Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 01 dec 2022 14:10

Philippos schreef: 01 dec 2022 10:53 Ik lees dat ik niet met een Zeeman t-shirt op een Swett mag zitten. Of wijk ik nu teveel af van het onderwerp?
Dat ligt er aan hoeveel je Swett denk ik.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 dec 2022 14:17

NuitKor schreef: 01 dec 2022 12:04 Ik heb ooit zomer shirtjes gehad van Sa Calobra (eigen merk van Mantel). Dingen kostten 50 euro ofzo en waren gewoon na 1 seizoen totaaal vernaggeld. Rond de armen was het elastiek totaal niet meer elastisch. Dat maak ik niet mee met merken zoals Biehler, Rapha of Castelli.
Maar je kunt dan wel zonder er om heen te draaien zeggen dat je weer eens aan een complete nieuwe garderobe toe bent. :mrgreen:

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 dec 2022 14:18

Persoonlijk vind ik deze merknaam niet echt aansprekend.... Ik vind sowieso dat die verbastering van taal tegenwoordig al erg. Als ik stadbussen voorbij zie komen staat er stadsbuzz op. En zo kan ik wel meer voorbeelden noemen. Hele volksstammen die daar mee opgroeien en geen bus meer nemen maar een buzz. Of niet meer het zweet op de kop hebben staan maar swett....

Maar goed, het is een naam dus geen verbastering. Dat snap ik ook wel. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 01 dec 2022 15:19

gede schreef: 01 dec 2022 13:26
hayes schreef: 01 dec 2022 12:18 Het gaat me er niet om dat iemand een dure fiets koopt. Als je kan, waarom niet.
Maar als het enkel om het imago gaat, snap ik het niet.
Voor mezelf kan ik het niet verantwoorden. M'n Atom6 zalm 4000 euro kosten terwijl dat bij A merken, en fietsen als Swett al snel 1500 euro meer is voor net dezelfde afmontage en beleving. Met die 1500 euro kan ik heel wat mooie truitjes, fijne bibs of zelfs een weekje fietsvakantie kopen. Dan weet ik het wel.
Wat een rare uitspraak. Het is een gekend gegeven dat wij mensen bij zo ongeveer ALLES wat we kopen het 'imago' bewust of onbewust mee in rekening nemen. Sommige kopen het nét wel vanwege het imago, sommigen willen het net niet daarom. Ik ken een collega die een BMW kan nemen als leasewagen en hij kiest in plaats daarvan voor dezelfde loonopoffering een (zelfs kleinere) VW, met als uitleg dat zijn vrouw niet houdt van het imago van BMW. Om maar te zeggen: Imago speelt zowat altijd één of andere rol.
Soms moet er op een forum gelezen worden wat er echt staat en niet de eigen interpretatie.
"Als het ENKEL om imago draait" schreef ik.
En als we enkel nog over onszelf of eigen fiets mogen oordelen, valt dit forum stil.
En nogmaals imago kan mij geen fluit schelen. Dat blijkt moeilijk te geloven. Ik moet het mooi vinden en het moet goed zijn voor z'n geld.

Ik rij sinds ene maand met een Dacia Jogger. Ik vind die mooi en hij doet in verhouding voor z'n geld héél wat meer dan andere merken. Het imago of het gebrek daaraan is op geen enkele manier een drijfveer.

Ik herhaal nog eens m'n eerste post

"Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit te kopen.
Als iemand anders veel geld overheeft voor een imago, dan is dan hun keuze.
Waar anderen hun neus optrekken voor een budgetmerk, glimlach ik eens bij al het patserig vertoon wat ik in wielergroepjes zie.
Als iemand graag quasi het dubbele uitgeeft voor een quasi identieke fiets, be my guest.

Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker?"


Ik veroordeel hier nergens. Ik geef mijn mening op een - wat ik denk - niet kwetsende manier. Als dat niet mag, mogen héél wat topics meteen op slot.

edit: ik wil hier gerust verder over gaan, maar dat moet niet in dit topic.
Laatst gewijzigd door hayes op 01 dec 2022 15:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 01 dec 2022 15:22

N.eelis schreef: 01 dec 2022 14:10
Philippos schreef: 01 dec 2022 10:53 Ik lees dat ik niet met een Zeeman t-shirt op een Swett mag zitten. Of wijk ik nu teveel af van het onderwerp?
Dat ligt er aan hoeveel je Swett denk ik.
Ik vroeg het mij al af hoe lang het zou duren voordat iemand met deze inkoper zou komen :mrgreen:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 dec 2022 15:28

Het was vanmiddag best goed weer hier in het westen voor een rondje op de racefiets, niets gemist hier zo te zien!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 dec 2022 15:30

hayes schreef: 01 dec 2022 12:18 Het gaat me er niet om dat iemand een dure fiets koopt. Als je kan, waarom niet.
Maar als het enkel om het imago gaat, snap ik het niet.
Voor mezelf kan ik het niet verantwoorden. M'n Atom6 zalm 4000 euro kosten terwijl dat bij A merken, en fietsen als Swett al snel 1500 euro meer is voor net dezelfde afmontage en beleving. Met die 1500 euro kan ik heel wat mooie truitjes, fijne bibs of zelfs een weekje fietsvakantie kopen. Dan weet ik het wel.
Eigenlijk ben jij meer Hollander dan jezelf durft te denken :lol: :lol: :lol: :lol:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 dec 2022 15:32

Lcsmet schreef: 01 dec 2022 13:30
NuitKor schreef: 01 dec 2022 12:35 .........maar qua zeem is het perfect. ................
Dan moet je ook eens zien naar de broeken met K10 zeem van Gobik.
Ik heb zowel Assos als Gobik broeken, de Gobik Revolution K10 moet echt niet onderdoen voor de Assos.
De K10 zemen van Gobik komen uit dezelfde fabriek als die van Assos, Elastic Interface
Bedankt voor de tip, maar de Gobik kleding is mij wat te goedkoop qua prijs :lol: ;)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 dec 2022 15:36

hayes schreef: 01 dec 2022 15:19
gede schreef: 01 dec 2022 13:26
hayes schreef: 01 dec 2022 12:18 Het gaat me er niet om dat iemand een dure fiets koopt. Als je kan, waarom niet.
Maar als het enkel om het imago gaat, snap ik het niet.
Voor mezelf kan ik het niet verantwoorden. M'n Atom6 zalm 4000 euro kosten terwijl dat bij A merken, en fietsen als Swett al snel 1500 euro meer is voor net dezelfde afmontage en beleving. Met die 1500 euro kan ik heel wat mooie truitjes, fijne bibs of zelfs een weekje fietsvakantie kopen. Dan weet ik het wel.
Wat een rare uitspraak. Het is een gekend gegeven dat wij mensen bij zo ongeveer ALLES wat we kopen het 'imago' bewust of onbewust mee in rekening nemen. Sommige kopen het nét wel vanwege het imago, sommigen willen het net niet daarom. Ik ken een collega die een BMW kan nemen als leasewagen en hij kiest in plaats daarvan voor dezelfde loonopoffering een (zelfs kleinere) VW, met als uitleg dat zijn vrouw niet houdt van het imago van BMW. Om maar te zeggen: Imago speelt zowat altijd één of andere rol.
Soms moet er op een forum gelezen worden wat er echt staat en niet de eigen interpretatie.
"Als het ENKEL om imago draait" schreef ik.
En als we enkel nog over onszelf of eigen fiets mogen oordelen, valt dit forum stil.
En nogmaals imago kan mij geen fluit schelen. Dat blijkt moeilijk te geloven. Ik moet het mooi vinden en het moet goed zijn voor z'n geld.
Ik rij sinds ene maand met een Dacia Jogger.
Oke ik ben overtuigd! :mrgreen:

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 dec 2022 16:02

hayes schreef: 01 dec 2022 15:19
"Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit te kopen.
Als iemand anders veel geld overheeft voor een imago, dan is dan hun keuze.
Waar anderen hun neus optrekken voor een budgetmerk, glimlach ik eens bij al het patserig vertoon wat ik in wielergroepjes zie.
Als iemand graag quasi het dubbele uitgeeft voor een quasi identieke fiets, be my guest.

Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker?"

Ook al zeg je 't niet letterlijk, uw glimlachen bij patserig vertoon verraadt enigszins onbewust uw afgunstige ik. Je insinueert, zegt zelfs dat 'patsers' hun neus optrekken voor een budgetmerk, wat helemaal geen vast gegeven is. Uw auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning bevestigt dat nog eens. Je maakt iemands rekening zonder ze te kennen, enkel gebaseerd op vooroordelen en een portie afgunst. Wat is trouwens patserig vertoon? Als ik uw instagram bekijk, dan zie ik pas een patser, duizend (vooral dezelfde) selfies van een 'bad looking guy' op of naast z'n fiets. Blijkbaar ben je zelf ook niet echt vies van wat 'imago'...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2022 16:11

Als je in een Dacia durft gezien worden dan moet je mij niet verder overtuigen dat jij niet zoveel om imago geeft. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 dec 2022 16:13

Oei, dat is een teer onderwerp: het instagram account van een fietser en het feit dat hij daar foto's van zichzelf post. Als daar ook wat op aan te merken valt zijn er hier nog wel wat die daarvoor op de vingers getikt kunnen worden.

Plaats reactie