Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Atom 6

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 08 dec 2022 01:11

Ik heb matgroen op mijn carbonda en die is wel proper te houden en stiekem wel veel mooier dan glans. Nu, wit is inderdaad nog wel iets anders om dat over tijd echt wit te houden. Gaat zowiezo een knaller zijn ;).

hayes

hayes 08 dec 2022 08:03

Dit lijkt me satijnglans te zijn? Dit kan ik wel smaken. Nu ja, ik merk wel wat de shop zelf aanraadt.
#keuzestress #vierdewereldprobleem

Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 08 dec 2022 11:07

Op adviezen van dealers moet je niet voortgaan, je moet je eigen keuze maken.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 08 dec 2022 11:27

Mat wit? Brrrrr..... het is al gezegd, maar dat gaat echt nooit mooi blijven.

Vind er wel veel verschil zitten tussen matte lakken. De ene heeft meer een open structuur en de andere is gesloten. Mijn Canyon Grail is prima schoon te houden (mat, maar hele gladde structuur). Mijn voorgaande Canyon Endurace CF SLX in het mat rood werd echt heel erg lelijk met zwarte vlekken erin.

Zelf zou ik, zeker op een MTB of gravelbike, niet snel voor mat kiezen.

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 08 dec 2022 19:32

Mat is maar mat en vind ik er altijd snel gedateerd en oud uitzien, ook kan je bij glanslak kleine schade corrigeren met degelijk polier materiaal, wat geen optie is bij een mat frame want dan polier je er glans in.
Ook vind ik saai wit of zwart eerder voor op een gewone racefiets, in de gravelscene zie je toch net wat leukere kekke en flashy kleurtjes.

Maar vooral kiezen wat je zelf mooi vind natuurlijk, ik zou dus ook niet teveel naar een dealer advies luisteren op dat vlak want je gaat net naar Atom 6 omdat je wat meer je eigen ding (touch) eraan kan meegeven :)

Veel plezier alvast en benieuwd naar het eindresultaat.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 dec 2022 20:35

In het blauw en groen van die testfiets mag hij zo bij mij de schuur in. In het wit wordt het een beetje generiek.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 08 dec 2022 20:56

Mooie fiets hoor! Die testfiets vind ik echt supergaaf.
Mijn vriendin heeft een fluo gele matte lak. Die lak is ook niet echt glad. Dat is echt een drama.

Zelf net ook een fiets uitgezocht waarbij ik iedere kleur kon kiezen. Daarom bewust voor glans gekozen.

Veel plezier met de voorpret en personaliseren en dan succes met wachten op het eindresultaat!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hayes

hayes 09 dec 2022 08:41

Merci.
So many choices... Da's dan weer het gevolg van volledig vrij te kunnen kiezen :mrgreen:
Ik vraag me af of nano/keramische coating een oplossing zou kunnen bieden?

hayes

hayes 15 dec 2022 16:52

Op Ali een fles automotive coating besteld. Ik heb het net op de auto en de matte SUP gebruikt.
De auto voelt duidelijk gladder aan. Als je met de hand over een niet en wel behandelde deur gaat is het verschil zelfs groot.
Matte lak wordt er ietsje minder mat door, maar krijgt zeker geen glans. Ik ben benieuwd of het de fiets properder houdt en makkelijker schoon te maken.

Als de test meevalt, is dit wel een oplossing voor de Atom6.

hayes

hayes 17 dec 2022 11:21

Fiets is besteld.
Hij wordt gelijk gemaakt met de houding op de SUP want die is gewoon helemaal goed.
Kleur wordt parelmoer wit, glans, zwarte voorvork met terugkerend zwart accent., met subtiel hexagon patroontje hier en daar. Iriserende stickers voor de merknaam op vork en chainstay.
Woensdag zou ik ontwerpje krijgen.
En nu wachten...

Kleur is wat gebaseerd op deze Orbea die in de winkel stond.
Afbeelding

Wordt een mooi fietsje :D

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 17 dec 2022 14:09

Ziet er goed uit! Dus toch glans genomen :)

hayes

hayes 17 dec 2022 14:25

Ja. Verkoper raadde ook heel erg mat wit af.
En de Orbea die daar stond heeft me overtuigd :mrgreen:

Plaats reactie