Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 dec 2022 09:05

Gisteren -8, fiets 3 kwartier en moet zeggen dat ik dan toch wel net aan de grens kom van koud krijgen. Vandaag -4, dat is dan echt wel een verschil, dan werken winterschoenen en goede handschoenen gewoon nog prima en helemaal geen kou.
Ach, ik zeg ook maar wat

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 14 dec 2022 09:16

Vanmorgen ongeveer -5. Ik heb het behalve mijn voeten niet echt koud gehad, maakt niet veel uit welke overschoenen ik gebruik. Met deze temp red ik het maximaal een uur voor het bij de voetjes vervelend begint te worden. Dus veel kouder moet het voor mij niet worden iig. Fiets nu ongeveer 50 min enkele reis.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Wout88
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 14 dec 2022 09:18

Ook hier in Zuid-Holland niet glad. Zout vliegt je om de oren. Gisteren ommetje gemaakt van 2,5 uur uit werk. Was te doen maar laatste half uur kon ik het niet meer warm trappen. Ondanks winterschoenen en sokken toch bevroren teentjes.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 dec 2022 09:25

Het is hier inderdaad overwegend niet glad. Toch een brug in een bocht, wat bevroren modder (trekkerspoor) en een paar bevroren plasjes maken wel dat ik een paar keer schrok. Tussen de weilanden zonder beschuttig gaf mijn fietscomputer vanochtend-8,4 aan. Zodra je richteng bebouwing gaat dan scheelt dat al snel 2 graden. Warme vingers wilde vanochtend niet erg lukken in ieder geval.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

leon1
Forum-lid
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 dec 2022 09:30

In Zuid-Holland inderdaad niet glad want het is aardig droog (gelukkig). Zo droog dat zelfs het zout op de weg niet eens vocht uit de lucht kan trekken. Want als het een pekelsoepje wordt op de weg dan pas ik met fietsen. Maar het viel mij vanmorgen erg mee. Veel zout ja. Maar dat ketst gewoon van de fiets af.
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 14 dec 2022 09:54

Door het droge weer is het goed te doen.
-4 vanmorgen hier. Koude voetjes maar draaglijk.
Ik ga toch eens kijken hoe ik m'n handen kan warm houden. Omdat dit geen 10 dagen op een jaar voorkomt, wil ik niet te zwaar investeren. Misschien ga ik eens kijken voor dunnen onderhandschoentjes. Een paar graden verschil kan veel gevoelsmatig een groot verschil zijn.

Qua zichtbaarheid ben ik intussen uitgerust :mrgreen:

Afbeelding

Dit is met flash getrokken natuurlijk. Maar als een auto op me schijnt, kan die me eigenlijk niet meer missen.
Of dat zou je toch denken...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 dec 2022 10:51

Dat is toch wel ideaal he die reflecterende vlakken. Ik heb zo'n jackie om in hard te lopen, echt ideaal.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

i-mac

i-mac 14 dec 2022 10:57

Strikt gezien de wetgeving moet je in België zelfs reflectoren hebben vooraan en achteraan als je in het donker fietst. Ook met een koersfiets of MTB. een gravelbike wordt niet beschreven :D

@Hayes: geen overschoenen? Bij o.a. wowow hebben ze versies zoals de zak over je rugzak. En tijdens het fietsee vallen die dingen enorm op voor andere weggebruikers. Zelf draag ik zo'n reflecterende jas (over mijn gewone jas of koerstrui) als het nog donker is.

hayes

hayes 14 dec 2022 11:09

Ik heb al eens aliexpress reflecterende overschoenen gehad. Na drie keer wassen was die laag amper nog reflecterend.
Bewegende delen vallen nog meer op natuurlijk.
Ik had ze al even bekeken, maar met net geen 50 euro heb ik dan gepast.

Wel heel opvallend
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 dec 2022 11:16

Lobster handschoenen hayes, dan zijn ook je koude handen verleden tijd!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2022 11:24

scottpch schreef: 14 dec 2022 11:16 Lobster handschoenen hayes, dan zijn ook je koude handen verleden tijd!
Eventueel met binnenhandschoentjes.
Less is bore

i-mac

i-mac 14 dec 2022 16:37

hayes schreef: Ik had ze al even bekeken, maar met net geen 50 euro heb ik dan gepast.
Bij wowow zelf minder dan €50 …

https://veiliginhetverkeer.be/overtrek- ... rend-wowow

Plaats reactie