Pinarello
Heb eens geïnformeerd bij de dealer van de website goldbikes.es, hij bezorgde mij volgende info voor de modellen 2023:
https://pinarello.es/pdf/Prince.pdf
https://pinarello.es/pdf/Paris.pdf
Men blijft idd spreken van Prince en Paris. Twee kleuren voor de Prince, en zeven voor de Paris.
Stevig prijskaartje, Prince enkel te verkrijgen met Force Etap, Ultegra of Ultegra DI2.
Paris met Rival Etap, Ultegra of 105 DI2.
Zie wel dat men op de website zelf nog van 2022 spreekt, maar lijst zal wel 2023 zijn aangezien de Paris met Shimano 105 DI2 te verkrijgen is, en er meerdere kleuren te verkrijgen zijn. En de prijzen weer de hoogte inschieten .
Geometrie Prince - idd serieuse verlaging van de stack: PRINCE
Geometrie Paris - verhoging van de stack PARIS
https://pinarello.es/pdf/Prince.pdf
https://pinarello.es/pdf/Paris.pdf
Men blijft idd spreken van Prince en Paris. Twee kleuren voor de Prince, en zeven voor de Paris.
Stevig prijskaartje, Prince enkel te verkrijgen met Force Etap, Ultegra of Ultegra DI2.
Paris met Rival Etap, Ultegra of 105 DI2.
Zie wel dat men op de website zelf nog van 2022 spreekt, maar lijst zal wel 2023 zijn aangezien de Paris met Shimano 105 DI2 te verkrijgen is, en er meerdere kleuren te verkrijgen zijn. En de prijzen weer de hoogte inschieten .
Geometrie Prince - idd serieuse verlaging van de stack: PRINCE
Geometrie Paris - verhoging van de stack PARIS
Ik blijf het een raar verhaal vinden. In Nederland en België wordt heel geheimzinnig gedaan over de nieuwe modellen en in Spanje staan er gewoon foto's online bij een dealer. Ook het verhaal met de naamgeving is apart. Eerst wordt gezegd nieuwe naamgeving (X series en F5, F7 en F9) en nu toch de bekende namen op de fietsen. Als ik die foto's bekijk van de Prince en de Paris, zie ik zelf geen verschil met de 2022 modellen. Ik vraag me af of het niet alleen de kleuren zijn die nieuw zijn? Ja, en natuurlijk dat de Paris ook met Ultegra uitgerust gaat worden, maar verder?
Ik ben dit weekend overstag gegaan en heb een mooie Prince 2022 gekocht (Flash sky). Ik ben niet onder de indruk van de nieuwe kleuren (voor zover bekend) en ben ook bang dat je voor de 2023 modellen veel meer betaalt, zonder echt meer te krijgen. Zag bij de dealer overigens ook een dogma staan in Midnight blue (te agressief voor mij), maar wat een beest van een fiets is dat zeg! In real life zijn ze nog indrukwekkender dan op de foto's op internet.
Ik ben dit weekend overstag gegaan en heb een mooie Prince 2022 gekocht (Flash sky). Ik ben niet onder de indruk van de nieuwe kleuren (voor zover bekend) en ben ook bang dat je voor de 2023 modellen veel meer betaalt, zonder echt meer te krijgen. Zag bij de dealer overigens ook een dogma staan in Midnight blue (te agressief voor mij), maar wat een beest van een fiets is dat zeg! In real life zijn ze nog indrukwekkender dan op de foto's op internet.
Zoals gezegd heb ik een Pinarello Prince 2022 gekocht. Ik heb een fietsmeting laten doen en er komt uit dat ik precies tussen 2 frame maten in zit (56 of 58). Het is dan de keuze: meer uitstekende zadelpen en meer spacers of juist een lagere zadelpen en minder spacers. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Minder spacers is mooier, dus groter frame. Nadeel is wel dat je minder speelruimte hebt met afstellen
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is te kort door de bocht.
Een te groot frame kan ook een log hekwerk zijn. Zou eerder kijken naar een 56 persoonlijk. Scheelt je dan 1~2 cm spacer, dat is overkomelijk.
Een te groot frame kan ook een log hekwerk zijn. Zou eerder kijken naar een 56 persoonlijk. Scheelt je dan 1~2 cm spacer, dat is overkomelijk.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Als je precies tussen twee maten in zit valt dit wel mee. Een te kleine fiets is echt geen gezicht.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan max 1 cm te klein zijn. Of max 1 cm te groot. Dat is gewoon te overbruggen.
Als je met 110-120mm stuurpen kunt rijden: 56, anders de grote maat pakken imho.
Als je met 110-120mm stuurpen kunt rijden: 56, anders de grote maat pakken imho.
Less is bore
Inderdaad, wat is eigenlijk het verschil met 2022?jackflash schreef: ↑06 nov 2022 21:47 Ik blijf het een raar verhaal vinden. In Nederland en België wordt heel geheimzinnig gedaan over de nieuwe modellen en in Spanje staan er gewoon foto's online bij een dealer. Ook het verhaal met de naamgeving is apart. Eerst wordt gezegd nieuwe naamgeving (X series en F5, F7 en F9) en nu toch de bekende namen op de fietsen. Als ik die foto's bekijk van de Prince en de Paris, zie ik zelf geen verschil met de 2022 modellen. Ik vraag me af of het niet alleen de kleuren zijn die nieuw zijn? Ja, en natuurlijk dat de Paris ook met Ultegra uitgerust gaat worden, maar verder?
Ik ben dit weekend overstag gegaan en heb een mooie Prince 2022 gekocht (Flash sky). Ik ben niet onder de indruk van de nieuwe kleuren (voor zover bekend) en ben ook bang dat je voor de 2023 modellen veel meer betaalt, zonder echt meer te krijgen. Zag bij de dealer overigens ook een dogma staan in Midnight blue (te agressief voor mij), maar wat een beest van een fiets is dat zeg! In real life zijn ze nog indrukwekkender dan op de foto's op internet.
De foto's die ik gezien heb van de Paris 2023 zijn volgens mij gewoon dezelfde als de Paris model 2022.
Even "simpel", en de kabels nog altijd buitendoor. Pinarello is duidelijk niet mee met zijn tijd ...
De stuurpen lengte die is berekend voor de 56 is 100mm en voor de 58 90mm.daniel1975 schreef: ↑07 nov 2022 12:51 Kan max 1 cm te klein zijn. Of max 1 cm te groot. Dat is gewoon te overbruggen.
Als je met 110-120mm stuurpen kunt rijden: 56, anders de grote maat pakken imho.
In de tekeningen zie ik dat er bij Prince in maat 56 er in totaal 4.5cm aan spacers zitten en bij maat 58, 3cm aan spacers. Op mijn huidige fiets zit er 4cm aan spacers en dat vind ik eigenlijk al minder mooi. Lastig, want ik was eigenlijk geneigd om voor de kleinere maat te gaan, maar ik ben ook wel erg gevoelig voor hoe het geheel oogt.
Die snap ik niet.
Je wilt toch graag een bepaalde reach tot aan het stuur waar je op uit wilt komen? Ik neem aan dat de 58 een 2cm langere bovenbuis heeft dan de 56, dat zou dan beteken dat voor dezelfde reikwijdte je een 2cm kortere stuurpen gebruikt.
Of is het de fietsmeting die wat marge aangeeft?
Ik zou dan toch ook kijken waar je nu op fietst, of je daar goed op zit en hoe dat overeenkomt.
Een centimeter is veel bij de afstelling van zadel en stuur.
De horizontale bovenbuis van de fiets met maat 56 is 56,45cm en voor maat 58 57,99cm, dus ruim anderhalve cm verschil (is dus niet exact 2cm). Ik vermoed dat de bikefitter het verschil dan naar beneden afrondt in dit geval (?). Maar anyway, ik spreek hem woensdag, kan ik het hem meteen vragen wat de reden hiervoor is.MPolleke schreef: ↑07 nov 2022 20:00Die snap ik niet.
Je wilt toch graag een bepaalde reach tot aan het stuur waar je op uit wilt komen? Ik neem aan dat de 58 een 2cm langere bovenbuis heeft dan de 56, dat zou dan beteken dat voor dezelfde reikwijdte je een 2cm kortere stuurpen gebruikt.
Of is het de fietsmeting die wat marge aangeeft?
Ik zou dan toch ook kijken waar je nu op fietst, of je daar goed op zit en hoe dat overeenkomt.
Een centimeter is veel bij de afstelling van zadel en stuur.
Meteen even vergeleken met mijn huidige fiets. Daar is de horizontale bovenbuis + stuurpen lengte 67,5. Bij de nieuwe maat 58 op de tekening kom ik uit op 67cm en bij de nieuwe maat 56 op 66,5. Mijn gevoel zegt dat mijn huidige fiets wat ruim is, en dat een cm minder wel zou moeten kunnen. Maar wellicht dat een halve cm ook al voldoende is. In dat geval zou de 58 beter zijn.