Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 nov 2022 21:34

Maar echt dreigen met een aanval was dit nog niet, beeld van staart oren en algehele houding laat zien dat de wolf nog vrij relaxed is. De meeste erfhonden gedragen zich dreigender.
Kijkaan: hierboven spreekt een kenner!
Inderdaad deze wolf had echt geen zin in een hapje wielrenner anders zou zijn/haar lichaamstaal en gedrag heel anders zijn.
Doctorandus P zou hier heel erg hard om gelachen hebben! En hij zou in het geval van deze wolf zijn hele familie veilig naar Minsk hebben kunnen vervoeren.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 nov 2022 23:02

Maar een hond die speels op je iets af komt rennen wil ook nog weleens (speels) bijten en zo heeft mijn hond al een aantal duiven en een konijn aan zijn eind laten komen. Voor een volwassen niet heel gevaarlijk maar een klein kind is echt niet veilig. Gelukkig doet hij het dan ook niet bij mensen en soortgenoten.

Kijk je dan naar een wolf die af en toe voor de lol een weilandje vol schapen omlegd, dan weet is niet of we dit wel moeten bagatelliseren.
Een erfhond is zijn territorium aan het verdedigen. Een al dan niet speels jagende hond of wolf zien er veel meer ontspannen uit.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 06 nov 2022 10:04

Roodkapje heeft een diepe en blijvende indruk achtergelaten.
hun fietsen.

Thierry le Brun
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42

Thierry le Brun 06 nov 2022 10:23

Enzzo schreef: 05 nov 2022 21:34


Doctorandus P zou hier heel erg hard om gelachen hebben! En hij zou in het geval van deze wolf zijn hele familie veilig naar Minsk hebben kunnen vervoeren.
klein detail: hij ging naar Omsk, niet naar Minks.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2022 11:05

BertL schreef: 06 nov 2022 10:04 Roodkapje heeft een diepe en blijvende indruk achtergelaten.
Nee hoor, maar een wolf die te dicht bij de mens opgroeid wordt op den duur steeds meer hond maar niet meteen een labrador. Dat gaat ongetwijfeld leiden tot bijtincidenten, niet per definitie tot doden en zwaar gewonden.

Dat het tammer worden zo snel zou gaan had ik niet verwacht maar de wolf hoort en ruikt hier constant mensen dus dat het gaat gebeuren is een zekerheid.
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 nov 2022 11:52

De Hoge Veluwe wil heel graag van wolven af. Wolvenkenners geven aan dat wolven die tam worden een gevaar kunnen vormen en als zodanig afgeschoten dienen te worden. En juist op de Hoge Veluwe is een wolf die (te) tam is, wat al tientallen jaren in heel Europa niet is voor gekomen….
Teveel toeval wat mij betreft.

Overigens blijf ik een bijzonder vinden dat ‘we’ vol vuur over de hernieuwde aanwezigheid van de wolf praten terwijl er dagelijks mensen in het ziekenhuis belanden vanwege hondenbeten, en honden jaarlijks goed zijn voor 1000-en dode schapen… 🤔
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 06 nov 2022 13:25

Één van de eerste beelden van een wolf in Nederland was in een woonwijk waar hij overdag rustig over de stoep liep. Volgens kenners kon het daarom geen wolf zijn. Vervolgens lagen de eerste dode schapen in de wei. Volgens de kenners kon het geen wolf zijn. Ook omdat een wolf niet onnodig zou doden. Dna bleek toch uit te wijzen dat het een wolf was. Die kenners hebben wolven voor ogen die in Polen in een oerbos leven dat groter is dan heel Nederland.
Overigens zou ik de onderbouwing dat honden 1000- en schapen doden, graag zien. Dat zou hier echt de krant wel halen. Ik zag ergens de vergelijking wolven discussie en zwartepieten discussie voorbij komen. Zelf zie ik het als het zoveelste teken van een kloof tussen randstad en platteland.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 nov 2022 13:39

Enzzo schreef: 05 nov 2022 21:34
Maar echt dreigen met een aanval was dit nog niet, beeld van staart oren en algehele houding laat zien dat de wolf nog vrij relaxed is. De meeste erfhonden gedragen zich dreigender.
Kijkaan: hierboven spreekt een kenner!
Inderdaad deze wolf had echt geen zin in een hapje wielrenner anders zou zijn/haar lichaamstaal en gedrag heel anders zijn.
Doctorandus P zou hier heel erg hard om gelachen hebben! En hij zou in het geval van deze wolf zijn hele familie veilig naar Minsk hebben kunnen vervoeren.
Omsk
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 nov 2022 13:44

Zat artikelen te vinden: schattingen lopen uiteen van 4.000 tot 13.000. We weten het niet zeker, want we zien het als collateral damage van de beste vriend van de mens, en de eigenaar van de schapen moet zelf maar zijn schade verhalen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2022 14:59

Herman_N schreef: 06 nov 2022 13:39
Enzzo schreef: 05 nov 2022 21:34
Maar echt dreigen met een aanval was dit nog niet, beeld van staart oren en algehele houding laat zien dat de wolf nog vrij relaxed is. De meeste erfhonden gedragen zich dreigender.
Kijkaan: hierboven spreekt een kenner!
Inderdaad deze wolf had echt geen zin in een hapje wielrenner anders zou zijn/haar lichaamstaal en gedrag heel anders zijn.
Doctorandus P zou hier heel erg hard om gelachen hebben! En hij zou in het geval van deze wolf zijn hele familie veilig naar Minsk hebben kunnen vervoeren.
Omsk
Minsk is ook iets minder ver weg...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 nov 2022 17:32

Ik begrijp sommigen niet zo goed wanneer ze stellen dat een wolf in woongebied niet zo'n probleem is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 06 nov 2022 17:36

Lcsmet schreef: 06 nov 2022 17:32 Ik begrijp sommigen niet zo goed wanneer ze stellen dat een wolf in woongebied niet zo'n probleem is.
Probleem is dat de mens zijn woongebied zodanig heeft laten uitbreiden, dat veel wilde dieren er de dupe van geworden zijn. En nu die dieren beetje bij beetje terugkeren, is er opeens een probleem.

Plaats reactie