Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift op Android Smart TV

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 nov 2022 14:30

Orlok schreef: 21 nov 2022 12:11
jakkel schreef: 21 nov 2022 11:42 Kleine update...
Op de Android TV lukte het niet de Zwift app te installeren. Blijkbaar draait die op een te lichte Android versie. Toch maar laptopje bij gekocht en met HDMI kabel rechtstreeks op de TV aangesloten. Resultaat is zeer goed.
Dat is dus wat ik al dacht het beste om te doen. ;)

Neemt niet weg dat het installeren van apps op een Android TV afhangt van welk TV merk want niet alle merken ondersteunen het zelf installeren van apps of zijn er beperkt erin.
Klopt, gewoon via de play store ging het niet. Het lukte wel om eerst het Zwift APK bestand op m'n smartphone te downloaden om het vervolgens via BT naar m'n TV te verzenden. Installatieproces startte wel maar werd dan halverwege afgebroken met de melding dat de Android versie van de TV niet toereikend was.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 nov 2022 15:50

Over het algemeen zit er bijna geen geheugen in een TV dat is het probleem
Casten of via HDMI zijn de beste opties.

Opzich jammer want hardware hoeft zo duur niet meer te zijn. Voor Hi end tv's zou het geen probleem moeten zijn.
De vraag is echter hoe groot is die vraag. maw wie gaat (mag) er in de woonkamer gaan fietsen

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 nov 2022 16:12

wasbeer2006 schreef: 21 nov 2022 15:50 Over het algemeen zit er bijna geen geheugen in een TV dat is het probleem
Casten of via HDMI zijn de beste opties.

Opzich jammer want hardware hoeft zo duur niet meer te zijn. Voor Hi end tv's zou het geen probleem moeten zijn.
De vraag is echter hoe groot is die vraag. maw wie gaat (mag) er in de woonkamer gaan fietsen
Het probleem hier was niet het geheugen. Ik zou wel in de woonkamer kunnen fietsen. Echter twee problemen, te warm en elke keer gans de boel verplaatsen zag ik niet zitten. Ik heb nu een lege kamer/bureel omgevormd tot 'pain cave'. :D
Het wordt er niet verwarmd, raam open en rijden maar. En ik kan alles laten staan en niemand heeft last van mij. :winkthumb:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 nov 2022 16:29

wasbeer2006 schreef: 21 nov 2022 15:50 Over het algemeen zit er bijna geen geheugen in een TV dat is het probleem
Casten of via HDMI zijn de beste opties.

Opzich jammer want hardware hoeft zo duur niet meer te zijn. Voor Hi end tv's zou het geen probleem moeten zijn.
De vraag is echter hoe groot is die vraag. maw wie gaat (mag) er in de woonkamer gaan fietsen
Het is niet het geheugen wat een probleem vormt maar gewoon de ondersteuning van het Smart systeem wat op de televisie is geïnstalleerd. Alleen Sony en Philips hebben het Android systeem van Google geïnstalleerd, andere merken hebben hun eigen systeem over Android gemaakt. Op zich is het vrij eenvoudig te controleren welke apps kunnen worden geïnstalleerd omdat deze namelijk beschikbaar zijn gesteld in de Google Play Store op de Smart TV. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 21 nov 2022 16:55

Ik gebruik een streaming box.
Er lag hier nog zo'n ding stof te verzamelen, dus ik dacht laat ik eens wat proberen.
Je moet wel een beetje handig zijn omdat je vaak niet via de play store kan downloaden.
Je moet dan het apk bestand van je trainingsprogramma (zwift, rouvy oid) downloaden.
Met een apk installer kan je het geheel dan installeren.
Met bkool werkt het bij mij prima.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 21 nov 2022 17:21

CampaYolo schreef: 21 nov 2022 16:55 Ik gebruik een streaming box.
Er lag hier nog zo'n ding stof te verzamelen, dus ik dacht laat ik eens wat proberen.
Je moet wel een beetje handig zijn omdat je vaak niet via de play store kan downloaden.
Je moet dan het apk bestand van je trainingsprogramma (zwift, rouvy oid) downloaden.
Met een apk installer kan je het geheel dan installeren.
Met bkool werkt het bij mij prima.
Zo had ik het ook helemaal gedaan. Maar zoals ik al zei, de Android versie van de TV ondersteunt de Zwift applicatie niet.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 21 nov 2022 17:41

jakkel schreef: 21 nov 2022 17:21
CampaYolo schreef: 21 nov 2022 16:55 Ik gebruik een streaming box.
Er lag hier nog zo'n ding stof te verzamelen, dus ik dacht laat ik eens wat proberen.
Je moet wel een beetje handig zijn omdat je vaak niet via de play store kan downloaden.
Je moet dan het apk bestand van je trainingsprogramma (zwift, rouvy oid) downloaden.
Met een apk installer kan je het geheel dan installeren.
Met bkool werkt het bij mij prima.
Zo had ik het ook helemaal gedaan. Maar zoals ik al zei, de Android versie van de TV ondersteunt de Zwift applicatie niet.
Op een streamingbox kan je evt andere versies van android zetten.
Ik ben er ook geen held in, maar met wat online instructies kom ik net ver genoeg en is het wonderbaarlijk genoeg gelukt.

Maar mocht je dat ding nog ergens anders voor gebruiken, dan raad ik je dat af.
Boerke van buut'n

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 21 nov 2022 18:35

Anders is een googletv nog een mogelijke oplossing

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 nov 2022 10:00

Laptop of PC is het handigst al dan niet een oude.
Of een tablet werkt ook prima, doe ik het ook vaak mee.

Dit zet ik dan op de staantafel voor mijn fiets. Prima opstelling in de garage.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 nov 2022 15:15

Net wilde ik een rit van 80 km's rijden op Zwift. Valt Zwift na 70 km rijden plots uit en krijg ik de melding 'Zwift app.exe reageert niet'. :cry:

Laptop heeft een i7 processor en staat op ongeveer 2m van de smarttrainer, verbinding is met BT. Sensoren worden na het opstarten heel snel gevonden. Nooit vertragingen of schokkend beeld.

Mogelijke oorzaken?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 nov 2022 16:13

jakkel schreef: 27 nov 2022 15:15 Net wilde ik een rit van 80 km's rijden op Zwift. Valt Zwift na 70 km rijden plots uit en krijg ik de melding 'Zwift app.exe reageert niet'. :cry:

Laptop heeft een i7 processor en staat op ongeveer 2m van de smarttrainer, verbinding is met BT. Sensoren worden na het opstarten heel snel gevonden. Nooit vertragingen of schokkend beeld.

Mogelijke oorzaken?
Het lijkt erop dat app.exe is vastgelopen, waarschijnlijk doet Zwift het weer als je de laptop opnieuw hebt opgestart.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 27 nov 2022 16:15

jakkel schreef: 27 nov 2022 15:15 Net wilde ik een rit van 80 km's rijden op Zwift. Valt Zwift na 70 km rijden plots uit en krijg ik de melding 'Zwift app.exe reageert niet'. :cry:

Laptop heeft een i7 processor en staat op ongeveer 2m van de smarttrainer, verbinding is met BT. Sensoren worden na het opstarten heel snel gevonden. Nooit vertragingen of schokkend beeld.

Mogelijke oorzaken?
De applicatie loopt vast dat heeft mijn insziens niks te maken met je bluetooth en verbinding ten opzichte van de trainer.. als dat het geval zou zijn dan zou je gewoon geen waardes meer binnen krijgen en zou je stil staan in de virtuele omgeving.

Plaats reactie