Ik heb gisteren mijn Grizl binnen gekregen.
Maar er zaten in de doos twee dingen die ik niet kan plaatsen:
Een soort van (zwarte) zak en een zilverkleurig soort boutje van circa 8mm lang.
Iemand enig idee waar die voor zijn?
Grappig is dat er een zak vol met reflectoren bij zit. Is er iemand die dat ook echt op zijn fiets aanbrengt?
Wellicht wel handig op de openbare weg (in het donker)...
Canyon
Wat is de beste bandenspanning voor deze fiets? (Ik ben alleen racefietsbanden gewend.)
Doordeweeks wil ik hem voor woon-werk gebruiken, en in het weekeinde gravelritjes maken.
In eerste instantie met binnenbanden, maar over enkele weken wil ik hem tubeless maken.
Het betreft Schwalbe g one bite banden.
Doordeweeks wil ik hem voor woon-werk gebruiken, en in het weekeinde gravelritjes maken.
In eerste instantie met binnenbanden, maar over enkele weken wil ik hem tubeless maken.
Het betreft Schwalbe g one bite banden.
Courir c'est mourir un peu
Zwarte zak: t'ja, ook nooit geweten hoe deze juist te gebruiken....
Boutje: reserve boutje van de fixatie zadelpen...
De reflectoren kun je gewoon wegknikkerensynapse schreef: ↑08 nov 2022 09:35 Wat is de beste bandenspanning voor deze fiets? (Ik ben alleen racefietsbanden gewend.)
Doordeweeks wil ik hem voor woon-werk gebruiken, en in het weekeinde gravelritjes maken.
In eerste instantie met binnenbanden, maar over enkele weken wil ik hem tubeless maken.
Het betreft Schwalbe g one bite banden.
Bandenspanning is natuurlijk erg persoonlijk, en afhankelijk van ondergrond en gewicht. Ik pomp de G-one Bite banden van mijn Grizl op tot 2 bar voor en 2,2 bar achter bij rit met een mix van gravel/bos en verhard.
Nog een vraag, waarom plaatst Canyon zo'n plastic schijf tussen de spaken en het wiel?
Moet er iets beschermd worden?
Voorkomt de schijf dat de AD in de spaken komt?
De foto's op de website zijn zonder deze schijf!
Moet er iets beschermd worden?
Voorkomt de schijf dat de AD in de spaken komt?
De foto's op de website zijn zonder deze schijf!
Courir c'est mourir un peu
De disc of doom!
Wordt door nagenoeg door alle fabrikanten gemonteerd. Schade aan een wiel is minder als je met een scheve derailleur blijft fietsen (spaken/derailleur). En velen hebben niet zo snel door dat hij scheef is.
Niet zijken maar reiden !
In aanvulling op bovenstaande, de disc voorkomt dus schade aan je spaken / wiel als de ketting per ongeluk tussen de cassette en het achterwiel valt. Kan eigenlijk alleen maar gebeuren als de afstelling van de derailleur niet ok is. Bij een correct afstelling kan dit niet, maar Canyon dekt zich graag in. Gewoon eraf halen, ziet er echt lelijk uit.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Dat zou voor mij een dealbreaker zijn. Ik moet altijd een 11cm icm 56 met de huidige geo.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Helaas klopt het voor de elektronische groepen. Kies je voor mechanisch schakelen, dan kan het wel. (maar moet je wel bijbetalen en dat terugverdienen door de oude cockpit op MP te verkopen. ) Bij elektronisch schakelen kan dit niet.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Maar in deze markt verkopen ze alles natuurlijk.
Sowieso vind ik het erg jammer dat je bij Canyon geen keuze hebt mbt de afmontage. (kettingbladen, cassette, zadel, wielen)
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Maar in deze markt verkopen ze alles natuurlijk.
Sowieso vind ik het erg jammer dat je bij Canyon geen keuze hebt mbt de afmontage. (kettingbladen, cassette, zadel, wielen)