Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2022 22:22

Jans schreef: 14 dec 2022 21:35
niklas2 schreef: 14 dec 2022 21:30 Voor de vroege zondagochtend is er gevoelstemperatuur - 15 graden voorspeld bij windkracht 5. Niet echt het allerbeste fietsweer. Gaat er dan nog iemand op de weg fietsen?
Waarom zou je dan op de vroege ochtend gaan? Dat heb ik nog nooit begrepen.
Tja Jans; sommige mensen hebben gewoon geen keuze daarin! Net als sommige kinderen geen keuze hebben in wat ze als middagmaal gaan nuttigen op de basisschool. Domweg vanwege het feit dat ze gewoon niets te eten hebben!!!

En ja: er zijn gewoon mensen die op zondag werken. Moeilijk te bevatten als uit een gereformeerde hoek komt maar that’s life!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2022 22:39

rene schreef: 14 dec 2022 21:40 Je werkt niet op zondag ochtend Jans ?? Er zijn best veel mensen die in een 24h economie werken. Dus ja soms om 05.45 op de fiets. Maar niet bij -5 graden, althans ik niet.
Nee hoor, ik werk helemaal niet meer. En ik ben me er terdege van bewust dat niet iedereen een baan heeft van 9 tot 5.
Toch, misschien helemaal verkeerd ingeschat heb ik het als "pleziertocht" gelezen.

@enzzo wat heb je toch voor problemen met mijn wel of niet gelovig zijn. Ik kan er niets aan doen dat mijn ledikantje in de bible belt stond, maaar... ik geloof echt helemaal nergens in. Toch vraag ik me af wat je er mee voor hebt om mensen zo aan te spreken die wel gelovig zouden zijn. Dit was vandaag de tweede keer.
Voor mij is iedere dag hetzelfde, maar geniet wel van alle dagen, die voor mij gelijk zijn. Dus de zondag doet me helemaal niets, zelfs kerstavond niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2022 22:54

Ik ben altijd blij als we weer een week in het nieuwe jaar zitten. Al die verplichtingen heb ik niks mee.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 dec 2022 23:04

Dat heb ik altijd met januari. Januari voorbij dan komt het voorjaar snel.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 dec 2022 00:10

Jans schreef: 14 dec 2022 22:39
rene schreef: 14 dec 2022 21:40 Je werkt niet op zondag ochtend Jans ?? Er zijn best veel mensen die in een 24h economie werken. Dus ja soms om 05.45 op de fiets. Maar niet bij -5 graden, althans ik niet.
Nee hoor, ik werk helemaal niet meer. En ik ben me er terdege van bewust dat niet iedereen een baan heeft van 9 tot 5.
Toch, misschien helemaal verkeerd ingeschat heb ik het als "pleziertocht" gelezen.

@enzzo wat heb je toch voor problemen met mijn wel of niet gelovig zijn. Ik kan er niets aan doen dat mijn ledikantje in de bible belt stond, maaar... ik geloof echt helemaal nergens in. Toch vraag ik me af wat je er mee voor hebt om mensen zo aan te spreken die wel gelovig zouden zijn. Dit was vandaag de tweede keer.
Voor mij is iedere dag hetzelfde, maar geniet wel van alle dagen, die voor mij gelijk zijn. Dus de zondag doet me helemaal niets, zelfs kerstavond niet.
… de manier waarop je heel vaak reageert Jans. Het is , ondanks dat je naar eigen zeggen los bent van die “bible belt” , zooo zwart-wit en oordelend wat je schrijft. Misschien bedoel je het helemaal niet zo hoor. Maar zo komt het wel over.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2022 09:02

En dat zegt iets over mijn "zwart/wit".
Het zou je sieren om te stoppen met aannames over geloof. Alleen omdat ik vraag waarom mensen lekker vroeg, in de kou, voor hun lol gaan fietsen. Maar goed, jij schijnt het recht te hebben om mensen om geloof te schofferen. Nog iets, ik kom niet eens uit een gelovig gezin.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 dec 2022 09:05

daniel1975 schreef: 14 dec 2022 22:54 Ik ben altijd blij als we weer een week in het nieuwe jaar zitten. Al die verplichtingen heb ik niks mee.
Volledig mee eens. Daarom neem ik geen vrij tussen kerst en oud en nieuw. Na oud en nieuw lekker een weekje vrij, gewoon echt vrij, geen verplichtingen. En daarom zit ik ook met de kerst steevast een uurtje of 2 per kerstdag op de fiets. Daar wordt ik een milder mens van. En daarmee voorkom ik een massamoord ergens halverwege tweede kerstdag :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12633
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 dec 2022 09:07

El Pistolero schreef: 14 dec 2022 23:04 Dat heb ik altijd met januari. Januari voorbij dan komt het voorjaar snel.
Nou, Januari is wel de meest erge maand van het jaar, daarna hoop je altijd dat het voorjaar snel komt.
Ook niet altijd het geval........ maar hoop doet leven.

Ben ook niet zo van de feestdagen, wel lekker een weekje vrij en achterstallige klusjes doen in huis, dat is altijd wel weer leuk en gezellig.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 dec 2022 09:30

rikkert schreef: 15 dec 2022 09:05 En daarom zit ik ook met de kerst steevast een uurtje of 2 per kerstdag op de fiets. Daar wordt ik een milder mens van. En daarmee voorkom ik een massamoord ergens halverwege tweede kerstdag :-)
Doe ik ook, of een hele lange wandeling met de hond.
En dan tot overmaat van ramp mijn schoonmoeder jarig op 27-12 (en móét gevierd worden) en mijn eigen moeder 6-1.
Dus maandag 9 januari kan ik weer ontspannen aftellen naar de lente ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 dec 2022 10:14

December is vreselijk, januari is prima. Gelukkig hebben we niets met kerst en die flauwekul. Zelf ben ik voor het eerst in drie jaar beide kerstdagen vrij. Mijn vrouw moet beide dagen werken ( zorg ), de oudste is stuurman en weg tot eind januari. De middelste viert kerst bij haar schoonouders, dus ben ik thuis met de jongste. Lekker in mij camping smoking op de bank !!

Begin januari gaan we lekker skiën- heerlijk, en we hopen in maart nog 2 weken te kunnen gaan. Daarna mag de zomer beginnen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 15 dec 2022 10:37

Vind, buiten dit jaar dan, januari toch wel een leuke maand. Twee weekenden Egmond aan Zee, eerst Strandrace en Halve Marathon en daarna Wandelmarathon (waarbij ik dan op mountainbike (met ontheffing) door het duingebied mag touren).
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 dec 2022 11:27

Ik heb er ook geen moeite mee, maar echt leuk is anders.
Tegen koude kan je je kleden.
Dus fietsen gaat gewoon door, zodra het licht is. Aangezien ik zondagmiddag met gezin op pad ga/wil, wordt het zondagmorgen bij zonsopkomst. Lekker rustig ook, want de bejaardensoos en jeugd ligt of in bed of zit aan een brunch ;-) (Veroordeel me maar, want ik plaats de 20- en de 60+ in een hokje :-))

Daarnaast is januari/februari ook de maand om eens lekker te skien en doelen te stellen, zodat je toch met "zin" op de fiets stapt...

Ik heb dan meer een hekel aan regen, voor mijn gevoel (wellicht omdat ik dan ook weer vaker buiten ben) is dat veel erger in maart/april/mei... :-)

Plaats reactie