Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wrappen van je fiets, wat zijn goede adressen?

Galactic
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2022 23:50

Galactic 15 dec 2022 23:59

Met het wrappen van je fiets, bedoel ik natuurlijk het veranderen van de kleur van je fiets door vinyl folie op het frame te plakken. In een forum vol fietsfanaten is er vast iemand die dit heeft laten doen.

Wrapbedrijf Wrapmybike.nl is natuurlijk de koploper in Nederland. Helaas kunnen zij geen nieuwe klussen meer aannemen.

Ik ben niet aan een bepaald budget gebonden. Ik wil mijn fiets laten wrappen in het groen; om precies te zijn twee kleuren groen met kleurverloop van de ene groen in de andere.

Wie heeft goede ervaring met een bepaald wrapbedrijf? Ik wil er heel Nederland wel voor door, maar ik heb niet de beschikking tot een auto.Het bedrijf moet dus met de trein te bereiken zijn en het laatste stuk moet te fietsen/lopen zijn. Fiets demonage en montage moet ter plekke gebeuren; ik ben niet handig en ik ben niet sterk genoeg om een frame zonder wielen heel Nederland door te zeulen.
Ik geef de voorkeur aan een bedrijf dat je zowel kunt mailen als bellen, en het bedrijf moet al meer fietsen hebben gewrapped.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 16 dec 2022 07:16

Geen idee, maar ga wel volgen, in de hoop dat je slaagt en een foto van eindresultaat wilt posten. Veel succes!

Ik zal vandaag op wel eens vragen welke wrapper onze machines doet, wellicht heeft hij ervaring in fietsen, maar ik vermoed van niet

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 dec 2022 08:18

Je bent niet aan een bepaald budget gebonden...
Overspuiten zou ik dan zeggen, is wel definitief itt wrappen.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 16 dec 2022 11:30

grefix.nl in Baarle-Nassau doet fietsen, motorfietsen, auto's etc. Ik zag er laatst een Cube en die zag er erg strak uit.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 dec 2022 11:42

Ik schat in dat wrappen en spuiten qua kosten niet veel zal schelen. Wrappen zou ik alleen doen als je de originele kleur wilt behouden. Anders denk ik dat spuiten mooier en duurzamer is.

Om wat voor fiets hebben we het?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 dec 2022 11:47

Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 dec 2022 12:41

Daar begon het bericht mee. Die nemen voorlopig geen werk aan volgens TS.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 dec 2022 14:26

Jans schreef: 16 dec 2022 12:41
Daar begon het bericht mee. Die nemen voorlopig geen werk aan volgens TS.
Maar wel een heel duidelijke blog waar de verschillen tussen wrappen en spuiten aangeduid worden. (Wel eenzijdig vanuit de wrap kant bekeken)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 dec 2022 07:18

Ik moet zeggen dat die blog voor een wrapper nog redelijk wat voordelen van spuiten benoemd. Het wij-van-wc-eend-adviseren-wc-eend-gehalte valt mee..
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 dec 2022 14:44

Galactic schreef: 15 dec 2022 23:59 Met het wrappen van je fiets, bedoel ik natuurlijk het veranderen van de kleur van je fiets door vinyl folie op het frame te plakken. In een forum vol fietsfanaten is er vast iemand die dit heeft laten doen.

Wrapbedrijf Wrapmybike.nl is natuurlijk de koploper in Nederland. Helaas kunnen zij geen nieuwe klussen meer aannemen.

Ik ben niet aan een bepaald budget gebonden. Ik wil mijn fiets laten wrappen in het groen; om precies te zijn twee kleuren groen met kleurverloop van de ene groen in de andere.

Wie heeft goede ervaring met een bepaald wrapbedrijf? Ik wil er heel Nederland wel voor door, maar ik heb niet de beschikking tot een auto.Het bedrijf moet dus met de trein te bereiken zijn en het laatste stuk moet te fietsen/lopen zijn. Fiets demonage en montage moet ter plekke gebeuren; ik ben niet handig en ik ben niet sterk genoeg om een frame zonder wielen heel Nederland door te zeulen.
Ik geef de voorkeur aan een bedrijf dat je zowel kunt mailen als bellen, en het bedrijf moet al meer fietsen hebben gewrapped.
Wat is jouw drijfveer om te wrappen.?

Ik heb zelf een frame gewrapt en het resultaat was geweldig goed, echter bij het schoonmaken van het frame verdween langzamerhand de folie. :oops: :cry: :evil: Uiteindelijk toch maar gekozen voor het verwijderen daarvan (lastig klusje :roll: ) en heb het frame daarna in de zelfde kleurstelling gespoten. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie