Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Energie topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2022 08:35

SiO2 schreef: 19 nov 2022 18:33
el_loco schreef: 19 nov 2022 16:40 Haha, denken dat mensen met energietoeslag en huurtoeslag dat wel ff kunnen investeren in hun (huur)woning, gekker moet het niet worden. Die mensen zijn al lang blij als het niet opeens teruggevorderd wordt en hebben het nodig om te kunnen leven. Besef je goed dat je enorm gelukkig mag zijn met je koophuis, spaarpot van 10.000+ euro, hypotheekrenteaftrek en de subsidiepotjes waar je aanspraak op mag maken. (want: niet kunnen investeren = geen subsidie) Niet iedereen heeft die kans gekregen of dat geluk gehad.
+1

Tot nu toe vergroot de energietransitie de ongelijkheid alleen maar.
Klopt en dat geldt helaas voor vrijwel iedere crisis. Die 2x 190 euro energiebelasting heb ik dan maar aan een goed doel gegeven, want ik vind het werkelijk belachelijk dat ik die krijg. Voor 2x190 euro kan ik 8 maanden stoken...

Ik las nog een andere interessante statistiek. Die 23 miljard die het energieplafond kost (jaarlijks!!) was genoeg geweest om ieder dak in NL vol te leggen met zonnepanelen...

pino
Forum-lid
Berichten: 3360
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 nov 2022 08:45

En een hoop subsidies krijg je alleen als je iets aan laat leggen. Maar daar zijn weer geen mensen voor ….
Niet zijken maar reiden !

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 20 nov 2022 12:19

/off topic
De overheid heeft de laatste 15 jaar maar weer eens bewezen geen betrouwbaar orgaan te zijn. Of het nu gaat om de toeslagenaffaire, gas in Groningen of de energietransitie, er is nergens sprake van een lange termijn visie. Slechts de belangen van het grootkapitaal en electorale overwegingen zijn voor de kabinetten Rutte belangrijk. Het is zelfs zo erg dat hij nu last heeft van de gevolgen van zijn eigen beleid (bezuinigingen) van 10 jaar geleden, maar dat gewoon van zich af laat glijden alsof het niet onder zijn verantwoordelijkheid is gebeurd. Maar goed, mensen zijn als de dood dat ze hun hypotheekrenteaftrek kwijtraken en vinden blijkbaar dat ze genoeg verdienen om VVD te kunnen stemmen. Eigenlijk is het triest hoe weinig solidariteit er nog bestaat met mensen die het minder hebben.

on topic
Wij zijn van plan om een aantal kozijnen + deur + schuifpui te laten vervangen, enkel glas is niet echt meer van deze tijd. Iemand nog tips/tricks voor het laten maken en plaatsen van (houten) kozijnen in een jaren 30 huis? (omgeving Hilversum)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2022 12:33

Probleem is imho meer dat er geen serieus alternatief is voor de VVD als je centrumrechts wilt stemmen.
D66 had ik altijd nog wel sympathie voor, maar de huidige koers en Kaag zijn voor mij een gruwel. Verder links wil ik pertinent persoonlijk niet, maar op rechts zitten alleen idioten (Forum), schreeuwers die vaak wel een kern van waarheid hebben maar geen verantwoordelijkheid nemen (PVV) of kleine partijen zonder serieuze slagkracht.
Uit pure frustratie dan ook maar Caroline stemmen?
Het huidige politieke landschap is zo versnipperd en afgedwaald van de realiteit/bevolking dat ik voorlopig ook geen verbetering aan zie komen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8340
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 nov 2022 12:52

Als je Caroline kiest, krijg je de rest er ook bij. Ik denk niet dat de BBB als ze groot worden, de handel bij elkaar kunnen houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2022 13:01

Klopt. En zie daar de reden waarom er VVD wordt gestemd; er is geen acceptabel alternatief. Zo triest is het momenteel in NL.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8340
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 nov 2022 13:06

Daniël, niet alleen in Nederland.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 nov 2022 13:11

daniel1975 schreef: 20 nov 2022 13:01 Klopt. En zie daar de reden waarom er VVD wordt gestemd; er is geen acceptabel alternatief. Zo triest is het momenteel in NL.
In Nederland heeft de VVD dan toch nog kiezers.
In België, vooral Vlaanderen, hebben de kiezers echt wel anders gestemd dan de regering van de verliezers die het nu voor het zeggen hebben.
We kunnen ons enkel troosten met het idee dat sommige partijen bij de volgende verkiezingen hopelijk, terug, onder de kiesdrempel zakken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 nov 2022 13:47

El loco,
Ik kan je alleen adviezen over het glas,
Hr++ is meer dan voldoende (trippel is echt overkill we wonen niet in Zweden hè ) wat ik wel altijd zou doen is de binnenste ruit een gelaagde ruit nemen.
Kost een paar euro meer per 2M maar heeft vele voordelen,
Stukje veiligheid , en inbraakwering
Geen verkleuring van je meubels ( de pvb folie van de gelaagde ruit houdt 98% UV licht tegen)
Betere geluidwering
Als je kozijnen donkert schildert ( laat je niet overhalen voor aluminium of kunststof kozijnen) kan je overwegen om het aluminium kader profiel wat tussen de 2 ruiten zit , in zwart te nemen… staat stuk mooier.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4522
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 nov 2022 13:54

daniel1975 schreef: 20 nov 2022 13:01 Klopt. En zie daar de reden waarom er VVD wordt gestemd; er is geen acceptabel alternatief. Zo triest is het momenteel in NL.
Wie bij de volgende verkiezingen nog op de VVD of D66 stemt, pleegt een vrijheidsdelict wat mij betreft.
Het is ongeveer het zelfde als je als vrouw (of man) bij je man blijft ondanks dat hij je mishandeld.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2022 14:02

Alle alternatieven gaan je nog veel harder "mishandelen".
Iedereen die bij de komende verkiezingen nog enigszins gematigd gaat stemmen, heeft het helemaal begrepen.

Overigens is het probleem op links nog veel groter. Daar heb je alleen één grote brei van woke en geen enkel besef van hoe alles wat ze willen betaald moet worden.
Campagnolo Ultra Dork

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 20 nov 2022 14:11

mao schreef: 20 nov 2022 13:47 El loco,
Ik kan je alleen adviezen over het glas,
Hr++ is meer dan voldoende (trippel is echt overkill we wonen niet in Zweden hè ) wat ik wel altijd zou doen is de binnenste ruit een gelaagde ruit nemen.
Kost een paar euro meer per 2M maar heeft vele voordelen,
Stukje veiligheid , en inbraakwering
Geen verkleuring van je meubels ( de pvb folie van de gelaagde ruit houdt 98% UV licht tegen)
Betere geluidwering
Als je kozijnen donkert schildert ( laat je niet overhalen voor aluminium of kunststof kozijnen) kan je overwegen om het aluminium kader profiel wat tussen de 2 ruiten zit , in zwart te nemen… staat stuk mooier.
Even heel ongenuanceerd: dat triple glas onzin is, is grote onzin. Je ramen zijn veruit de slechtste isolator van je thermische schil. Zelfs triple glas gevuld met Krypton kan niet op tegen een doodnormale geïsoleerde spouwmuur. Oftewel, ga voor zo goed mogelijk isolerende ramen.

Overigens is de subsidie op triple glas zodanig dat het loont om triple boven dubbel glas te kiezen.

Plaats reactie