Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Tien jaar!
Ik heb mijn huidige fiets in 2010 gekocht. En ik heb nu de originele remblokjes vervangen. Achter waren nog intact, voor waren ze wel wat versleten. Mijn geheim: niet remmen.
Dan zal je niet veel in de bergen rijden
Niet heel veel. Maar ook in de bergen kun je je remmen sparen en zorgen dat ze niet warm worden, door niet je hand aan de rem te houden maar zo nu en dan hard te remmen en verder niet. Als de weg overzichtelijk is hoef je alleen voor een bocht hard te remmen.
Ik merk dat mensen in een groepje teveel remmen. In een groepje op het vlakke moet je niet remmen. In plaats daarvan schuif je wat in, En als mensen in een groepje teveel remmen, dan haak ik af.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Als je niet fietst spaar je ook remmen.
Zijn die blokjes na 10 jaar nog een beetje soepel? Niet helemaal verhard?
Ik heb ook een racefiets met blokjes die nu 11 jaar oud zijn. Zijn nog de originele. Ik schat dat ze ongeveer een 30.000 km hebben, de overige km's was met andere blokjes omwille van full carbon velgen. Héél belangrijk, ze hebben misschien max een km of 300 in het nat gebold en geremd dus. Kan perfect.
Ze voelen niet heel anders aan dan de nieuwe, wel iets harder inderdaad. Maar ze remden nog echt prima. Vervangen omdat, nu ja, dat zal wel een keer moeten. Remkabels idem. Volgend jaar ga ik een weekje naar Spanje, dan zijn betrouwbare remmen wel handig. Maar vorig jaar oktober ook in Spanje op bergjes, geen probleem met deze blokjes.
-
- Forum-lid
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Niet rijden in de regen en inderdaad anticiperend rijden in een groep doen wonderen. Maar 10 en 11 jaar vind ik wel knap.
Ik heb vandaag na een ochtend koukleumen op het voetbalveld maar eens m’n net gekochte Presto Max gepoetst en hier en daar wat bijgetipt.
Ik dacht dat het een bij Pesenti (“The Cinelli Laserman”) gebouwd frame was, maar het is er eentje van Jan van Dalen (Duell) uit 1990/91.
Ik heb vandaag na een ochtend koukleumen op het voetbalveld maar eens m’n net gekochte Presto Max gepoetst en hier en daar wat bijgetipt.
Ik dacht dat het een bij Pesenti (“The Cinelli Laserman”) gebouwd frame was, maar het is er eentje van Jan van Dalen (Duell) uit 1990/91.