Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote 'off topic' topic

1094
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 14 dec 2022 18:08

En die zak chips wordt in nederland geproduceerd en die kiwi komt met een boot uit nieuw zeeland dus niet zo gek dat die zo duur is.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2022 18:27

@1094 Je schrijft dat ze ook niet willen betalen voor zorgpremie. Soms is het even niet anders en moet je ook betalen voor zaken die je niet leuk vindt. En dan moet die zak chips toch maar in het schap blijven. En het pakje sigaretten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 dec 2022 18:34

Jans schreef: 14 dec 2022 18:27 @1094 Je schrijft dat ze ook niet willen betalen voor zorgpremie. Soms is het even niet anders en moet je ook betalen voor zaken die je niet leuk vindt. En dan moet die zak chips toch maar in het schap blijven. En het pakje sigaretten.
Jaja @Jans, maar niet het vuurwerk voor het einde van het jaar, daar hebben wij nog wel een veelvoud van miljoenen euro's (meer dan 80 miljoen) voor over om in de lucht te schieten. :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2022 18:40

Orlok schreef: 14 dec 2022 18:34
Jans schreef: 14 dec 2022 18:27 @1094 Je schrijft dat ze ook niet willen betalen voor zorgpremie. Soms is het even niet anders en moet je ook betalen voor zaken die je niet leuk vindt. En dan moet die zak chips toch maar in het schap blijven. En het pakje sigaretten.
Jaja @Jans, maar niet het vuurwerk voor het einde van het jaar, daar hebben wij nog wel een veelvoud van miljoenen euro's (meer dan 80 miljoen) voor over om in de lucht te schieten. :dislike:
Ik heb me beperkt. Ik had nog wel meer artikelen kunnen noemen. Neemt niet weg dat ik het echt wel te doen heb met mensen die in huizen wonen waar het binnen bijna net zo koud is als buiten. Toch wel een schande dat daar soms 20 jaar niets aan gedaan is.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 14 dec 2022 18:56

Orlok schreef: 14 dec 2022 16:17
El Pistolero schreef: 14 dec 2022 16:12
galileo2 schreef: 14 dec 2022 15:55 Ik snap als Belg niet zo goed het verband tussen het stikstofbeleid en een groot deel van de Nederlandsche bevolking die mag creperen
Miljarden die zijn gereserveerd voor de stikstof ‘problematiek’ kun je ook gebruiken om mensen te compenseren met bijvoorbeeld de gasrekening of gezonde voeding goedkoper te maken i.p.v. een extra btw op ongezonde voeding.
Dat doet niets af van het beleid de stikstof uitstoot te verkleinen en daar (heel veel) geld voor te reserveren. ;)
Eens. Eerst maar eens 25 miljard ophalen bij de boeren om de natuur te herstellen i.p.v. ze miljonair te maken als dank voor de gigavervuiling en milieuvernietiging. In Denemarken pakken ze het verstandig aan: daar betalen de boeren voor elke gram uitstoot .

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 dec 2022 19:02

Jans schreef: 14 dec 2022 18:40
Orlok schreef: 14 dec 2022 18:34
Jans schreef: 14 dec 2022 18:27 @1094 Je schrijft dat ze ook niet willen betalen voor zorgpremie. Soms is het even niet anders en moet je ook betalen voor zaken die je niet leuk vindt. En dan moet die zak chips toch maar in het schap blijven. En het pakje sigaretten.
Jaja @Jans, maar niet het vuurwerk voor het einde van het jaar, daar hebben wij nog wel een veelvoud van miljoenen euro's (meer dan 80 miljoen) voor over om in de lucht te schieten. :dislike:
Ik heb me beperkt. Ik had nog wel meer artikelen kunnen noemen. Neemt niet weg dat ik het echt wel te doen heb met mensen die in huizen wonen waar het binnen bijna net zo koud is als buiten. Toch wel een schande dat daar soms 20 jaar niets aan gedaan is.
Ik zou niet weten wie daar 20 jaar niets aan heeft gedaan. Persoonlijk ben ik van mening dat een heleboel toch echt bij die mensen zelf ligt omdat die geen prioriteiten kunnen stellen in hun geldzaken, veelal omdat ze geen verstand van zaken hebben. Geld lenen om met vakantie te gaan, als het even kan ook nog naar de wintersport, dure telefoons - liefst een IPhone - het moet allemaal wel kunnen van een sociaal minimum inkomen. Oh ja laten wij de auto niet vergeten want die moeten ze ook nog hebben. Hier bij mij in de buurt zijn ook 'dure' huurwoningen waarvan meerdere van de voedselbank gebruik maken maar halen de pakketten wel op met de auto en soms zijn ze in de zomer een paar weken weg . . . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 dec 2022 19:11

De zaken die je noemt @Orlok, zeker mee eens, maar ik zie ook wel wat ouderen in huurhuizen met enkel glas, verrotte kozijnen, nog geen centrale verwarming. Het verhaal van MBO'ers die financieel geholpen moeten worden. Volgens mij moeten die gewoon voor hun zakgeld werken en het dan niet op diezelfde zaterdagavond er door heen jagen. Oh sorry, ze hebben er toch op, toch? Of niet?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 dec 2022 19:13

Fietsgenieter schreef: 14 dec 2022 18:56
Orlok schreef: 14 dec 2022 16:17
El Pistolero schreef: 14 dec 2022 16:12
Miljarden die zijn gereserveerd voor de stikstof ‘problematiek’ kun je ook gebruiken om mensen te compenseren met bijvoorbeeld de gasrekening of gezonde voeding goedkoper te maken i.p.v. een extra btw op ongezonde voeding.
Dat doet niets af van het beleid de stikstof uitstoot te verkleinen en daar (heel veel) geld voor te reserveren. ;)
Eens. Eerst maar eens 25 miljard ophalen bij de boeren om de natuur te herstellen i.p.v. ze miljonair te maken als dank voor de gigavervuiling en milieuvernietiging. In Denemarken pakken ze het verstandig aan: daar betalen de boeren voor elke gram uitstoot .
Dat boeren moeten betalen voor elke gram stikstof lijkt leuk maar zorgt niet voor reductie van de stikstof uitstoot, maar wel voor een verhoging van prijzen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 dec 2022 19:21

Jans schreef: 14 dec 2022 19:11 De zaken die je noemt @Orlok, zeker mee eens, maar ik zie ook wel wat ouderen in huurhuizen met enkel glas, verrotte kozijnen, nog geen centrale verwarming. Het verhaal van MBO'ers die financieel geholpen moeten worden. Volgens mij moeten die gewoon voor hun zakgeld werken en het dan niet op diezelfde zaterdagavond er door heen jagen. Oh sorry, ze hebben er toch op, toch? Of niet?
Natuurlijk die verhalen over huurwoningen met enkel glas, verrotte kozijnen, nog geen centrale verwarming zijn bekend en is inderdaad niet meer van deze tijd. Veel huurdersbazen zijn ook niet van plan daar iets aan te doen tenzij een overkoepelende (overheids) instantie hun onder druk zet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 14 dec 2022 19:24

Jans schreef: 14 dec 2022 16:11
galileo2 schreef: 14 dec 2022 15:55 Ik snap als Belg niet zo goed het verband tussen het stikstofbeleid en een groot deel van de Nederlandsche bevolking die mag creperen
Ik begrijp ook niet wat jij bedoelt. Is het in België anders? Dat creperen? Trouwens daarvan denk ik ook dat sommige zaken graag vergroot worden.
Ik dacht: gaan de mensen in NL honger leiden, omdat er te weinig voedsel is omwille van het stikstofbeleid?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 dec 2022 19:29

Ow ow ow. De gereformeerde, calvinistische kliek heft het vingertje weer. “Gij zult niet genieten!”

Ga eens kijke op een gemiddelde basisschool in Nederland en zie dat er kinderen zijn die gewoon niet kunnen eten ‘s middags!
Ipv je vingertje opheffen naar de vermeende schuldenaars (de ouders) zou je misschien eens een handje bij moeten steken op die scholen! Boterhammen smeren met spullen die je zelf meebrengt.
Maar nee; eigen schuld dikke bult toch?! Laat ze maar creperen die klaplopers en uitzuigers

Echt te walgelijk voor woorden hoor!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 dec 2022 19:33

Fietsgenieter schreef: 14 dec 2022 18:56 In Denemarken pakken ze het verstandig aan: daar betalen de boeren voor elke gram uitstoot .
De regering in Denemarken is sowieso goed bezig. Met milieu, zorg, onderwijs en integratie. Beleid van de Deense regering licht lichtjaren voor op dat van Nederland. Maak gezond eten goedkoper en je bespaart kosten in de zorg. Armoede wordt echt onderschat in Nederland, er zijn echt kinderen die met een lege maag naar school gaan. Ouderen die in de kou zitten. Kijk naar de huizen met schade in Groningen, toeslagen affaire enz. Den Haag maakt er echt een puinhoop van.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 14 dec 2022 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie