Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha vs MAAP

Dizer
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2019 21:19

Dizer 22 nov 2022 16:28

Op de weg zie ik regelmatig wielrenners kleding dragen van het merk Rapha of MAAP wat er dan ook vaak erg goed uitziet.
Beide merken hebben nu leuke kortingen en ik wil er wat kleding van gaan bestellen. Zijn er hier fietsers die ervaring hebben met beide merken, zoja hoe bevalt dit en hoe valt de maatvoering?

Daarnaast staat het retourneringsproces mij een beetje tegen, bij MAAP moet je zelfs de klantenservice een mail gaan sturen. Werkt dit een praktijk toch goed of?

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 22 nov 2022 17:55

Zoekfunctie al gebruikt? Beide merken zijn uitvoerig besproken in meerdere topics.

Hier bijvoorbeeld Rapha:
viewtopic.php?t=87977&hilit=Rapha
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 22 nov 2022 19:21

Je zou naar Maats kunnen gaan, verkoopt beide.
Zit in Amsterdam en Utrecht

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 22 nov 2022 19:27

Ik wil ook wel reageren als ervaren en zeer tevreden Rapha gebruiker.

Bij mij is de kleding na vele malen wassen nog steeds mooi, vormvast en de pasvorm blijft goed. Ik gebruik met name de Pro Team training (bibs en shirts), en de core (bibs, bibtight en jasjes).

De maatvoering is wat je volgens mij Nederlands kan noemen. In alle kleding heb ik maat M. Bij bijvoorbeeld Castelli moet ik dan een maat groter pakken.

Met MAAP heb ik zelf geen ervaring. Een van mijn fietsmaatje fietst daarmee en heeft een van de duurdere broeken al twee maal terug moeten sturen omdat deze na een paar keer dragen al door schijnt.

hayes

hayes 22 nov 2022 20:00

Ik heb letterlijk nog nooit een fietsshirt versleten, zelfs niet na jaren dragen.
Dus dat ze mooi blijven en de vorm behouden blijft vind ik eigenlijk maar doodnormaal.

Mijn mening? Mooie shirts, kwalitatief heel goed maar serieus overpriced.
Het overwegen waard als ze minimum 50% korting geven. ;)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 nov 2022 20:41

Hier ook een erg tevreden Rapha klant. Alle shirts die ik heb zijn stuk voor stuk geweldig en duurzaam.

Heb geen ervaring met Maap.

Pas een Jack van Tørm gekocht. Beetje zelfde vormgeving en pasvorm als Rapha, maar dan merino. Is wat goedkoper en het lijkt zeker even duurzaam.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 nov 2022 22:12

Eens met Hayes en voor mij komt er daarom een negatief imago bij van “zie mij eens fietsen in mijn veel te dure hippe fietsshirtje”.
Voor mij zijn het twee poser merken maar zoveel mensen zoveel meningen.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 22 nov 2022 22:53

Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo.

Ben tevreden MAAP gebruiken, zowel meerdere lange als korte sets, eigenlijk altijd wel een €50 coupon te krijgen of aanschaffen in archive sale/black friday. Scheelt wel een hoop, heb nergens volle prijs voor betaald. Kwaliteit is mooi, pasvorm is goed, sommige items wel al 40x gewassen en niks aan te zien.

Heb eigenlijk altijd wel de duurdere lijn, geen ervaring met de ''training'' line.

Dizer
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2019 21:19

Dizer 22 nov 2022 23:25

asmeets schreef: 22 nov 2022 19:27 Ik wil ook wel reageren als ervaren en zeer tevreden Rapha gebruiker.

Bij mij is de kleding na vele malen wassen nog steeds mooi, vormvast en de pasvorm blijft goed. Ik gebruik met name de Pro Team training (bibs en shirts), en de core (bibs, bibtight en jasjes).

De maatvoering is wat je volgens mij Nederlands kan noemen. In alle kleding heb ik maat M. Bij bijvoorbeeld Castelli moet ik dan een maat groter pakken.

Met MAAP heb ik zelf geen ervaring. Een van mijn fietsmaatje fietst daarmee en heeft een van de duurdere broeken al twee maal terug moeten sturen omdat deze na een paar keer dragen al door schijnt.
Merk jij nog verschil tussen de Core en Pro Team jerseys? Ik lees op dit forum dat de maatvoering tussen beide types niet hetzelfde is en op Reddit lees ik weer dat de kwaliteit van de Core lijn matig is. Ik vind het bij de Core jerseys wel weer mooi dat er achter een zakje met een rits op zit.
hayes schreef: 22 nov 2022 20:00 Ik heb letterlijk nog nooit een fietsshirt versleten, zelfs niet na jaren dragen.
Dus dat ze mooi blijven en de vorm behouden blijft vind ik eigenlijk maar doodnormaal.

Mijn mening? Mooie shirts, kwalitatief heel goed maar serieus overpriced.
Het overwegen waard als ze minimum 50% korting geven. ;)
De korting is nu 25% ;-)
Het is niet goedkoop, maar als het daadwerklijk echt goed zit dan vind ik het niet erg om er een paar euro meer voor uit te geven. Maar dan moet het inderdaad ook wel lang meegaan.

bakboord1 schreef: 22 nov 2022 22:12 Eens met Hayes en voor mij komt er daarom een negatief imago bij van “zie mij eens fietsen in mijn veel te dure hippe fietsshirtje”.
Voor mij zijn het twee poser merken maar zoveel mensen zoveel meningen.
Sja, daar gaat het mij niet om, ik heb die gedachte ook nog nooit gehad als ik een fietser met een fancy outfit zag. Wat draag jij zelf?
marsman schreef: 22 nov 2022 20:41 Hier ook een erg tevreden Rapha klant. Alle shirts die ik heb zijn stuk voor stuk geweldig en duurzaam.

Heb geen ervaring met Maap.

Pas een Jack van Tørm gekocht. Beetje zelfde vormgeving en pasvorm als Rapha, maar dan merino. Is wat goedkoper en het lijkt zeker even duurzaam.

Mag ik vragen welke shirts jij hebt, en heb jij ook ervaring met het retourneren, werkt dat een beetje goed?
Rolandos schreef: 22 nov 2022 22:53 Ik ben dan toch wel benieuwd waar bovenstaande heren in fietsen, zeker in decathlon kleding of Siroko ofzo.

Ben tevreden MAAP gebruiken, zowel meerdere lange als korte sets, eigenlijk altijd wel een €50 coupon te krijgen of aanschaffen in archive sale/black friday. Scheelt wel een hoop, heb nergens volle prijs voor betaald. Kwaliteit is mooi, pasvorm is goed, sommige items wel al 40x gewassen en niks aan te zien.

Heb eigenlijk altijd wel de duurdere lijn, geen ervaring met de ''training'' line.
Heb jij toevallig ook ervaring met Rapha? En toevallig al iets geretourneerd bij MAAP? Lees dat je vaak erg lang op je geld moet wachten.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 nov 2022 23:39

Bij Rapha heb ik ook eens heel lang maar ook heel kort moeten wachten op geld.

De core jersey's van Rapha vind ik helemaal niets. Goedkope dikke stof, rare pasvorm. De lightweight zomer Core jersey daarentegen is wel een fijne shirt, daar heb ik meerdere van, met goede stoffen en hoe raar ook, een andere, betere pasvorm. De "normale" core is korter en breder dan de lightweight zomer core. En dat is een beetje het manco van Rapha vind ik. Er valt soms geen peil te trekken welke maat nou past. Dat is hoe IK het ervaar overigens!

Als het je om de zakken te doen is, moet je richting de brevet serie kijken. En de shirtjes van Decathlon trouwens (de duurdere) zijn echt kampioen zakjes achterop. Niet alleen veel maar ook goed doordacht.

Ik weet niet hoe het bij MAAP zit. Bij Rapha kun je een kledingstuk laten herstellen als je valt.

Verder vind ik ze beide overprijsd met uitzondering van de Core lijn. Bij Rapha tot nu toe alles met hoge korting gekocht en op een stuk na altijd buiten BF

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 nov 2022 23:41

Toch wel bijzonder dat twee mensen zich direct aangevallen voelen door mijn poser associatie bij bepaalde merken en meteen vragen wat ik dan zelf draag.
Ik draag veel verschillende merken waaronder een merk met mooie Italiaanse stofjes met tamelijk bescheiden de merknaam er op.
En mijn winterhandschoenen zijn inderdaad van decathlon. Erg blij mee!

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 23 nov 2022 07:54

Verschil tussen core en pro team trainingjerseys? Ik heb alleen een oud core shirt in de kast liggen waar ik mee ben gevallen. Dat was wat dikker. De neiuwere zijn vooral anders dus die kan ik net vergelijken, behalve dat ik ze minder mooi vind.

Het verschil met het oude shirt en het pro team training shirt is dikte van de stof (pro team dunner) en de kleding sluit beter aan, en zit daarmee wat strakker om het lichaam.

Plaats reactie