Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 09 dec 2022 20:13

Vieux chnoque schreef: 09 dec 2022 19:47
gaisdergerman schreef: 07 dec 2022 19:38 Ik denk dat het gros van alle fietsers vooral een 'mooie fiets koopt'.
Als je al die zwarte fietsen ziet is dat niet waar!

Of over smaak valt niet te twisten😁
Uiteraard (en juist) valt er over smaak te twisten!
En ik heb de enige goede ;)
Niet zijken maar reiden !

maartenh1979
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:53

maartenh1979 08 jan 2023 10:31

Zal mijn fiets er ook maar eens bijzetten:) na 9 op een concorde ultegra te hebben gefietst heb ik een Giant TCR Advanced Di2 gekocht via marktplaats

Fiets komt uit 2017, rij er inmiddels ruim een jaar op. Ziet er nog steeds uit als nieuw.
De vorige eigenaar heeft de standaard crank vervangen voor een Dura Ace variant. Stuur en stuurpen zijn vervangen door Carbon Zipp

Pedalen gelijk vervangen door setje nieuwe Dura Ace SPD SL

Eerste ritje in Zuid Limburg. Zadel stond iets te laag, kwam erna bijna de auto niet meer uit door de pijn in m'n rug...Afbeelding

Na een paar maandjes fietsen de voorste tandwielen vervangen voor Ovale Rotor bladen (Compact) een KMC gold ketting. Standaard plastic bidon houders vervangen door een setje carbon houders. Daarna alles bij Body2Bike op maat laten afstellen en gelijk aan oranje lizard skin stuurlintje erom heem geknoopt.

Afbeelding

Volgende en meeste recente upgrade is een setje Carbon wielen (60mm) van Zirrus, voorzien van DT Swiss 240 naven. Oranje Chris King tubeless ventiel en 28mm Conti GP5000 TR bandjes

Afbeelding

Afbeelding

Vast en zeker niet de dikste of duurste Giant, maar ben er erg blij mee. Fiets is nu precies zoals ik hem wil hebben. Kan me geen upgrade bedenken die ik nog graag zou willen

Groet Maarten

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 08 jan 2023 13:58

Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.

Op de laatste foto heb je de klem van de standaard op de bovenbuis gezet. Dat is een plek waarbij klemmen relatief snel schade kan opleveren aan het carbon. Idealiter klem je de fiets op de zadelpen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 jan 2023 16:12

Swedish Chef schreef: 08 jan 2023 13:58 Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.

Op de laatste foto heb je de klem van de standaard op de bovenbuis gezet. Dat is een plek waarbij klemmen relatief snel schade kan opleveren aan het carbon. Idealiter klem je de fiets op de zadelpen.
Als je de klem niet te vast vastzet - maar dat is altijd zo, toch 8-) - valt het wel mee, maar persoonlijk wikkel ik er wel altijd een zemenlap om om beschadiging te voorkomen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

maartenh1979
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:53

maartenh1979 08 jan 2023 18:39

Orlok schreef: 08 jan 2023 16:12
Swedish Chef schreef: 08 jan 2023 13:58 Mooie fiets, de kleurstelling zwart/oranje staat hem goed.

Op de laatste foto heb je de klem van de standaard op de bovenbuis gezet. Dat is een plek waarbij klemmen relatief snel schade kan opleveren aan het carbon. Idealiter klem je de fiets op de zadelpen.
Als je de klem niet te vast vastzet - maar dat is altijd zo, toch 8-) - valt het wel mee, maar persoonlijk wikkel ik er wel altijd een zemenlap om om beschadiging te voorkomen. ;)
dat klopt idd, maar heb hem niet klemvast erin gehangen, maar een beetje losjes. Heb het idee dat je als je hem aan de zadelpen (die ook van carbon is) vast maakt, dat je hem dan veel harder moet aandraaien

Maar de zeem ertussen is wel een idee, neem het mee:)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jan 2023 20:15

Lekker enthousiast geschreven en leuk dat mijn lievelingskleur oranje op een fiets zit met bijpassend stuurlintje.
Er zitten al best wat aanpassingen op je fiets en na je enthousiaste betoog leuk om te lezen dat ie nu helemaal naar je smaak af is!

Ik vermoed dat je nog heel veel mooie en hopelijk veilige kilometers gaat maken!

hayes

hayes 08 jan 2023 21:12

Mooie fiets met mooie upgrades! :winkthumb:

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 08 jan 2023 22:42

Gaaf ding, zoals hierboven al opgemerkt, enthousiast omschreven! Veel plezier ermee!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 jan 2023 14:59

Ik heb exact dezelfde (Pro frame) en dit zal ook een L of wellicht ML zijn. Zadel is wel heel lang meegegaan (daar werden ze ooit mee uitgeleverd). TCR rijdt echt een stuk strakker/beter met een lager wiel voor (achter maakt in de praktijk niet uit).

maartenh1979
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:53

maartenh1979 09 jan 2023 18:57

sharkman113 schreef: 09 jan 2023 14:59 Ik heb exact dezelfde (Pro frame) en dit zal ook een L of wellicht ML zijn. Zadel is wel heel lang meegegaan (daar werden ze ooit mee uitgeleverd). TCR rijdt echt een stuk strakker/beter met een lager wiel voor (achter maakt in de praktijk niet uit).
Zadel ziet er idd nog erg netjes uit, en zit nog heerlijk ook. Voor zover dat kan op een racefiets :lol:

Afgelopen weekend wezen fietsen met een stevige wind, maar vond het voorwiel minder wiebelig dan ik dacht het het hogere wiel. niet beduidend slechter dan met het standaard 35mm Giant wiel

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 16 jan 2023 14:30

Zet ik de mijne er ook bij Afgelopen jaar een Sensa Trentino Aangeschaft om te kijken of ik een beetje plezier zou gaan beleven op een racefiets. Het antwoord is ja en heb in zo'n 4500km gefietst. Hand vol dingen geupgrade aan de Sensa maar dingen die ik sowieso mee kon gaan nemen naar een "nieuwe"fiets.

Omdat mijn 50ste verjaardag eraan komt werd gevraagd wat ik wou hebben, ik wist wel weer wat leuks :mrgreen:
Het is geworden een 2019 TCR Advanced 0
Hij stond al even klaar op zolder netjes gepoetst voorzien van:
nieuwe remblokken, ketting en cassette maar nu wel een Ultegra (ipv de standaard 105)
Campagnalo Zonda wielset ,sqlab zadel, en Favero Assioma overgezet . Extra verjaardags cadeautje. Shimano D-Fly E-tube Di2 geplaatst.

Volgens mijn vrouw ben ik heel blij met de spullen die ik heb . :shock:
Totdat ik een mooie set carbon wielen langs zie komen :mrgreen:
Nog 1,5 week dan mag ik hem 'uitpakken"

Afbeelding
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 jan 2023 16:01

Leuk! Gefeliciteerd alvast en veel rij plezier!

Plaats reactie