Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 30 nov 2022 21:13

hayes schreef: 30 nov 2022 08:47 Ik probeer ook altijd prijs-kwaliteit te kopen.
Als iemand anders veel geld overheeft voor een imago, dan is dan hun keuze.
Waar anderen hun neus optrekken voor een budgetmerk, glimlach ik eens bij al het patserig vertoon wat ik in wielergroepjes zie.
Als iemand graag quasi het dubbele uitgeeft voor een quasi identieke fiets, be my guest.

Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker?
Er zijn ook mensen die het dubbele uitgeven voor een quasi identieke fiets en een auto van 40.000 euro (... en meer) voor een half kasteel hebben staan. Veralgemenen is nogal flauw...

Ik heb geen probleem met patserig vertoon, integendeel zelfs. Zolang de betrokkenen het maar kunnen toegeven dat ze patser zijn.

hayes

hayes 30 nov 2022 21:34

Ik veralgemeen niet. Dat leid jij af uit mijn 'Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker? '.
Maar ik impliceer nergens dat dat de norm is.

Imago kan me geen reet schelen. Dat is mijn keuze. Wat de buren denken, kan me echt geen fluit schelen.
Bij velen is het omgekeerd. Uiterlijk vertoon, maar ga niet op de slaapkamers kijken, want dan zou je soms schrikken.

Maar nogmaals, iedereen moet vooral de fiets kopen die hij/zij wil. Als dat dan 50% boven de normale prijs is, denk ik daar het mijne van, maar ga dat niet veroordelen.
jakkel schreef: 30 nov 2022 21:13 Ik heb geen probleem met patserig vertoon, integendeel zelfs. Zolang de betrokkenen het maar kunnen toegeven dat ze patser zijn.
Probleem met patserig gedrag is dat dat dikwijls inhoudt dat anderen (met "minder") gekleineerd worden. En ik heb nog niet velen weten toegeven dat ze patserig zijn, maar we wijken wel ver af nu.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 30 nov 2022 21:49

Ik ga er niet verder op in, ik weet immers al langer dat je licht gefrustreerd bent.

hayes

hayes 30 nov 2022 22:00

jakkel schreef: 30 nov 2022 21:49 Ik ga er niet verder op in, ik weet immers al langer dat je licht gefrustreerd bent.
Klasse :roll:
Maar ga vooral verder.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 dec 2022 08:59

Ach, vaak op latere leeftijd raak je vaak steeds minder onder de indruk van uiterlijk vertoon. Dat geldt voor sommige mensen, waaronder ik. En sommige niet. Ook goed.

Voor mij geldt: https://www.bol.com/nl/nl/p/tegeltje-me ... 063835446/

Maar goed: Swett dus. Mooie fietsen, met een beleving die er wordt bij verkocht. En die betaal je. Als je dat leuk vindt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3338
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 dec 2022 09:09

hayes schreef: 30 nov 2022 21:34
Probleem met patserig gedrag is dat dat dikwijls inhoudt dat anderen (met "minder") gekleineerd worden. En ik heb nog niet velen weten toegeven dat ze patserig zijn, maar we wijken wel ver af nu.
Probleem is dat sommigen het rijden met een mooie dure fiets al als patserig gedrag beschouwen. Dat hoeft helemaal niet de intentie van de berijder te zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 01 dec 2022 09:10

"...fietsen, met een beleving die er wordt bij verkocht. En die betaal je. ..."
Zal ik 'm erin gooien? Dat is bij FONS toch ook? ;)
WiND 56 - 2020

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 dec 2022 09:33

raven14 schreef: 01 dec 2022 09:09
hayes schreef: 30 nov 2022 21:34
Probleem met patserig gedrag is dat dat dikwijls inhoudt dat anderen (met "minder") gekleineerd worden. En ik heb nog niet velen weten toegeven dat ze patserig zijn, maar we wijken wel ver af nu.
Probleem is dat sommigen het rijden met een mooie dure fiets al als patserig gedrag beschouwen. Dat hoeft helemaal niet de intentie van de berijder te zijn.
Precies. Je hebt mensen die zonder nadenken altijd het duurste willen hebben en je hebt mensen die bewust een premium product kopen omdat ze overtuigd zijn van de kwaliteit. Toen ik als student en vlak erna wat minder te besteden had kocht ik ook altijd het goedkopere net niet product, dan doe je meestal concessies. Met een fiets zal het wel niet snel zo spannend worden, maar qua kleding zie ik bijv wel echt verschillen in duurzaamheid. Duurdere kleding blijft wel echt langer goed, sluit mooier aan en houdt je warm of koel wanneer dat moet. Dat wil niet zeggen dat ik neerkijk op mensen die minder uitgeven, maar vaak voelt het andersom wel zo.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 dec 2022 09:36

Philippos schreef: 30 nov 2022 18:27 Je kunt er best een leuke fiets mee krijgen. De een is handig en wil er tijd in steken (onderdeel van het plezier) om iets persoonlijks te maken. De ander heeft daar geen tijd of kennis voor. Dan besteed je uit aan een sticker merk.
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat!
Ik vind fietsen harstikke leuk en gaaf, maar met sleutelen of zelf opbouwen en onderhoud is aan mij niet besteed, geen zin in.
Als Swett bij mijn in de buurt zat, zou ik dit zeker ook overwegen, leuke fiets lijkt mij voor een billelijke prijs.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 dec 2022 09:37

jwkeij schreef: 01 dec 2022 09:10 "...fietsen, met een beleving die er wordt bij verkocht. En die betaal je. ..."
Zal ik 'm erin gooien? Dat is bij FONS toch ook? ;)
Nah, het issue met fonzie was dat ie jokte over het ontwikkelen van het frame. Een beleving ergens omheen creëren is niet mijn keuze maar kan gewoon. Dat doet Swett, Fons en zo zijn er wel meer. Maar jokken mag niet (van mijn moeder geleerd). In dat licht bezien is er dus wel een verschil tussen Fons en Swett denk ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 dec 2022 10:05

De ene loopt te koop met zijn dure spullen, de andere met zijn bescheidenheid maar we zijn allemaal mensen dus pronken doen we hoe dan ook.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2022 10:14

NuitKor schreef: 01 dec 2022 09:33 . Met een fiets zal het wel niet snel zo spannend worden, maar qua kleding zie ik bijv wel echt verschillen in duurzaamheid. Duurdere kleding blijft wel echt langer goed, sluit mooier aan en houdt je warm of koel wanneer dat moet. D
Helaas oneens. De gedachte dat Boss of Hilfiger langer mooi blijft heb ik al lang losgelaten, maakt geen ruk uit. Zeker niet bij t-shirts of jeans, geen haar beter.
Qua pasvorm ben ik het vaak wel met je eens.
Less is bore

Plaats reactie