Ligt aan wat je verstaat onder breder.jer81 schreef: ↑07 dec 2022 19:49Beide merken melden het als Gravel bikes op hun sites. Maar een Gravel bike is toch per definitie een endurance waar wat bredere banden in passen?t2300 schreef: ↑07 dec 2022 18:37Beide zijn niet echte gravelbikes. Maar endurance waar iets breder rubber in kanjer81 schreef: ↑07 dec 2022 18:22 Even bij de Fietsenmaker langsgereden die Cube, Trek en Bianchi heeft. Cube kon ik vergeten. Wordt pas Q3 2023 waarschijnlijk.
Wel had hij op veel kortere termijn een Bianchi Via Nirone 7 met GRX 400 2x10 groepset en een Trek Domane AL 4 Disc met Tiagra 2x10 groepset. Beide met hydraulische schijfremmen. Prijs scheelt 150 euro. Zit er nog een groot verschil tussen deze twee? Andere aanraders?
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, afhankelijk wat je en waar je rijdt, maar is wel iets om rekening mee te houden.
Veel gravelfietsen passen tegenwoordig >40mm in. En dat aanbod aan banden is ook gewoon prima.
Zover ik weet is de Domane zeker geen dedicated gravel. Dat is de checkpoint.
Kan Max 38mm banden in. Dat aanbod aan banden is vaak beperkter en persoonlijk vind ik dat wat weinig voor gravel.
Bij bianchi geld hetzelfde verhaal.