vind je het wel drie keer niks en dat bespaart je dan nu mooi 700 euro
Live fast; die young. mijn blog

Moise
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2022 16:08

Moise 06 jan 2023 12:16

Dank je wel voor de info over zadels, dat is wat ik wilde weten.
Ja, het zou natuurlijk kunnen dat ik spinnen helemaal niks vind maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Maar het kan zeker geen kwaad om een keer proefles te pakken. Zeker is in ieder geval dat ik thuis op een sportieve manier wil kunnen fietsen en een gewone hometrainer (waar ik wel op heb gefietst) vind ik (denk ik) minder boeiend dan een spinningfiets.

Plaats reactie