Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Parijs-Roubaix 2022

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 nov 2022 11:51

De 145. Dan blijft start en finish vanaf dezelfde locatie namelijk.
Nee wordt de 5e keer over de kasseien.
2keer de dag voor de profs
1 keer via de toertocht van veloclub Roubaix
1 keer zelf gereden met een vriend op doordeweekse dag

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 nov 2022 21:33

Vandaag hebben ze het evenement op FB gezet.

Je kan ook preregistreren dan wordt je op de hoogte gehouden als de inschrijvingen worden open gezet:
https://www.timeto.com/en-GB/sports/cyc ... -lM4Om8Xno

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 11 nov 2022 08:50

Critic schreef: 09 nov 2022 11:51 De 145. Dan blijft start en finish vanaf dezelfde locatie namelijk.
Nee wordt de 5e keer over de kasseien.
2keer de dag voor de profs
1 keer via de toertocht van veloclub Roubaix
1 keer zelf gereden met een vriend op doordeweekse dag
Wordt mijn debuut. Wat is de beste tip die je kunt geven als je één tip moet kiezen (qua materiaal of voorbereiding)? Drie mag ook.... ;)
Michiel

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 nov 2022 15:02

Zo breed mogelijke banden, als in je frame passen. (Maar die is logisch)
Onthouden dat de eerste strook (het bos) de ergste is van allemaal. (Zou prima 7 sterren mogen hebben ipv 5 haha)
Genieten! Je kiest ervoor om deze rit te rijden, gaat er speciaal voor naar Frankrijk toe... Ga dan niet in het gras naast de weg rijden, of vloeken op de stenen..

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 nov 2022 18:45

Eens een niet-standaard tip: als je een (trouw)ring hebt uitdoen. Na 55km kasseien paar dagen geen gevoel gehad, die blijft voortaan uit.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 nov 2022 17:51

fietsvriend schreef: 11 nov 2022 08:50 Wordt mijn debuut. Wat is de beste tip die je kunt geven als je één tip moet kiezen (qua materiaal of voorbereiding)? Drie mag ook.... ;)
Geniet!!!!!! (ik heb zeker al 75 keer de finale gereden :mrgreen: )

Let vooral op de 3 contacten punten tussen jouw en je fiets:
Handen: idd geen ringen, maar smeer je handen de dag ervoor ook niet in met handcreme/massageolkie etc. Zelf rij ik meestal het tweede deel zonder handschoenen omdat zweet (of regen zoals laatste keer) je handen week maken en de kans op blaren groter wordt. Vallen zonder handschoenen is dan weer minder fijn........
Billen: neem een koersbroek met een dikke zeem maar wel een broek waar je goeie ervaring mee hebt
Voeten: dikkere sokken maar wel die je al eerder hebt aangehad. Ook geen nieuwe schoenen maar liefst een paar waar je in zou kunnen slapen. WEL nieuwe plaatjes waar je al wel een paar testritten mee gemaakt hebt.

Dikker stuurlint, brede banden, 1 bidon(!) en knallen maar................. (zo nu en dan een kantje mag maar in het Bos is dat een doodzonde ;) )

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 13 nov 2022 09:06

Banden zijn 32mm, ik draag geen ringen en ga genieten. Goeie tips!
Michiel

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 21 nov 2022 19:31

De inschrijvingen zijn open sinds vandaag.

In 2019 de volledige gedaan, van plan om dat in 2023 opnieuw te doen maar begrepen dat het krap wordt omdat de tijd beperkt is door de vrouwenrace. Ben je niet op tijd gepasseerd wordt je eruit gehaald - en dan is de 173 wel zonde als je er net de laatste stroken wordt afgenomen. En een lekke band - of een paar - kan altijd in Roubaix.

Iemand ervaring mee van vorig jaar?

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 04 dec 2022 18:06

Pelep schreef: 21 nov 2022 19:31 De inschrijvingen zijn open sinds vandaag.

In 2019 de volledige gedaan, van plan om dat in 2023 opnieuw te doen maar begrepen dat het krap wordt omdat de tijd beperkt is door de vrouwenrace. Ben je niet op tijd gepasseerd wordt je eruit gehaald - en dan is de 173 wel zonde als je er net de laatste stroken wordt afgenomen. En een lekke band - of een paar - kan altijd in Roubaix.

Iemand ervaring mee van vorig jaar?
Vorig jaar de lange versie gereden met de verplaatsing van de organisatie zelf. Op tijd in Roubaix aankomen was echt geen enkel probleem. Sfeer bij de finish was misschien wel beter dan bij de 6 deelnames ervoor, vanwege het publiek dat er al is voor de vrouwenrace. Het was ook de eerste keer dat ik over de laatste strook mocht rijden (Charles Crupelandt) wat wel gaaf was, en hoewel die bekend staat om zijn overbodigheid reed ik juist daar mijn enige lekke band van de dag.
Vorig jaar de toertochten van de RVV, AGR, PR en LBL gereden (steeds de langste afstand) en die van PR steekt er bij mij qua organisatie en beleving met kop en schouders bovenuit.
Dit jaar weer die kant op, maar dan met de Wielerbus die dit echt veel beter regelen dan de eigen verplaatsing, het geeft je veel meer rust.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 06 dec 2022 12:04

paulwindtegen schreef: 04 dec 2022 18:06
Pelep schreef: 21 nov 2022 19:31 De inschrijvingen zijn open sinds vandaag.

In 2019 de volledige gedaan, van plan om dat in 2023 opnieuw te doen maar begrepen dat het krap wordt omdat de tijd beperkt is door de vrouwenrace. Ben je niet op tijd gepasseerd wordt je eruit gehaald - en dan is de 173 wel zonde als je er net de laatste stroken wordt afgenomen. En een lekke band - of een paar - kan altijd in Roubaix.

Iemand ervaring mee van vorig jaar?
Vorig jaar de lange versie gereden met de verplaatsing van de organisatie zelf. Op tijd in Roubaix aankomen was echt geen enkel probleem. Sfeer bij de finish was misschien wel beter dan bij de 6 deelnames ervoor, vanwege het publiek dat er al is voor de vrouwenrace. Het was ook de eerste keer dat ik over de laatste strook mocht rijden (Charles Crupelandt) wat wel gaaf was, en hoewel die bekend staat om zijn overbodigheid reed ik juist daar mijn enige lekke band van de dag.
Vorig jaar de toertochten van de RVV, AGR, PR en LBL gereden (steeds de langste afstand) en die van PR steekt er bij mij qua organisatie en beleving met kop en schouders bovenuit.
Dit jaar weer die kant op, maar dan met de Wielerbus die dit echt veel beter regelen dan de eigen verplaatsing, het geeft je veel meer rust.
en hoe hard reed je dan gemiddeld? met veel pauzes?
om te beoordelen of dat makkelijk op tijd komen ook voor mij zou kunnen gelden..

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 06 dec 2022 18:57

Gemiddeld 27,5 gereden. 6 uur en een kwartier bezig geweest met 172km.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 17 jan 2023 07:59

Ik rij de korte afstand (145). Heeft iemand ervaringen met campings in de buurt van de start/finish? We willen met een busje gaan, lang weekend inclusief de mannenkoers op zondag. Camping zou fijn zijn om te kunnen douchen na afloop van de rit.
Ik weet dat je ook kunt douchen op de wielerbaan, maar ik heb nog geen idee Groenink dat praktisch ga doen met schone kleren en zo.
Wat zijn jullie ervaringen? We zijn met ons tweeën en fietsen allebei de toertocht.
Michiel

Plaats reactie